Hue in combinatie met ambilight tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 814667

Topicstarter
Wie heeft ervaring met het koppelen van de hue+ambilight app en een ambilight tv?

Bij het opstarten van de app, wordt WiFi en de ambilight tv gevonden, bij de huebridge krijg ik de melding "controleer of de hue bridge aan is en met hetzelfde netwerk is verbonden als dit apparaat"

Uiteraard staat de hue bridge aan!
De tv en bridge zijn beiden bekabeld op dezelfde netgear switch aangesloten die vervolgens bekabeld op de kpn experiabox (router) aangesloten is.
Op de netgear switch zijn ook een kpn WiFi versterker, sonos bridge, x-box en laptop aangesloten en deze werken ook allen.

Software van tv is geüpdatet, alle andere hue apps werken perfect, ook de hue tap functioneert goed.

Wie heeft voor mij de ultieme tip?

Alle reacties

• Sdikken
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb de tv onbekabeld aangesloten, misschien proberen via het WiFi netwerk?

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Het is me niet helemaal duidelijk wat je wil doen.

Heb je een oude Ambilight TV en probeer je de Hue+AmbilightTV app op je GSM te installeren of heb je een nieuwe Ambilight TV en probeer je de Hue+AmbilightTV app op die TV te installeren?

Stel dat je een nieuwe Ambilight TV hebt en je probeert de app op jouw GSM te installeren gaat dat niet werken.

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gebruik je Android of IOS? Met Android werkt deze optie (tijdelijk) niet, met IOS wel. De verwachting is dat volgende maand Android ook weer goed werkt. Dit heeft te maken met een update van de software van de bridge. Een bridge die geen update gehad heeft zal vermoedelijk nog wel werken.

• JanBor
@boersmaster: dat is enkel voor het scenario "oudere TV + app op smartphone", of vergis ik mij?

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De app werkt bij mijn weten alleen bij tv's tussen 2011 en 2013, aangezien de TS over een app praat ga ik er vanuit dat hij een tv uit die periode heeft

Anoniem: 814667

Topicstarter
Allen,
Bedankt voor het meedenken en jullie reacties!
Vandaag stond er een update klaar voor de Hue bridge, deze uitgevoerd, en alles werkt.

Hue ambilight app verbind nu automatisch met ambilight tv en Hue bridge.
Verder aan instellingen en/of verbindingen niets gewijzigd.

• JanBor
Ik wou even een oplossing meegeven voor een raar Hue + Philips ambilight TV probleem dat me maanden heeft bezig gehouden (misschien heeft iemand er wel iets aan):

Ongeveer een jaar geleden kocht ik een Philips ambilight TV (Android) en koppelde deze met mijn Hue lampen.

In het begin werkte dit prima. Probleem was echter dat de TV steeds regelmatiger de Hue bridge niet meer vond. In het begin was dat maar af en toe maar na maanden bijna systematisch. Heel vervelend want de enige reden dat ik voor Philips als TV had gekozen was de koppeling met Hue.

Telkens de TV herinstalleren en/of de firmware van de TV & bridge updaten, wat gemakkelijk een uurtje duurde en dus echt niet handig was.

TV en bridge op vaste IP adressen gezet, zitten experimenteren met allerlei firewall settings, niets hielp echt.

Ik heb thuis 2 switchen staan: 1 "centrale" en 1 bij de TV (voor XBOX en TV).

Mijn probleem verdween als sneeuw voor de zon wanneer ik de Hue Bridge verplaatst heb van de centrale switch naar die bij de TV.

Ik kan het niet uitleggen waarom dat een verschil zou mogen maken, maar feit is dat het nu steeds wel werkt.

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-04 19:20
Ik loop sinds een paar dagen te worstelen met Ambilight en Hue

De Tv, 55PUS6501/12 heeft deze mogelijkheid zelf aan boord, de Ambilight+ Hue,
Sinds een paar dagen de Hue lampen aangeschaft (starters pakket) omdat het ook een mooi systeem is EN te koppelen zou zijn aan de ambilight Tv.

Alleen als ik de Tv configureer en aan het einde ben, dan "beëindigen" komt de melding

-> process org,driodtv,ambihue is gestopt. |:(

Alle systemen zijn up-to-date.

het probleem al bij Philips neergelegd, kwam dat ik de Tv geheel opnieuw moest installeren, jammer genoeg geen oplossing nog ... :/

Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-04 19:20
Vandaag wederom contact gehad met Philips, ik moet een log bestand gaan insturen zodat er onderzoek gedaan kan worden wat er fout gaat.
Pagina: 1