Tweede beeldscherm tijdens gamen uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

• BRUNO-1998
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06-2021
Beste medetweakers,
Sinds de nieuwe update van windows 10 heb ik problemen met mijn tweede monitor. Mijn tweede monitor valt uit als ik een game speel (Bijvoorbeeld civilization V en World of Tanks). Dit is alleen wanneer ik de game speel, als ik het spel uitzet dan doet de tweede monitor het weer. Het gaat hier niet om alle games, sommige games doen het wel gewoon normaal. Dit is met name vervelend omdat op het tweede beeldscherm vaak een andere applicatie draait. Wat ook van belang is, is dat dit probleem enkel in full screen optreed.

Zelf heb ik al diverse dingen geprobeerd, zo heb ik onder andere allerlei fora's gelezen (Ook hier op tweakers). Het probleem is echter dat de problemen vaak net even wat anders zijn en daardoor een andere oorzaak hebben.

Na enig zoeken heb ik wel het een en ander gevonden, zo suggereerde iemand dat je je game in windows 7 compatibaliteitsmodus moet draaien dan een instelling aanpassen (werkte niet). Verder heb ik in de instellingen van de AMD driver gekeken (en wat dingen aangepast), helaas waren deze instellingen zeer beperkt. Verder wist (weet) ik helaas geen raad met dit probleem.

Het gaat om de volgende beeldschermen:
2 x https://tweakers.net/pric...4/benq-gl2250m-zwart.html (BenQ GL2250M) (1080*1920)

En de volgende videokaart:
https://tweakers.net/pric...-7850-royalqueen-2gb.html (Club3D Radeon HD 7850 2GB)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 20:47

Twarp

just grin...

Probeer het spel anders windowed te spelen ...

Meh ...

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoe zijn ze aangesloten?

Ik heb zelf 3 schermen, 1 x DVI, 1 x DVI-DL (144hz) en 1 x HDMI->DVI (Adapter).

Het probleem dat jij aangeeft ben ik nog nooit tegen gekomen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Als je ingame de optie voor "Fullscreen windowed" hebt zou ik dat proberen. Meestal werkt dit goed als je issues hebt met een tweede monitor

• BRUNO-1998
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06-2021
De optie windowed werkt uiteraard wel. Windowed speelt alleen minder prettig dan fullscreen. Het probleem is dan ook dat de full-screen optie niet meer werkt terwijl hij het wel altijd heeft gedaan.

Mijn beeldschermen heb ik als volgt aangesloten:
1x DVI, 1x HDMI > DVI (adapter).