Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matriskie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 15:48
Ik zoek een?
Wil mijn videokaart vervangen door een custom rx480 - 8 gig. Her en der beginnen ze eindelijk verkrijgbaar te zijn. Nu is de keuze in custom kaarten zo groot dat ik twijfel voor welke kaart ik moet gaan. :)

Wat is je budget?
de meeste custom rx480 kaarten liggen rond de 300-330. Alles daarrond is aanvaardbaar

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nu heb ik op basis van reviews deze 3 kaarten op het oog:
1) MSI Radeon RX 480 Gaming x -8 gig, review

2) Powercolor Radeon RX 480 8 gb red devil , review

3) HIS Radeon RX 480 IceQ X2 Roaring Turbo 8G, review

De HIS kaart review heeft een super clock en ze beweren ook dat deze relatief stil blijft. Dus de kaart lijkt me wel veelbelovend. Het probleem is dat het niet gemakkelijk is geluidstesten te vergelijken tussen verschillende reviews.

Vraag1: Welke kaart zou de stilste zijn? Welke kaart heeft het beste cooler design?
Vraag2: Performance en OC mogelijkheid. Is het zo dat de HIS kaart nu echt gemakkelijker tot zo een hoge clockrate kan gepushed worden, of is dit gewoon luck dat die kaart zo goed klokt en kan je hetzelfde voorhebben met de msi of powercolor kaart?
Dus kan ik beter gewoon kijken naar cooler design, en de performance van de 3 kaarten zullen praktisch gelijk zijn (met wat overclocking)?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
een oude moederbord en low end cpu (die na launch van de nieuwe amd CPU line een upgrade zal krijgen)
mobo: Sabertooth 990FX R2.0
CPU: Amd FX 6100 6-Core 3,30 GHz, S-AM3+ -> clocked op 4Ghz (mobo en CPU worden vervangen bij launch AMD Zen)
Cooler: Scythe SCMG-4000 Mugen 4
Ram: 16GB (2x8GB) Kingston HyperX Beast XMP D
Case: Fractal Design Define R5

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07 17:11
Interessant, ik zit met dezelfde vraag.
Ben nu net verschillende reviews beginnen lezen, maar mag ik vragen waarom XFX (GTR black edition) en de Sapphire Nitro + niet in je lijstje staan? Dit leken toch redelijk populaire keuzes als ik andere fora doorblader.
Als je over bepaalde modellen negatieve dingen hebt gelezen zou dit voor mij ook interessant zijn :)
bedankt!

• matriskie
Hey, samen op zoek dus :).
Ik heb die kaarten ook bekeken. Zijn zeker goede versies, maar van beide kaarten las ik dat ze wat luid zijn, dus redelijk veel RPM nodig om de kaart deftig te koelen.

https://tweakers.net/pricewatch/573899/xfx-radeon-rx-480-gtr-8gb/reviews/
http://www.legitreviews.c...ideo-card-review_184553/8 ,
deze review komt de fan noise redelijk hoog bij full load, en dat had ik ook van bepaalde tweakers hier gelezen.

Als je andere kaarten of reviews leest die het tegendeel beweren, let me know!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matriskie
Hier een exacte vergelijking tussen MSI en Sapphire. Wat betreft de Sapphire is er blijkbaar een driverprobleem die bij bepaalde een hogere fannoise als gevolg zou hebben. Bepaalde reacties op deze review beweren dat een update de kaart stil maakt.
https://nl.hardware.info/...review-conclusie#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matriskie
Iemand?

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

uit alle testen die ik heb gezien en dat zijn er nogal wat omdat ik ook op zoek ben is gewoon gebleken dat de msi de stilste is zoals je zelf in de link ook al aangaf

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matriskie
Inderdaad. Denk ook dat de MSI qua noise performance de veiligste keuze zal zijn.
Pagina: 1