PC gloed niuew, veel crashes en bugs.Waarschijnlijk hardware

Pagina: 1
Acties:

• theastamana
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-01 10:01
Deze week een computer gebouwd met veel hobbels. Nu proberen te troubleshouten wat het probleem is. Input is heel erg gewaardeerd.

Korte Samenvatting:
1)Eerste opstart test was geslaagd, maar de RAM was fout geplaatst(4gb herkend ipv 8gb). Ram verplaats en boem de pc wou voor ongeveer 8 keer en 4 posities van ram niet meer beeld geven(aan voor 30 sec dan uit en opnieuw). Uiteindelijk geen problemen meer mee

2)Windows wou toen niet installeren op de Samsung SSD EVO 500Gb. 7 keer geprobeerd en elke keer gefreezed. Geinstalleerd op een andere drive en toen OS gekopieerd. Problemen met SSD?

3)PC werkt OK maar de drivers voor de Gygabyte Nvidea 1070 niet installeren (windows moest eerst updaten) Vanaf nu weer freezes(2 uur geen problemen van freezes gehad). Problemen met videokaart?

4) Videokaart eruit gehaald om te kijken of daar problemen mee waren. HDMI in t moederbord gestopt. PC werkt dan wel met volle scherm, maar na ongeveer 1 tot 20 minuten word het scherm helemaal in grote pixels van verschillende kleuren gevuld(freezes?)

Na veel gekloot met kabels vervangen en andere proberen, videokaart eruit halen, ram weer aanpassen ben ik beetje radeloos met waar het probleem zit.. :(. Ik dacht in het moederbord omdat de problemen wat verspreid waren, maar kan dit soort dingen liggen aan de SSD? geeft verder geen problemen..

Nog even: Tijdens dit hele probleem hebben we (denk ik) een verkeerde voeding gebruikt. De setup is genomen van de best buy guides en de voeding leverde een 450W stroom, terwijl de videokaart 500W staat aangegeven.. Dit zou niet de oorzaak moeten zijn, deels omdat we ook de videokaart niet hebben gebruikt en hij nog kuren gaf.

Lijstje van shit:
Intel Core i5-6400 Boxed
Gigabyte GA-B150-HD3P
Crucial CT2K4G4DFS8213
Samsung 850 EVO 500GB
Coolermaster GM
Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:57
Het lijkt erop dat er misschien wat issues zijn met het geplaatste RAM geheugen. Ik zou je adviseren om:

1) verwijderd videocard en alle RAM blockjes.
2) prik nu 1 RAM blockje in sleuf 1.
3) reset de CMOS van je moederboard (hiervoor moet je de jumpers bij CMOS kortsluiten. Die doe je door bijvoorbeeld een van de frontpanel plugjes erop te zetten.
4) hierna start je de pc op, de pc zal nu uit zichzelf waarschijnlijk meermaals snel rebooten. Tussendoor lijkt het alsof hij weer uit gaat. Rustig wachten.
5) na een minuutje of 2 a 3 moet de pc gewoon gaan booten. Omdat je al Windows geinstalleerd hebt staan zal hij Windows starten.
6) sluit nu Windows normaal af. Prik hierna het tweede RAM blockje in op sleuf 3 (ze moeten dus om en om staan). Prik ook de videocard weer in.
7) boot de pc, hij kan nu weer meermaals spontaan rebooten. Gewoon geduld oefenen.

Nu zou je pc weer stabiel moeten draaien IMHO.

Succes!

ps. Waarom heb je zo'n bad-ass videocard in combinatie met slechts 8 GB RAM en de i5-6400. Waarom niet 16 GB RAM en minimaal de i5-6500?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Met dergelijk veel problemen, zou ik die hele pc weer uitelkaar halen en alles goed inspecteren. Misschien zijn er wat pinnetjes krom in de socket, zijn contactjes in de geheugen sloten krom, maakt moederbord ergens contact met de kast, zit een kabeltje krom etc.

Bouw dan op buiten de kast. Moederbord op de kartonnen doos.

Heb je wel een volledig geupdate windows 10.0.14393 ?

Alternatief, doe een memtest. Misschien is er eentje brak.

• theastamana
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-01 10:01
Panzer_V schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:02:
Het lijkt erop dat er misschien wat issues zijn met het geplaatste RAM geheugen. Ik zou je adviseren om:

1) verwijderd videocard en alle RAM blockjes.
2) prik nu 1 RAM blockje in sleuf 1.
3) reset de CMOS van je moederboard (hiervoor moet je de jumpers bij CMOS kortsluiten. Die doe je door bijvoorbeeld een van de frontpanel plugjes erop te zetten.
4) hierna start je de pc op, de pc zal nu uit zichzelf waarschijnlijk meermaals snel rebooten. Tussendoor lijkt het alsof hij weer uit gaat. Rustig wachten.
5) na een minuutje of 2 a 3 moet de pc gewoon gaan booten. Omdat je al Windows geinstalleerd hebt staan zal hij Windows starten.
6) sluit nu Windows normaal af. Prik hierna het tweede RAM blockje in op sleuf 3 (ze moeten dus om en om staan). Prik ook de videocard weer in.
7) boot de pc, hij kan nu weer meermaals spontaan rebooten. Gewoon geduld oefenen.

Nu zou je pc weer stabiel moeten draaien IMHO.

Succes!

ps. Waarom heb je zo'n bad-ass videocard in combinatie met slechts 8 GB RAM en de i5-6400. Waarom niet 16 GB RAM en minimaal de i5-6500?
Okey ik heb de CMOS gereset, ben er daardoor achtergekomen dat dus gewoon een stripje ram kapot was.. Gekkigheid dat ie het nog wel een lange tijd heeft volgehouden. Nieuw RAM halen en waarschijnlijk 16gb(wat het plan hoe dan ook al was). Bedankt voor het helpvolle antwoord!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:57
theastamana schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:23:
[...]

Okey ik heb de CMOS gereset, ben er daardoor achtergekomen dat dus gewoon een stripje ram kapot was.. Gekkigheid dat ie het nog wel een lange tijd heeft volgehouden. Nieuw RAM halen en waarschijnlijk 16gb(wat het plan hoe dan ook al was). Bedankt voor het helpvolle antwoord!
Fijn dat het nu weer werkt!

https://tweakers.net/pric...fury-hx421c14fbk2-16.html ==> Dit is een fijn 16GB setje dat ik zelf ook heb. Wordt aanbevolen bij de Tweakers Best Buy van september.

[ Voor 19% gewijzigd door Panzer_V op 11-09-2016 21:33 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.