Vraag

• Richagenaars
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-08-2018
Ik gebruik sinds kort de Nexus 5x. Daarop is recent de nieuwe Android versie 7.0 geïnstalleerd. In Nougat worden de notificaties van eenzelfde app voortaan gebundeld weergegeven. Voor whatsapp zie je dan bijvoorbeeld maar 1 bericht van een contact ook al heeft die er 3 gestuurd. Het moet echter mogelijk zijn, volgens de berichten, om deze bundel te openen en de berichten bv apart te lezen. Handig voor op het vergrendelscherm of de notificatie balk. Ik gebruik dit vaak.

Ik krijg die alleen niet voor elkaar!! Zie alleen het laatste bericht of eerste van een aantal die gestuurd worden. Naar beneden vegen doet niks. Lang op drukken geeft instellingen voor meldingen de desbetreffende app. Links en rechts vegen geven dezelfde melding of verwijderen de notificatie.....

Weet iemand hoe dit werkt? Ik mis het erg deze functie.

Alvast bedankt.

Ric Hagenaars

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 13:42
Beter laat dan nooit, alsnog een reactie.

Ik merkte dit zelf ook en heb wat research gedaan. Volgens meerdere bronnen (die ik zo snel niet bij de hand heb) ligt dit aan de apps zelf, niet aan Android 7. De app ontwikkelaars moeten zelf blijkbaar het e.e.a. aanpassen om te zorgen dat je weer meerdere regels kan lezen zoals in Android 6. Erg frustrerend dit, zeker nadat Android 7 zo vroeg al beschikbaar was als beta, maar goed. Whatsapp is er in ieder geval van op de hoogte, maar ze kunnen (uiteraard) weer geen ETA geven voor een oplossing. Kwestie van afwachten ben ik bang.