Foute Keychain Acces kopie gemaakt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 22:33
Beste,

Ik heb voor mijn vrouw een Macbook 12" 256GB gekocht.
Wij gebruiken gezamenlijk een iMac met 1TB thuis.
Omdat het overzetten van een Time-Machine niet geheel gaat vanwege de te grote Bibliotheek van de iMac, kon ik alleen de programma's overzetten.

Nu wil ik graag ook de Mail en de Keychain Access overzetten en ben ik dit handmatig gaan doen vanuit de Time-Machine. Hier ging het fout.
Ik heb alle 3 de bestanden die in de Keychain Access map stonden over de bestanden van de Macbook heen geplakt. Alles lijkt het te doen, maar er is een hele vervelende bug.

Wanneer ik de Macbook herstart (doe ik voornamelijk voor Boot Camp) moet ik me inloggen. Dat heb ik uitgeschakeld zowel op de iMac als op de Macbook. Het inloggen gaat echter rete traag. Waar je normaal zwarte letters hebt, zijn het witte vage letters.
Ik weet nog net waar ik mijn password moet invoeren. Eenmaal dat gedaan laad hij ongeveer een minuut lang om vervolgens in OSX verder te kunnen. Nu heb ik niet het gevoel dat OSX trager is.

Wat moet ik nu doen?
Ik kan voor een volle reset gaan en weer alles terugzetten, maar wat zijn de vervolgstappen dan?

Alvast bedankt,
Kx22

Alle reacties

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Je kunt de 3 bestanden toch gewoon weer verwijderen? Dan worden er nieuwe bestanden aangemaakt.

Heb je het wel over login.keychain en system.keychain of mis ik iets?

Waarom handmatig?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Makkelijkste is om alle keychain bestanden te verwijderen en dan opnieuw op te starten.
Je hebt dan een lege keychain.
Vervolgens koppelen met iCloud en de nieuwe keychain erin laten syncen vanaf je vrouw d'r apple-account.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• kx22
Squ1zZy schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:07:
Je kunt de 3 bestanden toch gewoon weer verwijderen? Dan worden er nieuwe bestanden aangemaakt.

Heb je het wel over login.keychain en system.keychain of mis ik iets?

Waarom handmatig?
Ik weet dus niet wat er gebeurd als ik het delete. Als het inderdaad helemaal fout gaat kan ik alsnog een volle restore doen, maar ik hoopte dit te vermijden.

Ik heb het over apsd.keychain, system.keychain en system.keychain-orig
Kan geen login.keychain vinden.
JackBol schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:19:
Makkelijkste is om alle keychain bestanden te verwijderen en dan opnieuw op te starten.
Je hebt dan een lege keychain.
Vervolgens koppelen met iCloud en de nieuwe keychain erin laten syncen vanaf je vrouw d'r apple-account.
De iCloud is juist het probleem, vandaar dat ik het handmatig deed.
Mijn vrouw heeft een eigen iCloud met iPhone.
Ik heb echter mijn iCloud op de iMac staan met alle logincodes en passwords van diverse websites.

Ik ga denk ik de 3 bestanden verwijderen en kijken wat er gebeurd.
Ik hou jullie op de hoogte.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hernoem die bestanden gewoon vi de commandline naar een .old, ben je dr ook en kun je als je wilt nog terug :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Normaalgesproken hoef je de locale sleutelhangers in /Library/Keychains niet te importeren, tenzij je daar zelf gebruik van hebt gemaakt. Daarin worden gewoonlijk alleen systeemspecifieke sleutels bewaard. Waarschijnlijk komt het probleem door een fout in de toegangsrechten. Hoe heb je deze sleutels geïmporteerd? Met het programma Time Machine of met Finder?

Ik vermoed dat je jouw eigen sleutelhangers wilt importeren en die zitten niet in /Library/Keychains maar in ~/Library/Keychains, i.e., in jouw gebruikers-library. Deze moet je met Time Machine importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

kx22 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:49:

De iCloud is juist het probleem, vandaar dat ik het handmatig deed.
Mijn vrouw heeft een eigen iCloud met iPhone.
Ik heb echter mijn iCloud op de iMac staan met alle logincodes en passwords van diverse websites.

Ik ga denk ik de 3 bestanden verwijderen en kijken wat er gebeurd.
Ik hou jullie op de hoogte.
Als ik het goed begrijp wil je de keychain van jouw iCloud account op de Mac van je vrouw zetten met haar iCloud account.

Ik weet niet of dat een succesverhaal gaat worden.
Kan je niet gewoon vanaf scratch beginnen en een paar dagen door de zure appel heen bijten en overal de wachtwoorden opnieuw invoeren? De keychain leert ze dan vanzelf.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Helaas is me niets gelukt.
Het verwijderen van de 3 bestanden heeft inderdaad de passwords doen vergeten, maar de bug bleef.
Uiteindelijk een verse re-install en nu alles handmatig alle password terug zetten.

Bedankt in ieder geval voor de hulp.
Pagina: 1