Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 814613

Topicstarter
Mijn vraag
Beste... Ik heb tijdens een laatste vakantie leuke actiefilmpjes gemaakt met mijn nieuwe GoPro. Bij thuiskomst kan ik echter de filmpjes niet terugkijken, ik zie als het ware foto's voorbij flitsen ( erg grote hakkels). Waarschijnlijk omdat ik zo stom ben geweest om alles op 1080, 120 FPS te filmen. Ik heb al geprobeerd via GoPro studio ze door een converter te halen en de FPS naar 30 te zetten ,maar dan vertraag ik de boel enkel en blijft het hakkelig.
Ik ben dus echt een dummie, maar heeft iemand een idee hoe ik de filmpjes nog kan redden (omzetten naar normaal afspeelbaar) en kan bewerken? (Dummie proof dus ;) )

Relevante software en hardware die ik gebruik
GoPro studio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Anoniem: 814613 op 11-09-2016 14:13)

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:57
Je kunt ze door handbrake halen en ze converteren naar een formaat dat je wel afgespeeld kunt krijgen. Heb ik ook gedaan met een paar opnames die per ongeluk op een veel te hoge resolutie waren gemaakt.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:17
Waarmee speel je ze af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:48
Waarschijnlijk is de geheugenkaart niet snel genoeg geweest, waardoor nu jouw "Bron-materiaal" niet meer goed is. Hooguit kun je handmatig nog iets met stopmotion doen.

Verder weinig kans dat je de filmpjes vloeiend gaat kunnen afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het geheugenkaartje is LEXAR 32GB MICRO SD 1000X UHS-II U3 . Is dit niet snel genoeg? Ik speel ze af in GoPro studio, op een Imac Processor 3,06 GHz Intel Core 2 Duo, Geheugen 12 GB 1067 MHz DDR3, Videokaart ATI Radeon HD 4670 256 MB, Software OS X 10.9.5 (13F1134).
Dit is uiteraard ook al wat verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:25
Dat geheugenkaartje is inderdaad snel genoeg, maar je computer duidelijk niet. Geen idee hoe je de video zo kunt converteren dat er normale snelheid 1080p30 uitkomt (3/4 van de frames zal gedropt moeten worden).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:57
Je kunt ze door handbrake halen en ze converteren naar een formaat dat je wel afgespeeld kunt krijgen. Heb ik ook gedaan met een paar opnames die per ongeluk op een veel te hoge resolutie waren gemaakt.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 814613 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:56:
Ik heb al geprobeerd via GoPro studio ze door een converter te halen en de FPS naar 30 te zetten ,maar dan vertraag ik de boel enkel en blijft het hakkelig.
Dit zou moeten werken. Wellicht nog eens proberen en goed op de instellingen letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
swbr schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:37:
Grrrr Handbrake kan ik niet openen wegens een of andere beveiligingsinstelling van mijn Mac. #Tobben! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17
Speelt VLC ze niet gewoon af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Handbrake inmiddels op mijn Macbook aan de praat gekregen en het is uiteindelijk gelukt om goede filmpjes te krijgen! Dank dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 817455

Denk dat je refresh rate van je monitor waarschijnlijk 60Hz is, dus 60 frames per seconde. Het dubbele aantal frames per seconde afspelen zal simpel weg niet lukken.

FCP gaat hier aardig goed mee om is mijn ervaring. Echter als 120fps niet noodzakelijk is lekker op max 60fps filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Anoniem: 817455 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:59:
Denk dat je refresh rate van je monitor waarschijnlijk 60Hz is, dus 60 frames per seconde. Het dubbele aantal frames per seconde afspelen zal simpel weg niet lukken.

FCP gaat hier aardig goed mee om is mijn ervaring. Echter als 120fps niet noodzakelijk is lekker op max 60fps filmen.
Je kunt 30 fps content toch ook op een 60fps monitor afspelen? Het gaat simpelweg minder soepel maar het is geen enkel probleem ;) Zo is 120fps of meer ook geen enkel probleem alleen worden de helft van de beelden niet gebruikt. Voordeel is wel dat je prachtige slomo's kan maken (2x vertragen is 60fps, 4x vertragen is 30fps).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 817455

Je kunt 30 fps content toch ook op een 60fps monitor afspelen? Het gaat simpelweg minder soepel maar het is geen enkel probleem ;) Zo is 120fps of meer ook geen enkel probleem alleen worden de helft van de beelden niet gebruikt.
Als je 120fps op een 60fps beeld scherm probeer af te spelen wil het gebeuren dat een eerder weergegeven frame overschreven wordt door een nieuw frame wat vaak resulteert in een choppy weergaven. Ik zie het ook wel eens dat het goed gaat idd, maar niet altijd. Ik heb er zelf ook last van op mijn MacBook en mij mijn GoPro beelden op 120fps terwijl ik er op een ander PC geen last van heb. Kan niet echt verklaren waarom de ene monitor er wel moeite mee heeft en de ander niet 8)7
Voordeel is wel dat je prachtige slomo's kan maken (2x vertragen is 60fps, 4x vertragen is 30fps).
Voor slomo's is het idd fijn zoveel frames maar met Optical Flow of een Twixtor kun je ook een erg mooi super slomo effect behalen.

edit:
Na even snel zoeken een mogelijke oplossing is "Verticale Sync" wat je kan instellen op je videokaart...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 817455 op 17-09-2016 00:02 ]

Pagina: 1