Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi verbinding werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-11 15:30
Ik weet zeker dat ik niet de eerste ben die hiermee komt, maar ik heb de afgelopen 2 dagen op internet gezocht naar eventuele oplossingen, maar geen enkele werkt voor mij.

Zoals de titel al zegt werkt de wifi op mijn PC niet zo goed, na ja, de software van mijn PC dan, want andere apparaten die hier wifi gebruiken werken zoals het hoort.
Ik heb inmiddels iets meer dan een jaar een Medion PC en sinds het begin haal ik wifi snelheden niet hoger dan 300KB/s, m.u.v een paar weken geleden, want toen kreeg ik een windows update die mijn wifi voor 2 weken verhoogde naar 2-3MB/s. Die snelheid haalde mijn oude PC, die toen al 7 jaar in gebruik was, elke dag.
Nou weet ik niet wat er na die 2 weken ineens is gebeurd, maar ik heb i.i.g niks veranderd aan de wifi instellingen o.i.d.

Nou vraag ik aan jullie of jullie weten wat ik moet doen om het op te lossen, ik zoek zelf natuurlijk ook verder maar na 2 dagen zijn er bijna geen oplossingen meer die werken (en die ik kan doen).

Misschien handig om te weten:
-De andere apparaten die hier wifi gebruiken halen ~2MB/s, net als mijn oude PC.
-Als ik met mijn vinger over de wifi ontvanger veeg verdubbeld de download snelheid :?
-Een screenshot van netwerkadapters via apparaatbeheer: http://prnt.sc/cgeonb
-Ik las dat er al meerdere mensen klachten hadden over de wifi ontvanger in hun Medion PC, maar na die software update die mijn wifi snelheid ineens verhoogde denk ik niet dat het een hardware fout is.
-Ik heb niet zoveel verstand van wifi/netwerken etc O-)
-De PC staat op precies dezelfde plek als mijn oude PC.
-Ik draai Windows 10 Home

Alle reacties

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:18

Edgarz

Tweako-active since1986

Dit al geprobeerd? https://support.microsoft.com/en-us/kb/299357

is het een usb netwerk kaart/dongle? probeer dan een een andere usb ingang.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verplaats de computer eens, puur om te kijken of dat qua snelheid wat uit maakt. Kijk ook met iets als inSSIDer of er niet gewoon een brakke verbinding is. Wat andere apparaten doen zegt niet super veel, soms heb je ook gewoon dode plekken of bepaalde radio chipsets die niet lekker werken. En ja, dat kan ook eerst goed werken en later slecht (en andersom).

• Mark22
Edgarz schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:20:
Dit al geprobeerd? https://support.microsoft.com/en-us/kb/299357

is het een usb netwerk kaart/dongle? probeer dan een een andere usb ingang.
Dat dacht ik eerst wel, maar ik kan 'm niet verwijderen en ergens anders aansluiten
johnkeates schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:23:
Verplaats de computer eens, puur om te kijken of dat qua snelheid wat uit maakt. Kijk ook met iets als inSSIDer of er niet gewoon een brakke verbinding is. Wat andere apparaten doen zegt niet super veel, soms heb je ook gewoon dode plekken of bepaalde radio chipsets die niet lekker werken. En ja, dat kan ook eerst goed werken en later slecht (en andersom).
Dat zal niet echt werken, want anders had mijn oude PC geen 3MB/s gehaald.

[ Voor 24% gewijzigd door Mark22 op 10-09-2016 17:26 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Mark22 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:24:
[...]
Dat zal niet echt werken, want anders had mijn oude PC geen 3MB/s gehaald.
Wat heeft je oude PC er mee te maken... lees nog eens wat er staat.

• Mark22
johnkeates schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:25:
[...]

Wat heeft je oude PC er mee te maken... lees nog eens wat er staat.
Ik snap niet zoveel van al die getallen in inSSIDer maar wat ik begreep is dat hoe hoger de link score, des te beter de wifi is. Bij mij is die score dus 67-70. Verder zit er een KPN Fon op dezelfde channel als de wifi hier. Ik weet niet wat dat allemaal zegt, moet ik misschien een screenshot maken voor meer duidelijkheid o.i.d?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De score (RSSI) is min 70dBm.

Negatief getal dus, en niet bepaald goed, maar ook niet rampzalig. Maar signaalsterkte is maar 1/3 van het verhaal. Hoeveel ruis/verstoring is net zo belangrijk. Tenslotte is gebruikte hardware net zo belangrijk.

Geef dus aan
- welk AP je gebruikt
- welk wifi nic in je pc zit
- op welk kanaal je verbindt
- wat je op ander kanaal/band haalt

Dan kunnen we iets zinnigs roepen.

Oslik blyat! Oslik!

• Mark22
-ZTE H220N (KPN)
-Realtek RTL8188CU Wireless LAN 802.11b USB 2.0 Network Adaptor
-11
-Als ik mijn IP intyp als URL word mij om een wachtwoord gevraagd, wat voor wachtwoord bedoelen ze hier?

Zoals ik al zei, ik heb hier niet veel verstand van (ik ga er wel wat in verdiepen), dus misschien zeg ik iets heel anders en wist ik niet wat je bedoelde.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stokoude Experiabox dus. Belooft niet veel goed.
-Realtek RTL8188CU Wireless LAN 802.11b USB 2.0 Network Adaptor
Ongeveer meest low-end apparaat wat je zou kunnen hebben voor WiFi.

Doet één datastroom (1x1:1 in MiMo-termen) in 2.4GHz only. Kan dus maximaal 150Mbps link rate doen, maar aangezien je in 2.4GHz niet zinnig 40MHz kanaalbreedte kunt gebruiken hou je maximaal 75Mbps over bij 20MHz kanaalbreedte. Je kunt max 2/3 van link rate netto gebruiken (rest is overhead en error correction), dus absolute max haalbare snelheid is 50Mbps. Bij perfect signaal.

Jouw signaal is allesbehalve perfect, dus niet gek dat je daar flink onder zit. Met -70dBm en schoon signaal zou je inderdaad ws 39Mbps link rate kunnen halen, wat netto in de buurt komt van 25Mbps oftewel de 3MBps die jij in goede tijden gemeten hebt.

Nu, waarom dan opeens wegzakken naar lagere throughput?

Meerdere opties:
- er is verstoring bijgekomen op het kanaal.
- andere apparaten op jouw WiFi-netwerk pikken bandbreedte in.
- apparaten op een ander netwerk op zelfde kanaal pikken airtime in.

Als je kunt zien met welke link rate je verbonden bent geeft dat redelijke indicatie. Als het 39Mbps is, dan is het niet de bovenste, is het veel lager, dan is het waarschijnlijk wel verstoring.
-11
Kanaal 11. Probeer eens op 1 of 6. En double-check dat je kanaalbreedte 20MHz is en niet 40MHz. Dat scheelt namelijk 3dB, en jij kunt echt elke dB hier gebruiken.
-Als ik mijn IP intyp als URL word mij om een wachtwoord gevraagd, wat voor wachtwoord bedoelen ze hier?
Geen idee. Als je je eigen IP intypt kom je terecht op je eigen computer. Daar draait blijkbaar iets wat een wachtwoord nodig heeft. Wat dat is kunnen wij je niet vertellen, ook niet welk wachtwoord je nodig hebt 8)7
Zoals ik al zei, ik heb hier niet veel verstand van (ik ga er wel wat in verdiepen), dus misschien zeg ik iets heel anders en wist ik niet wat je bedoelde.
Klinkt muv dat wachtwoord verhaal allemaal vrij redelijk hoor :)

Oslik blyat! Oslik!

• Mark22
dion_b schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:10:
Ongeveer meest low-end apparaat wat je zou kunnen hebben voor WiFi.
Zal het ook helpen als ik de netwerkkaart vervang voor een nieuwe (en betere natuurlijk)?

En ik heb even gekeken over hoe ik tussen kanalen kan switchen en het blijkt dus dat ik daarvoor mijn IP moet intypen als URL zoals ik al deed, maar dan komt dat wachtwoord weer. Ik heb het wachtwoord voor de wifi geprobeerd, maar dat is 'm blijkbaar niet. Ik ga nu bezig met het opzoeken naar welk wachtwoord ik moet invoeren.
Lekker handig trouwens want er is een pagina op de KPN site die uitlegt hoe je tussen kanalen switcht maar deze heeft heel toevallig een storing |:(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mark22 schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:40:
[...]

Zal het ook helpen als ik de netwerkkaart vervang voor een nieuwe (en betere natuurlijk)?
Hangt ervan af wat je probleem exact is. Sowieso helpt het niet dat je AP, die oude Experiabox, nauwelijks beter is. Wil je significant betere performance dan moet je beide vervangen - maar voordat je dat doet moet je echt weten wat de reden is dat je van je 24Mbps (normaal voor deze hardware) terugvalt naar 3Mbps (abnormaal voor deze hardware).
En ik heb even gekeken over hoe ik tussen kanalen kan switchen en het blijkt dus dat ik daarvoor mijn IP moet intypen als URL zoals ik al deed, maar dan komt dat wachtwoord weer. Ik heb het wachtwoord voor de wifi geprobeerd, maar dat is 'm blijkbaar niet. Ik ga nu bezig met het opzoeken naar welk wachtwoord ik moet invoeren.
Je moet niet je eigen IP hebben maar de default gateway IP van je PC. Dan kom je op de GUI van je Experiabox. De wachtwoord ervoor staat ws op de sticker van de Experiabox zelf.
Lekker handig trouwens want er is een pagina op de KPN site die uitlegt hoe je tussen kanalen switcht maar deze heeft heel toevallig een storing |:(
Probeer deze dan: http://setuprouter.com/router/zte/h220n/login.htm

Als ik dat zo zie is de default password <blank>. Niet bepaald veilig, wel zo makkelijk :o

Oslik blyat! Oslik!

• Mark22
dion_b schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:49:
Je moet niet je eigen IP hebben maar de default gateway IP van je PC. Dan kom je op de GUI van je Experiabox. De wachtwoord ervoor staat ws op de sticker van de Experiabox zelf.
Die bedoel ik ;)
dion_b schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:49:
[...]
Probeer deze dan: http://setuprouter.com/router/zte/h220n/login.htm

Als ik dat zo zie is de default password <blank>. Niet bepaald veilig, wel zo makkelijk :o
Dan zegt ie "Authentication failed...", Ik zal even kijken of er een wachtwoord op de router zelf staat.

• Mark22
Het wachtwoord staat niet op de router helaas, dus van kanalen switchen is niet mogelijk lijkt mij.
Pagina: 1