Een vriend van me heeft een nieuwe computer nodig. Zijn huidige laptop valt bijna uit elkaar
Hij wil een systeem waar hij weer jaren mee vooruit kan (zeg 5 jaar). Tussendoor wat kleine upgrades is echter prima.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games die hij graag wil spelen Heroes, Civilization, League of Legends, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
€750-1000 inclusief verzenden. In elkaar zetten help ik hem mee.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft alleen een muis en een dvdspeler die hij mee wil nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een pc + windows licentie, monitor, toetsenbord, headset
Gebaseerd op het basisgamesysteem uit de best buy guide, heb ik samen met hem en een andere vriend het volgende samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Asrock, te slechte ervaringen daarmee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet 100% stil te zijn, maar enigszins stil is wel fijn. Ik geloof dat de stock intel koeler wel prima is, anders zou dat later vervangen kunnen worden. Misschien is de kast meer een probleem?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Feedback op het voorgestelde lijstje. Kan hij de games die hij wil spelen hiermee met goede kwaliteit spelen? En nieuwe Heroes, Civilization, Moba type games?
Is de randapparatuur die we hebben gekozen goed? Een goede 1080p monitor, met goede kleurweergave en verstelbaarheid. Redelijke headset (in ieder geval voor die prijs). Een basic toetsenbord.
Hij wil een systeem waar hij weer jaren mee vooruit kan (zeg 5 jaar). Tussendoor wat kleine upgrades is echter prima.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games die hij graag wil spelen Heroes, Civilization, League of Legends, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
€750-1000 inclusief verzenden. In elkaar zetten help ik hem mee.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft alleen een muis en een dvdspeler die hij mee wil nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een pc + windows licentie, monitor, toetsenbord, headset
Gebaseerd op het basisgamesysteem uit de best buy guide, heb ik samen met hem en een andere vriend het volgende samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Corsair CX450M | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 226,- | € 226,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 34,50 | € 34,50 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 79,- | € 79,- |
| 1 | BitFenix NOVA Zwart | € 27,50 | € 27,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 33,49 | € 33,49 |
| 1 | LG 25UM58-P Zwart | € 181,88 | € 181,88 |
| 1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | € 12,90 | € 12,90 |
| 1 | Creative Fatal1ty Gaming Headset | € 25,41 | € 25,41 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 976,48 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Asrock, te slechte ervaringen daarmee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet 100% stil te zijn, maar enigszins stil is wel fijn. Ik geloof dat de stock intel koeler wel prima is, anders zou dat later vervangen kunnen worden. Misschien is de kast meer een probleem?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Feedback op het voorgestelde lijstje. Kan hij de games die hij wil spelen hiermee met goede kwaliteit spelen? En nieuwe Heroes, Civilization, Moba type games?
Is de randapparatuur die we hebben gekozen goed? Een goede 1080p monitor, met goede kleurweergave en verstelbaarheid. Redelijke headset (in ieder geval voor die prijs). Een basic toetsenbord.
[ Voor 1% gewijzigd door Natsu op 11-09-2016 20:22 . Reden: i3 -> i5, monitor goedkoper + hogere resolutie 21:9 ]