Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ervaring usb na utp?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb een vraag en wil graag jullie ervaring horen.

ben bij een kennis bezig om zijn 100mbit netwerk kaart (huidige zit op moederbord ) te updaten na 1gb kaartje. helaas is de pc door een amateur inelkaar gezet en is het onmogelijk om er een netwerkkaart bij in te plaatsen. nu heb ik op internet usb na utp gevonden omzo via usb toch 1gb lan aansluiting te kunnen krijgen.

Zijn hier forum leden die ervaring hebben met usb na utp waar het me echt omgaat is het volgende

- Betrouwbaarheid
- snelheid ( provider )

Alvast bedankt Ronald

Alle reacties

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

USB na UTP? Wat bedoel je daarmee, is er ook USB voor UTP?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een converter

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:58
Weet niet wat de prijs is van deze adapter maar als ik zo snel kijk zijn deze ook niet goedkoop.

Wat versta je onder onmogelijk om er een netwerkadapter in te plaatsen
Geen vrije sloten meer op het moederbord of heeft de kast geen sleuf bij het slot.

Het laatste zou je kunnen opvangen door een andere pc kast, die zijn er ook voor weinig en dan kun je er wel een netwerkkaart bij plaatsen. Dit zal volgens mij altijd stabieler werken dan via USB.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Met een usb netwerk adapter kun je ongeveer half gigabit halen op USB 2.0.
Met USB 3.0 kun je volledig gigabit.

Kosten van die dingetjes zijn niet zo groot. 3 tientjes.

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 20:01
Ik heb wel ervaring met dit soort converters en het gaat prima. USB2.0 naar gigabit is uiteraard wel een probleem i.v.m. de maximale doorvoersnelheid van USB2.0, maar als je kiest voor een USB3.0 of hoger adapter en deze op een USB3.x poort steekt, dan moet het geen enkel probleem zijn.

Tip: let even op het verschil tussen het woordje na en naar.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is het bedrijf wat de pc inelkaar heeft geschroeft heeft er een videokaart ingezet met een enorme aluminium koel blok erop die alle sloten blokt. dit is nog niet eens het grote probleem ze hebben de boel zo gebogen aan de achterzijde dat de videokaart er niet meer uit wil. ( terug buigen geprobeerd ).

Helaas heeft mijn kennis toen hij de pc ontving nooit de kast open gehad tr controle ( garantie verlopen ).

• MikeOO
jeroen3 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:05:
Met een usb netwerk adapter kun je ongeveer half gigabit halen op USB 2.0.
Met USB 3.0 kun je volledig gigabit.

Kosten van die dingetjes zijn niet zo groot. 3 tientjes.
Dan moet de PC wel al USB3.0 hebben anders moet je daar ook een insteekkaart voor aanschaffen en dan stijgen de kosten nog meer en ook deze kaart zal er niet in kunnen aangezien de netwerkkaart ook niet kan.

Verwijderd

Topicstarter
deze kennis heeft een abbonoment van ziggo 150mbit. dus die halve gb zou genoeg zijn. weet niet uit me hoofd of hij usb 3.0 heeft indat geval als hij dat zou hebben ga ik voor de volledige gb optie.

• MikeOO
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:07:
het probleem is het bedrijf wat de pc inelkaar heeft geschroeft heeft er een videokaart ingezet met een enorme aluminium koel blok erop die alle sloten blokt. dit is nog niet eens het grote probleem ze hebben de boel zo gebogen aan de achterzijde dat de videokaart er niet meer uit wil. ( terug buigen geprobeerd ).

Helaas heeft mijn kennis toen hij de pc ontving nooit de kast open gehad tr controle ( garantie verlopen ).
Mogelijk het moederbord uitbouwen en dan het eens proberen. Dan heb heb je meer ruimte om de boel los te halen en lukt het mogelijk wel. Als het erin is gekomen moet het er ook uitkunnen >:)

Verwijderd

Topicstarter
ja theoretisch zou dat moeten iets wat erin is gekomen moet er ook uit willen. Helaas is de garantie verlopen dus als er iets mis gaat zijn de kosten voor hem. erg jammer dat die kennis de kast niet open gehad heeft en dit toen had ondekt. Dan had dit onder garantie verholpen kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
nu is het niet zo'n ramp 100mbit of 150mbit is niet groot verschil of erg merkbaar.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:17
Als er nog wat ruimte onder het koelblok zit kun je er misschien nog net een riser kabeltje tussen krijgen, vooropgesteld dat je nog ergens in je kast een lan-kaartje kwijt kunt.

Verwijderd

Topicstarter
haha was dat maar waar hcQd ik denk als ik foto zou plaatsen van die kast ( binnen en buitenkant ) dan zou iedereen het telefoon nr willen weten van die prutser.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:17:
haha was dat maar waar hcQd ik denk als ik foto zou plaatsen van die kast ( binnen en buitenkant ) dan zou iedereen het telefoon nr willen weten van die prutser.
En toen waren we wel nieuwsgierig geworden. Dan nog zou die grafischekaart vervangen moeten worden door een andere. Maar de vraag is wat die kennis dan zou gebruiken van die kaart zeg maar.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:21
Als er al geen gigabit netwerk aansluiting op de mobo zit, dan zal er vast geen usb 3.0 aanwezig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zo niet de specs van die pc of wat voor moederbord hij heeft. enige wat ik weet is dat het een pc is van rond de 1400 euro met 6gb ddr3 geheugen etc 100mbit kaartje op moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanavond of morgen weer heen en wat foto's maken misschien dat jullie dan beter idee krijgen.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Arn0uDz schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:21:
Als er al geen gigabit netwerk aansluiting op de mobo zit, dan zal er vast geen usb 3.0 aanwezig zijn.
Exact. Als het moederbord nog een 100Mbit netwerk adapter heeft, is de computer al behoorlijk oud. Als in 5+ jaar. Dan kun je je beter richten op andere upgrades.

Of, er zit gewoon een gigabit adapter on-board, maar hij krijgt slechts 100Mbit door slechte bekabeling of een 100Mbit router / switch tussen het modem en de computer.

Edit: Net te vroeg.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:24:
ik weet zo niet de specs van die pc of wat voor moederbord hij heeft. enige wat ik weet is dat het een pc is van rond de 1400 euro met 6gb ddr3 geheugen etc 100mbit kaartje op moederbord.
Dan zit er dus gewoon een gigabit adapter on-board. Voordat er een verbinding tot stand komt bepalen de netwerkadapters aan beide kanten welke snelheid haalbaar is. Als het apparaat waar de computer op aangesloten is slechts 100 Mbit aan kan, of als de kabel niet meer dan 100 Mbit aan kan, zal Windows (Ik neem aan Windows?) ook maar een 100 Mbit verbinding aangeven. Dat neemt niet weg dat hij wel sneller zou kunnen.

[ Voor 40% gewijzigd door Nijn op 10-09-2016 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
router zowel technicolor van ziggo als accespoint zijn gigabyte.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27

FreakNL

Well do ya punk?

Als je nou gewoon FF het moederbord type hier plaatst...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:26:
router zowel technicolor van ziggo als accespoint zijn gigabyte.
Technicolor van Ziggo is Gigabyte :?

Eh, nee... het moederbord kan mogelijk van Gigabyte zijn, maar Technicolor modemrouters zijn geeoon van Technicolor...

Zoals velen al gevraagd hebben, wees eens duidelijk en geef exacte specs. We vragen dat niet voor niets in een topicstart en het is vermoeiend om steeds naar de bekende weg te moeten vragen en dan halve, wazige en soms overduidelijk incorrecte (zoals je laatste hier) antwoorden te krijgen.

Als jij goede relevante hulp wilt, neem dan aub even de moeite om eenduidig en accuraat te melden wat je daar exact hebt :o

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 10-09-2016 20:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

.

[ Voor 99% gewijzigd door dion_b op 10-09-2016 20:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:14:
nu is het niet zo'n ramp 100mbit of 150mbit is niet groot verschil of erg merkbaar.
Waarom wil 'ie dan een Gbit-netwerkkaart? :)

The devil is in the details.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Vervang de kabel eens tussen de pc en de switch voor een fasoenlijke.
Watvoor moederbord hebben we het over eigenlijk...SiSoft geeft je hier inzicht in.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:07:
.. dit is nog niet eens het grote probleem ze hebben de boel zo gebogen aan de achterzijde dat de videokaart er niet meer uit wil. ( terug buigen geprobeerd ).
Uhm, is dat niet gewoon het clipje aan de achterkant van het PCI Express slot wat voorkomt dat de kaart uit het slot floept? Zit op bijna alle borden.
Pagina: 1