Vraag

• jsnl
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Sinds vanmiddag kan ik met geen enkele website verbinding krijgen in Firefox 48.02, IE en Opera Portable is geen probleem, elke website verschijnt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win7 SP1-32bits, Firefox 48.02 (24 aug.), Intel i5-4570

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Deze link: https://support.mozilla.o...-maar-andere-browsers-wel
heb ik al opgevolgd, helaas zonder oplossing voor het probleem.
Verder MBAM Pro en Comodo AV gedraaid, melden geen probleem.

Hoe nu verder?

Beste antwoord (via jsnl op 11-09-2016 15:04)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Maar wat was je aan het doen?
Ik draai Firefox ook als mijn default browser. Ook ik (en eigenlijk iedereen die zijn browser up-to-date wil houden) zit op 48.0.2... het ligt dus niet aan Firefox (en als dat het geval was geweest, dan hadden jij en ik dat veel eerder gemerkt).
Kortom... als het niet Firefox in het algemeen is, en andere browsers op je systeem hebben ook geen last, dan is het je lokale Firefox. En je schrijft dat je daarmee 'bezig' was. Vraag is dus: wat was je aan het doen, en kun je het terugdraaien? Desnoods door je profiel te resetten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Alle reacties

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Wat heb je allemaal gedaan tussen de laatste keer dat je FF hebt gebruikt toen het nog wel werkte en vanmiddag?

Het klinkt mij in eerste instantie als een firewall die iets te strak staat, welke firewall gebruik je en staat FF daar in de lijst met toegestane applicaties?

• jsnl
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord.

Was met FF bezig toen plotsklaps géén site meer opende.
Verder vanaf laatste update, 24 aug., geen instellingen meer gewijzigd.

Gebruik Comodo Firewall, FF gebruik is toegestaan.
Heb nu desondanks FF nog apart toegevoegd als toegestane applicatie.
Resultaat is negatief, geen enkele website toegankelijk.

Oh ja, verder ook nog Umatrix uitgeschakeld, geen oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door jsnl op 10-09-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Kan je in de firewall wel zien of FF ook daadwerkelijk wat probeert te versturen? Kan je wel direct met een IP-adres verbinding maken?

Je zou ook kunnen kijken of FF in Safe mode werkt, of zelfs een Refresh van FF doen. Misschien dat dat helpt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Maar wat was je aan het doen?
Ik draai Firefox ook als mijn default browser. Ook ik (en eigenlijk iedereen die zijn browser up-to-date wil houden) zit op 48.0.2... het ligt dus niet aan Firefox (en als dat het geval was geweest, dan hadden jij en ik dat veel eerder gemerkt).
Kortom... als het niet Firefox in het algemeen is, en andere browsers op je systeem hebben ook geen last, dan is het je lokale Firefox. En je schrijft dat je daarmee 'bezig' was. Vraag is dus: wat was je aan het doen, en kun je het terugdraaien? Desnoods door je profiel te resetten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsnl
  • Niet online
Nog getest, doch alles zonder positief resultaat:
1.
Firewall uitgeschakeld (Comodo)
2.
FF profiel teruggezet van 26 aug. j.l.
3.
FF profiel kompleet gewist
4.
FF uninstall > reboot > fresh install
5.
Nogmaals MBAM Pro en Comodo AV gedraaid (géén malware/virus o.i.d. ontdekt)
6.
Website op IP vinden (vond toevallig IP van google.nl) werkt niet in FF, maar ook niet in Opera Portable

Wat was ik aan het doen, terwijl FF uitviel: beetje willekeurig aan het surfen, bij welke website FF precies stopte weet ik helaas niet meer.

Zowel bij Procesmonitor en Cports (Win utitls) geen vermelding als ik FF opstart/naar url ga, helemaal niets...

Nog een zinvolle optie om FF te de-installeren en alle verwijzigingen naar FF handmatig uit het register te verwijderen???

Dit laatste idee (FF delete/register opschonen) was de oplossing; zojuist na herinstall werkt alles weer zoals het hoort!
Dank aan de meedenkers!

[ Voor 9% gewijzigd door jsnl op 11-09-2016 15:06 . Reden: Probleem opgelost ]

Pagina: 1