Magsafe extreem heet!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Hallo,

ik heb sinds een paar maandjes een macbook pro over genomen met een third party magsafe. Het gaat om de macbook pro 15 inch mid 2010.

Het probleem is, dat het aluminium/metaal van de oplader extreem heet wordt. Zo erg dat ik mijn hand er wel aan kan verbranden als ik er aan zit. Nu heb ik gelezen dat de eerste 15% sneller opgeladen wordt, maar dit gebeurd voor mijn gevoel ongeveer 80%. Is het verstandig om nog door op te laden met deze lader? Of moet ik een nieuwe originele halen? Ik wil liever niet 90 euro betalen voor een nieuwe...

mvg,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Sja, hoe vervloekt Apple ook wordt omdat ze third party dingen vaak blokkeren, het is wel vaak met een reden. Er zijn echt zat goeie fabrikanten hoor, maar ook een enorme zooi meuk-makers..

Ze vragen teveel voor hun eigen spullen soms, maar het is vaak toch wel de enige manier om te zorgen dat het foutloos werkt, zoals je nu ziet.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
HeatWave schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:08:
Sja, hoe vervloekt Apple ook wordt omdat ze third party dingen vaak blokkeren, het is wel vaak met een reden. Er zijn echt zat goeie fabrikanten hoor, maar ook een enorme zooi meuk-makers..

Ze vragen teveel voor hun eigen spullen soms, maar het is vaak toch wel de enige manier om te zorgen dat het foutloos werkt, zoals je nu ziet.
dus jij raadt aan om een nieuwe originele te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

iinsane schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:09:
[...]

Nou ja, misschien via V&A/Marktplaats ofzo dan iig, ze zijn echt belachelijk duur idd. Maar ik zou je macbook toch niet riskeren.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

iinsane schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:09:
[...]

Je hebt een laptop aangeschaft van (nieuw) rond de 2000 euro, en dan ga je het risico lopen om dat ding stuk te maken met een nepoplader om wat, vier tientjes te besparen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
CyBeR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:13:
[...]

Je hebt een laptop aangeschaft van (nieuw) rond de 2000 euro, en dan ga je het risico lopen om dat ding stuk te maken met een nepoplader om wat, vier tientjes te besparen?
Het was een opknappertje van 300 euro die met deze lader mee kwam :) Ik heb hem kunnen maken, maar dacht ik plaats toch even op tweakers voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:13:
Negen tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou een nieuwe echte oplader kopen, hoewel je bij een zelf-gerepareerde misschien eerst even moet kijken wat je niet tegen een probleem op je magsafe bord of DC-DC converters op je moederbord zit te voelen i.p.v. alleen de magsafe stekker.
Hoe kom je daar nou bij? Krijg jij je third-party adapters gratis?

[ Voor 30% gewijzigd door johnkeates op 09-09-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:31:
Hoe kom je daar nou bij? Krijg jij je third-party adapters gratis?
Hij heeft deze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor het geval je het niet snapt:

De vraag was of hij een nieuwe nepper of nieuwe echte lader moest kopen. Deze houden was niet de vraag. Dus wat hij heeft is niet relevant.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat zat er origineel bij deze MacBook Pro, een 85W MagSafe? (toevallig heb ik die nog liggen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelizmastr schreef op zondag 11 september 2016 @ 08:57:
Voor het geval je het niet snapt:

De vraag was of hij een nieuwe nepper of nieuwe echte lader moest kopen. Deze houden was niet de vraag. Dus wat hij heeft is niet relevant.
Omdat jij het niet snapt: hij vroeg of hij deze kon blijven gebruiken, zie de eerste post. Deze heeft hij al en kost dus niets.
Pagina: 1