Verwijderd

Topicstarter
Goedendag heren,

2-3 weken geleden heb ik mijn telefoon op een erg domme manier laten vallen en hierdoor is het scherm gebroken (het betreft een one plus 3). Aangezien ik erg gehecht was aan de telefoon besloot ik hem te laten maken bij you-mobile in Nijmegen. Afgelopen week was mijn telefoon dan eindelijk gerepareerd en na netjes het geld te hebben betaald heeft mijn moeder de telefoon voor mij opgehaald.

Toen ik echter vandaag thuis kwam en naar mijn telefoon keek zag ik dat de simkaart tray er niet in zat. Ik heb hier you-mobile over gebeld en netjes gevraagd of ze de tray voor mij konden vinden maar zij zeiden dat ze die zeker aan mij hebben meegegeven. Ik weet echt dat dit niet waar is aangezien ik erg gehecht was aan mijn telefoon en als ze mij dus een onderdeel mee zouden geven ik deze zeker weten niet kwijt zou zijn geraakt.

Daarom mijn vraag aan u: Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik weet vrij zeker dat ik niks meer kan krijgen van you-mobile omdat het hun woord tegen de mijne is. Ik heb ook al gezocht op internet om op korte termijn een nieuwe simkaart tray te kopen op het internet maar ik kon ook niks vinden voor de one plus 3.

Bij voorbaat dank.

- Een arme student

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, beter was geweest als je de mobiel door de leverancier liet repareren. Dan had je namelijk ook nog recht op garantie gehad als je dat daadwerkelijk nodig was. Mocht het nu op garantie uit komen, dan kan de leverancier (waar jij het dus gekocht hebt) de garantie weigeren, omdat je een toko in de buurt een eerdere reparatie hebt laten uitvoeren. Je hebt dus wellicht meer weggegooid dan je wellicht lief is. ;)

Ja, dan had je je toestel lang kwijt geweest, maar is een risico die je genomen hebt toen je het toestel kocht.

Hoe heb je het toestel bij hen afgeleverd? Met of zonder de SIM-tray? Als dat met is, dienen zij het toestel met SIM-tray terug te geven of de SIM-tray te vervangen als blijkt dat zij hem zijn kwijt geraakt. Je zou eventueel als het allemaal teveel moeite wordt voor zoiets, kunnen voorstellen om een deel van de nieuwe SIM-tray te betalen en moet je zelf maar even kijken wat je billijk vindt. Zelf zou ik 50-50 dan doen. :)

Steek er niet al te veel moeite in, in elk geval, en probeer een regeling te treffen met de winkel.

Eventueel zelf een SIM-tray kopen kan, je kunt dan de kosten declareren bij de winkel die de SIM-tray in eerste instantie waren kwijt geraakt. ;) Maar daarvoor kun je het beste hun contacteren, zij zijn de enigen die het met en voor jou kunnen oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2016 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Opgelicht is nogal een groot woord voor een fout van een winkel. Als je zeker weet niets met de winkel te kunnen regelen zoals je zelf aangeeft zit er weinig anders op dan een nieuwe tray te bestellen.

Wat wil je eigenlijk precies met dit topic ?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Opgelicht is in deze denk ik een verkeerde woordkeuze. Bovendien, je hebt blijkbaar je simkaart eruit gehaald, want je lijkt te spreken over alleen de sim-tray. Kan het niet zo zijn dat jij deze zelf kwijt bent geraakt, of dus ergens hebt liggen/gevallen!? En als deze wel (terug) meegeleverd is, heb je deze niet per ongeluk bij het uitpakken kwijtgeraakt of iets dergelijks.

Bovendien ben ik wel benieuwd of je ook naast dit feit ook de ervaring wil vertellen over het vervangen van het display (is dat goed gedaan, netjes, blabla). Sim-tray kost misschien enkele centen tot een enkel paar euro's, mocht je er niet uitkomen kijken of je deze ergens kunt bestellen.

[ Voor 47% gewijzigd door ToFast op 10-09-2016 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:49:
Opgelicht is nogal een groot woord voor een fout van een winkel. Als je zeker weet niets met de winkel te kunnen regelen zoals je zelf aangeeft zit er weinig anders op dan een nieuwe tray te bestellen.

Wat wil je eigenlijk precies met dit topic ?
Ik zou graag een plek vinden waar ik zelf een simtray kan kopen aangezien ik weinig verwacht van de winkel zelf.
ToFast schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:50:
Bovendien ben ik wel benieuwd of je ook naast dit feit ook de ervaring wil vertellen over het vervangen van het display (is dat goed gedaan, netjes, blabla). Sim-tray kost misschien enkele centen tot een enkel paar euro's, mocht je er niet uitkomen kijken of je deze ergens kunt bestellen.
Ik heb zeker geen klachten over de reparatie van het scherm en opgelicht is zeker een groot woord maar zoals je snapt ben ik misschien een beetje boos. Het probleem is niet dat de tray duur is maar dat ik geen site kan vinden waar ze de trays voor one plus 3 verkopen. Verder ben ik tevreden over de reparatie alleen de winkel blijft stellig volhouden dat ik hem zelf ben kwijtgeraakt terwijl ik met zekerheid weet dat dit niet het geval is.

De situatie was al volgt: Ik neem de telefoon met simkaart erin mee naar de winkel. Zij nemen de telefoon aan, halen de simkaart uit de tray en leggen de tray naast de telefoon. Daarna nam ik mijn simkaart mee naar huis en heb ik de rest daar gelaten.

Verwijderd

Topicstarter
CH40S schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:49:
Tja, beter was geweest als je de mobiel door de leverancier liet repareren. Dan had je namelijk ook nog recht op garantie gehad als je dat daadwerkelijk nodig was. Mocht het nu op garantie uit komen, dan kan de leverancier (waar jij het dus gekocht hebt) de garantie weigeren, omdat je een toko in de buurt een eerdere reparatie hebt laten uitvoeren. Je hebt dus wellicht meer weggegooid dan je wellicht lief is. ;)
Helaas had ik geen garantie omdat ik mijn telefoon zelf heb laten vallen en het dus niet het probleem van one plus was. En inderdaad het kost me nu al veel geld maar dat vind ik het wel waard als ik mijn telefoon daarvoor weer zou kunnen gebruiken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb het ook niet over de garantie nu, ik heb het over een toekomstige issue (hoop het niet voor je, maar je weet maar nooit), waar de leverancier vanaf nu dus garantie voor kan weigeren, omdat een derde partij (you-mobile) bezig is geweest met de telefoon. Dat valschade niet onder garantie valt snap ik. ;)

Je kunt bijvoorbeeld contact opnemen met de leverancier, wellicht kunnen zij wel een SIM-tray los leveren tegen bepaalde kosten, die je dan dus kan declareren bij die you-mobile. :) Als ze elke medewerking weigeren, dan zou ik het erbij laten en weet je in ieder geval waarom je niet naar zulke toko's moet. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2016 16:02 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:57:
[...]

Ik zou graag een plek vinden waar ik zelf een simtray kan kopen aangezien ik weinig verwacht van de winkel zelf.
10 seconden Google: https://www.reddit.com/r/...s_3_sim_tray_replacement/

Verwijderd

Topicstarter
CH40S schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:00:
Je kunt bijvoorbeeld contact opnemen met de leverancier, wellicht kunnen zij wel een SIM-tray los leveren tegen bepaalde kosten, die je dan dus kan declareren bij die you-mobile. :) Als ze elke medewerking weigeren, dan zou ik het erbij laten en weet je in ieder geval waarom je niet naar zulke toko's moet. ;)
Zeker waar maar ik had op het moment geen ander alternatief en de jongen achter de balie was erg aardig, helaas niet erg eerlijk. Ik zal zeker contact op nemen met one plus maar graag zou ik een alternatief vinden dat geen maand duurt.

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook gevonden maar het liefst zou ik iets in Nederland vinden. Als het niet anders gaat moet het maar zo.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:06:
[...]

Die had ik ook gevonden maar het liefst zou ik iets in Nederland vinden. Als het niet anders gaat moet het maar zo.
Ik kan op Ebay zo even niets vinden. Als het daar niet te vinden is moet je net mazzel hebben dat iemand iets over heeft. Van wat ik zo zie worden ze niet los verkocht op dit moment. Mogelijk is er iemand die er 1tje voor je kan printen, anders zal het toch via OnePlus zelf moeten. Volgens mij heeft OnePlus wel een distributiecentrum in de EU, dan hoeft het geen maand te duren.

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:41:
[..] heeft mijn moeder de telefoon voor mij opgehaald.

[..]als ze mij dus een onderdeel mee zouden geven ik deze zeker weten niet kwijt zou zijn geraakt.
Maar ze hebben je niets meegegeven, je moeder heeft de telefoon opgehaald? Weet je zeker dat het daar niet mis is gelopen. Hoe was de telefoon verpakt bij het ophalen en kan het niet zijn dat je moeder de tray is kwijtgeraakt?

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Verwijderd

Topicstarter
Foxl schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:14:
[...]

Maar ze hebben je niets meegegeven, je moeder heeft de telefoon opgehaald? Weet je zeker dat het daar niet mis is gelopen. Hoe was de telefoon verpakt bij het ophalen en kan het niet zijn dat je moeder de tray is kwijtgeraakt?
Telefoon was niet verpakt en de tray zat er niet in. Na het bellen zeiden ze tegen mij dat ze de tray al hadden meegegeven toen ik de telefoon bij hun had afgegeven wat niet waar is.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat kost een nieuwe tray? Het is maar een klein stukje plastic, misschien staat het voor weinig geld op Ebay ? (dan zou ik er niet te veel moeite in steken)

Van de oneplus 1 zie ik wel trays op Ebay, je zou kunnen kijken of die er hetzelfde uitzien bij de oneplus 3.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 10-09-2016 16:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• diquan2001
  • Laatst online: 12-09 17:30
Kan je niet gewoon een mailtje sturen richting oneplus?
Lijkt mij dat ze jou wel een replacement zouden kunnen opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:57:
[...]
De situatie was al volgt: Ik neem de telefoon met simkaart erin mee naar de winkel. Zij nemen de telefoon aan, halen de simkaart uit de tray en leggen de tray naast de telefoon. Daarna nam ik mijn simkaart mee naar huis en heb ik de rest daar gelaten.
Als dit 100% zeker is dan is die tray dus kennelijk achtergebleven in de winkel.

Denk daarom nog eens diep na, leef je in in de situatie en weet je heel erg zeker dat je de losse onderdelen (tray + SIM) naast elkaar, los, van elkaar, hebt zien liggen op de toonbank en toen bewust de tray hebt laten liggen? En dus bewust alleen de SIM hebt opgepakt en meegenomen? De telefoon lag er nog of was die al ergens anders neergelegd? En de tray ging met de telefoon mee in een zakje of iets dergelijks?
Dat heb je gezien of neem je het aan en weet je het niet meer?
Je weet zeker dat het niet meer in een tas of jaszak zit?

Verder vind ik het te ver gaan de winkel te betichten van oplichting en het personeel botweg uit te maken voor "niet helemaal eerlijk" in dit stadium, maar dat lijkt tegenwoordig normaal te worden.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Verwijderd

Topicstarter
DeBolle schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:31:
[...]

Als dit 100% zeker is dan is die tray dus kennelijk achtergebleven in de winkel.

Denk daarom nog eens diep na, leef je in in de situatie en weet je heel erg zeker dat je de losse onderdelen (tray + SIM) naast elkaar, los, van elkaar, hebt zien liggen op de toonbank en toen bewust de tray hebt laten liggen? En dus bewust alleen de SIM hebt opgepakt en meegenomen? De telefoon lag er nog of was die al ergens anders neergelegd? En de tray ging met de telefoon mee in een zakje of iets dergelijks?
Dat heb je gezien of neem je het aan en weet je het niet meer?
Je weet zeker dat het niet meer in een tas of jaszak zit?

Verder vind ik het te ver gaan de winkel te betichten van oplichting en het personeel botweg uit te maken voor "niet helemaal eerlijk" in dit stadium, maar dat lijkt tegenwoordig normaal te worden.
Ze hadden de tray naast mijn telefoon gelegd en hem daar laten liggen. Verder hebben jullie gelijk had ik inderdaad niet moeten zeggen dat ik opgelicht was.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
oneplus heeft eem forum. Je kunt met ze chatten. Op chat reageren ze behoorlijk snel.
Op dit forum is een reparatiedraadje voor oneplus, volgens mij is de service van oneplus best goed en kost vervangen van een kapot scherm niet bijster veel (gezien de prijzen die ik weet van andere telefoonreparaties). Dus kan me haast niet voorstellen dat deze reparatie veel goedkoper is geweest, maar heeft je wel je garantie gekocht.
Ik wil niet vervelend doen, maar je zegt dat je student bent. Ik snap dit niet. Je hebt dan toch op school geleerd hoe je moet googelen?
Generatie Makkelijk zullen we maar zeggen... Nu dus op de blaren zitten. En een oplossing is al genoemd, dus bestellen zou ik zeggen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 03:38
Ik zou ze zeggen dat je zeker weet dat je hem daar achter gelaten hebt, maar geen zin hebt in een welles-nietes verhaal en of ze op zijn minst een sim tray voor je kunnen regelen ook al moet je er dan voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:41:
Goedendag heren,

2-3 weken geleden heb ik mijn telefoon op een erg domme manier laten vallen en hierdoor is het scherm gebroken (het betreft een one plus 3). Aangezien ik erg gehecht was aan de telefoon besloot ik hem te laten maken bij you-mobile in Nijmegen. Afgelopen week was mijn telefoon dan eindelijk gerepareerd en na netjes het geld te hebben betaald heeft mijn moeder de telefoon voor mij opgehaald.

Toen ik echter vandaag thuis kwam en naar mijn telefoon keek zag ik dat de simkaart tray er niet in zat. Ik heb hier you-mobile over gebeld en netjes gevraagd of ze de tray voor mij konden vinden maar zij zeiden dat ze die zeker aan mij hebben meegegeven. Ik weet echt dat dit niet waar is aangezien ik erg gehecht was aan mijn telefoon en als ze mij dus een onderdeel mee zouden geven ik deze zeker weten niet kwijt zou zijn geraakt.

Daarom mijn vraag aan u: Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik weet vrij zeker dat ik niks meer kan krijgen van you-mobile omdat het hun woord tegen de mijne is. Ik heb ook al gezocht op internet om op korte termijn een nieuwe simkaart tray te kopen op het internet maar ik kon ook niks vinden voor de one plus 3.

Bij voorbaat dank.

- Een arme student
Ik heb even de topic titel aangepast omdat het niets met oplichting te maken heeft. Omdat het niet in Android thuishoort maar in het Shopping Forum verplaats ik je topic daar naartoe. Succes! :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Het zou You-Mobile sieren als ze dit netjes voor de klant oplossen. Benader ze maar via Facebook en Twitter. Hulpvraag, geen beschuldigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 23:55

neolite

Immer kritisch

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:59:
[...]

Helaas had ik geen garantie omdat ik mijn telefoon zelf heb laten vallen en het dus niet het probleem van one plus was. En inderdaad het kost me nu al veel geld maar dat vind ik het wel waard als ik mijn telefoon daarvoor weer zou kunnen gebruiken.
Ook al heb je deze telefoon zelf laten vallen had je hem nog gewoon op kunnen sturen naar leverancier. Deze repareren de telefoon dan en declareren de kosten gewoon bij jou. Dan heb je ook nog eens garantie op het werk wat gedaan is. In het vervolg kan ik je dit met klem aanraden.

Ik zou even contact opnemen met de leverancier voor de simtray. Misschien kun je er met de leverancier wel uitkomen en vergoed jij bijvoorbeeld de verzenkosten.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Pagina: 1