Hoe kom ik aan drivers van een samengestelde pc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02 15:24
Beste mensen,

Ik krijg binnenkort mijn nieuwe samengestelde PC, maar waar kan ik als ik eenmaal windows heb geïnstalleerd de juiste drivers vinden? Aangezien ik nu geen type computer heb.

Is hier een programma voor? Of moet ik op een soort nummer zoeken van een stuk hardware?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zitten meestal wel CD's bij die je kan gebruiken. Het is alleen beter om de nieuwste drivers te downloaden. Als je gaat naar de site van bijvoorbeeld Asus kan je daar alle drivers voor het moederbord downloaden. Dan alleen nog even de videokaart driver bij AMD of Nvidia halen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
Het gaat me er eigenlijk meer om waar ik de wireless/internet driver kan vinden, of moet ik die combineren met het moederbord?

De overige drivers zullen inderdaad wel geïnstalleerd worden met updates en of CD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wooshx schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:00:
Het gaat me er eigenlijk meer om waar ik de wireless/internet driver kan vinden, of moet ik die combineren met het moederbord?

De overige drivers zullen inderdaad wel geïnstalleerd worden met updates en of CD's
In plaats van dat je zoekt naar drivers voor een complete PC zoek je nu naar drivers voor losse onderdelen. Meestal is moederbord en videokaart voldoende. Zitten er nog andere losse onderdelen in de PC moet je weten wat het typenummer van het onderdeel is en ga je naar de site van de fabrikant van het onderdeel om daar de driver te downloaden.

De driver voor LAN vind je gewoon bij de fabrikant van het moederbord. Voor WLAN ook tenzij het een losse kaart of stick is.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 09-09-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 13:45
Als er een wireless adapter op je mobo zit dan komt de driver met je mobo mee. Koop je een losse wireless adapter dan komt de driver met deze adapter mee.

Kortom....check de cd'tjes die erbij zitten.

Overigens zal Windows 10 in 99 van de 100 gevallen de driver al herkennen. Dus dan komt wel goed!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Panzer_V schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:03:
Overigens zal Windows 10 in 99 van de 100 gevallen de driver al herkennen. Dus dan komt wel goed!
En toch zou ik altijd alle drivers voor moederbord en videokaart los downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
Dank jullie wel voor de reacties, ik zal eerst W10 installeren en dan gaan zoeken naar de overige drivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
PilatuS schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:04:
[...]

En toch zou ik altijd alle drivers voor moederbord en videokaart los downloaden en installeren.
Absoluut. Dat bedoel ik ook. Maar voor het geval hij de driver niet voorhanden heeft weet Windows altijd wel een oplossing waardoor je gewoon internet connectie kan maken om voorts opzoek te gaan naar de juiste driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
wooshx schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:06:
Dank jullie wel voor de reacties, ik zal eerst W10 installeren en dan gaan zoeken naar de overige drivers ;)
Dat is idd de juiste manier.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
In een ideale situatie herkent Windows 10 voldoende van de hardware om daarna zelfstandig via Windows Update de drivers verder bij te werken. Maar je hardware zal ook met drivers geleverd worden. Voor de meeste onderdelen zal een DVD bijgeleverd worden met daarop de drivers.
Pagina: 1