Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop (thuis fotografie) voor schoonzusje

Pagina: 1
Acties:

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:20
Hallo, mijn schoonzsje zoekt een laptop. Helaas zit ik zelf al enkele jaren minder in de materie vandaar dit topic.

Wat ga je met je laptop doen?
Thuis fotografie / bewerking.
Photoshop CC, Bridge, Illustrator

Wat is je budget?
€1000 - 1400,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, relatief weinig. (zal nog toekomst met haar overleggen wanneer ze naar (nieuwe) klanten wil oid.)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet merk gebonden.
Beeldscherm met goede kleur weergave (IPS?).
Verder moet die 'snel' genoeg zijn.

Uiteraard even de BBG doorgelezen maar lees hier dat het slim is wellicht nog even te wachten op nieuwe hardware releases. Zou ze dat merken anders overleg ik dit nog met haar.
Laptop Best Buy Guide - Augustus 2016

Als jullie hard aanraden op een PC met los beeldscherm te kopen kunnen we dit wellicht overwegen.

Alvast bedankt voor jullie input, wordt (zoals altijd) erg gewaardeerd _/-\o_

EDIT: Na overleg besloten dat het toch een laptop moet worden, desktop is geen optie. Eventueel later een uitbreiding met los scherm is mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 11-09-2016 11:32 ]

Verwijderd

Als ze hem weinig meeneemt zou ik voor een desktop kiezen, meer bung for the buck.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:34:
Als ze hem weinig meeneemt zou ik voor een desktop kiezen, meer bung for the buck.
Dat plus een beter en groter scherm

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Hier sluit ik me bij aan!

Een laptop kan heel gemakkelijk zijn maar als je zeg een 1000 Euro uitgeeft aan een Desktop heb je een behoorlijk snel ding staan. Scherm kun je dan ook kiezen en ja dan ben je beter af dan een laptop. Natuurlijk kun je daar minder makkelijk mee op de bank hangen dan met een laptop.
Er zijn vast tweakers die beter thuis zijn in de hardware van desktop en of waar je goede kant en klare systemen kunt kopen voor een degelijke prijs/kwaliteit verhouding.

Dan nog wat vragen, is het serieus Photosop/Illustrator werk? als in vele lagen en bewerkignen. Dan is het handig daar een beetje RAM in te zetten. 16GB als minimum? Een ssd of een combi met opslag van ssd/hdd.

Dat lijkt me echt het beste, zeker omdat je scherm dan al groter is. Of ze moet denken er toch nog een extra scherm aan te hangen. Dat kan namelijk ook en kun je desnoods kijken naar een Dell XPS of een HP Probook. Dan kan ze de laptop nog eens menemen. Dat kan dan weer niet met een Desktop.

Het is wat zij belangrijk vind. Ik zou toch gaan voor de eerste optie en een goede Desktop neerzetten met een groot scherm en de nodige randapparatuur als bijv een Wacom teken ding :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Card Nox
Na overleg besloten dat het toch een laptop moet worden, desktop is geen optie.

TS ook geupdate met deze informatie.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10
Qua mooie IPS schermen zou je naar de Acer Nitro of MSI Prestige series kunnen kijken.
http://www.notebookcheck....tebookcheck.120541.0.html
Zelf geniet ik nog steeds van het IPS scherm van mijn Acer Aspire V17 Nitro VN7-791G-576X.

• Card Nox
Gandalf schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:27:
Qua mooie IPS schermen zou je naar de Acer Nitro of MSI Prestige series kunnen kijken.
http://www.notebookcheck....tebookcheck.120541.0.html
Zelf geniet ik nog steeds van het IPS scherm van mijn Acer Aspire V17 Nitro VN7-791G-576X.
Thanks. Ik lees in de reacties eronder veelal negatieve berichten. Data klopt niet, laptops die missen in de lijst maar het wel beter doen.
In hoeverre is die site non-biased?

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10
Card Nox schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:47:
[...]

Thanks. Ik lees in de reacties eronder veelal negatieve berichten. Data klopt niet, laptops die missen in de lijst maar het wel beter doen.
In hoeverre is die site non-biased?
Dat is lastig te zeggen... maar volgens mij is dit wel één van de betere sites qua laptop reviews.
Je moet natuurlijk nooit op één review af gaan. Ze zullen ook niet alle schermen getest hebben maar wel de meeste gezien het aantal testen op deze site. Als je een laptop in gedachten heb on te kopen is het altijd interessant om naar reviews te googelen Veel succes bij je keuze..

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 22:46
pricewatch: Asus VivoBook Pro N752VX-GC090T

Lijkt aan je specs te voldoen. Veel RAM (16gb), ruime SSD, fatsoenlijke opslag, snelle CPU, redelijke videokaart (950GM, meer is snel duurder), 17'' scherm. Dat lijkt een goeie binnen je budget voor een 17''.

De 15'' versies lijken beperkt te zijn tot 128GB ssd, dat lijkt me te krap. Met 256 GB kun je rustig je OS + all je programma's op de SSD zetten en heb je nog ruimte over om huidige projecten mee vanaf SSD te runnen.

Verder is een laptop niet een zeer optimaal platform om uitgebreid te gaan zitten photoshoppen. Voor veel minder geld heb je een beest van een desktop staan met schitterend scherm etc ec. Enfin dat was al voorbij gekomen.
Pagina: 1