Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat ik graag wil laten omscholen naar een functie in de ICT ben ik aan het kijken welke cursussen voor mij interessant zijn.(geen technische kant of programmeren)

Ik werk in de verzekeringen op een servicedesk. Het bedrijf waar ik werk is met diverse reorganisaties bezig en de kans bestaat dat mijn functie over aan aantal jaren (+/- 3) niet meer bestaat of kleiner is ivm digitalisering.

Gelukkig bieden ze je ook een mogelijkheid om door te stromen naar een andere functie binnen de organisatie. Alleen in theorie, in praktijk is het weer lastig om budget te krijgen om cursussen / opleidingen te volgen. Ik wil hier niet op wachten en heb een “plan van aanpak”gemaakt. Maar omdat ik echt 0,0 opleiding heb in de ICT, vraag ik jullie om advies. Zelfstudie is geen enkel probleem en in mijn huidige situatie kan ik buiten mijn werk, sowieso 10 uren extra vrijmaken.

Cursussen (beginnen met)

ISM foundation (deze kreeg ik als tip van onze functioneel beheerder)
ITIL
BiSL
ASL
TMAP

Voor bovengenoemde cursussen dacht ik aan zelfstudie, welke boeken / sites raden jullie mij aan? en wat ben ik ongeveer aan kosten per module kwijt, € 200,- + examenkosten? of zit ik dan te laag?

Nadeel is wel mijn leeftijd (40) maar ik hoop door cursussen wel een stap te kunnen maken naar functioneel beheer en/of medewerker servicedesk. Eventueel stap voor stap door te kunnen stromen naar informatie analist.

Wat is jullie advies?

ps. het is niet mijn bedoeling om te gaan overstappen naar een andere werkgever. In mijn huidige functie verdien ik ongeveer € 3000 per maand (bruto) en zijn mijn secundaire arbeidsvoorwaarden prima (premievrij pensioen, tegemoetkoming bij eventuele ao etc etc). Trouwens om nu ergens anders zonder ervaring te beginnen en met mijn leeftijd en met mijn inkomen is sowieso kansloos.....

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:12
Instanties zoals het Loi en dan Systeembeheer doen. De vraag is eerder, wat heeft je interesse? Want er is zoveel te vinden om te doen binnen de ICT. Wil je helpdesk doen bijvoorbeeld? Omdat je mensen graag helpt. Om maar even een voorbeeld te noemen. Onderzoek eens waar ze binnen de organisatie naar op zoek zijn. Wellicht als dat je interesse heeft, kun je altijd die kant op leren.

Verwijderd

Topicstarter
In onze organisatie zijn we een nieuwe stap aan het maken. De bestaande programma's worden vernieuwd en/of aangepast. Zoveel mogelijk richting digitalisering. Hiervoor zijn er diverse externe medewerkers aangetrokken die er voor zorgen dat dit proces binnen een aantal jaren is afgerond.

Ik zie een kans om als informatie analist aan het werk te gaan omdat dit team alleen maar uit externe medewerkers bestaat. Maar omdat ik totaal geen ervaring heb hoop ik eerst een stap te kunnen maken richting functioneel beheer of als service desk medewerker. Hopelijk kan ik daar vanuit verdere stappen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:12
Zorg er voor dat je niet te lang bezig bent. Anders zijn die opties alweer vervult.

Ikzelf ben begonnen met Systeembeheer, gewoon op school en (werk op een MBO (meerdere locaties en één van de grotere in R'dam) eigenlijk langzaamaan in jaren doorgerold naar Functioneel beheerder.
Informatie analist is volgens mij (een onderdeel van) Big data (deze heeft het LOI ook, maar is een HBO opleiding van 10 maanden a 350 euro p/m).