Cursor is verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 20.489 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wanneer ik mijn laptop opstart zie ik geen cursor meer. Ook werkt mijn touchpad en een USB muis niet meer.

Het besturingsysteem is windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Systeemherstel, waarbij ook de laatste Windows update is verwijderd.
- In apparatenbeheer gekeken of ik mijn muis kon toevoegen
- Gegoogled of ik ergens anders online de oplossing kon vinden
- FN toets gebruikt om te kijken of touchpad was uitgeschakeld.

Wat ook relevant kan zijn is dat het er op lijkt dat alle USB poorten het niet meer doen, al moeten ze het volgens apparatenbeheer het wel doen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12

Emiel1984

Made in NL

Chipset driver al is opnieuw geïnstalleerd ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

misschien heeft de kat hem opgegeten. :+ / flauw

Windows 10 klinkt als een modern systeem, kan je in het uefi ook geen muis gebruiken?
Dan is windows makkelijk uit te sluiten als veroorzaker van het probleem

ora et labora

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
zien alle USB poorten er nog goed uit? geen kortsluiting door een stukje metaal of muntje wat er in zit?
(ik weet niet of je kinderen hebt?)

wat voor laptop heb je? merk / type?

recent geupgrade naar windows 10, of heeft hij het eerder altijd gewoon gedaan?

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Japidoff schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:16:
zien alle USB poorten er nog goed uit? geen kortsluiting door een stukje metaal of muntje wat er in zit?
(ik weet niet of je kinderen hebt?)

wat voor laptop heb je? merk / type?

recent geupgrade naar windows 10, of heeft hij het eerder altijd gewoon gedaan?
Ik vermoed dat dit wel eens de oorzaak kan zijn. Zelf vermoed ik dat er iemand anders geprobeerd heeft een USB kabel er verkeerd in te doen. Maar ik kan dit zelf niet linken aan de problemen met het touchpad.

Overigens draait hij al een jaar op windows 10 en heeft het altijd gewoon uitstekend gedaan.

Valt hier nog iets aan te doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2016 13:25 ]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Als de usb chip defect is geraakt door kortsluiting dan doet je touchpad het niet meer indien deze ook via usb is aangesloten. Dit laatste is vaak het geval.

Helaas kan je er weinig aan doen als de usb chip zelf defect is geraakt. Indien je een usb device hebt met een lampje erop kan deze wellicht wat meer vertelllen of er voeding op staat. Je zou kunnen proberen of een usb hub met eigen voeding wel werkt, mischien werkt het communicatie gedeelte nog wel en is er enkel geen 5v meer op de poort.

De hub zal dan echter niet zo slim moeten zijn dat deze in power saving modus gaat als deze geen 5v op de USB ingang ziet. Of dit laatste echter wel een eis is en dit dus nooit gaat werken kan ik helaas niet zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Emiel1984 op 10-09-2016 13:31 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
meestal is de touchpad in de laptop aangesloten op de usb bus, als je handig bent zou je de laptop kunnen openen en de touchpad loskoppelen om uit te sluiten dat die het probleem veroorzaakt.

zit er nog garantie op de laptop?

accu er al een keer uit gehad? (zou nog kunnen helpen)

komt er nog wel spanning uit de usb poorten? (telefoon laden/lampje op een muis wat aan gaat)

wat ook een goeie indicatie is en wat eerder genoemd is:
werkt de muis nog wel in uefi / bios? (als hij dat ooit gedaan heeft)

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is niet van mijzelf maar van een familielid.

Zoals ik al aangaf in de openingspost leek het erop dat alle USB poorten het niet meer deden doordat er inderdaad geen lampjes gaan branden op USB-sticks.

Gelukkig is het al een (wat oudere) laptop waar al een vervanger voor in huis is gehaald.

Ik zal dus een manier moeten gaan verzinnen om nog een aantal relevante documenten en foto's overgezeten naar een externe opslag of een andere laptop. Ik dacht zelf via een online opslag, mocht iemand nog goede manieren daarvoor hebben dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30

BCC

Teamviewer installeren en de rest vanaf een andere machine doen

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Je hebt ook tools die je de tweede..derde...etc.. PC laten gebruiken als een '2e, 3e etc.. monitor'.

http://symless.com/synergy/

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaap.biesheuvel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-07-2018
Ik had dat dus ook en ben 1 dag en 3 avonden bezig geweest, middels eigen kennis en alle mogelijkheden op de diverse forums gevolgd. Uiteindelijk heb ik de c:\windows\prefetch folder leeggemaakt. In deze folder plaatst en onthoud windows alle progamma's die bij het opstarten gebruikt worden. Als je deze leegt wordt hij vanzelf weer gevuld waardoor de eerst volgende opstart iets langer duurt. Overigens merk je daar met een SSD weinig van. En ja, mijn probleem was hiermee opgelost, blijkbaar stond daar een corrupt muis onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had per ongeluk fn en f7 tegelijk geraakt (had ik niet door) maar als je die combinatie opnieuw indrukt is het probleem verdwenen (alleen het probleem met de cursor en touchpad en niet die van de USB aansluiting, het kan wel werken met je muis als dat het probleem was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:13

br00ky

Moderator Harde Waren
@Verwijderd, laat oude topics maar gewoon bij de oude koeien in de sloot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.