Toon posts:

Netwerktraagheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook een leuke :

Het is mij al te vaak voorgekomen dat ik bij anderen was, maar ook bij mijzelf dat netwerkkaarten mij nauwelijks de snelheid geven die ze me behoren te moeten geven.
Even om alle lame kb kB KB Kb bps, bytes/sec etc uit de wereld te helpen (voor wie het nog steeds niet snapt :)) : 10 mbps = 1.25 Megabyte/seconde. 100 mbps = 12.5 Megabyte/seconde.

Wat hebben we? In dit geval 2 spotgoedkope 10/100 Edimax Realtek kaartjes, verbonden met een crosslinkkabeltje, geconfigureerd als 100 Full mode. Als ik nu een bestand upload naar de andere PC (via FTP), dan krijg ik een magere 100 kB (kilobyte) per seconde. Als ik 10 threads open, dus 10 files verstuur tegelijkertijd, dan krijg ik wel netjes 1 MB. Dit klopt al niet, want het zou zo moeten zijn dat één bestand ALLE bandbreedte opslokt, maar wel op een slimme manier (packeteered, ga ik nu niet uitleggen :p ). Doet er ook niet zo toe, als ik maar rond de 8 à 10 MB (weer megabyte dus) per seconde zit. Dit is schijnbaar niet mogelijk en uiteraard kan je de standaard IT-wannabe antwoordjes verwachten in real life. Het ligt gedeeltelijk aan Windows, maar 0.1 MB/s ipv 10 MB/s is toch nog altijd 100 keer te traag.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48
Als je nu eens 100Half gebruikt in plaats van full. Scheelt het dan wel. Welke ip-rangen gebruik je, welk ossen zitten er op en wat voor type netwerk kaarten heb je (exact)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45
is de kabel wel goed? ik had een soortgelijk probleem. wel via een 100mb hub dan, ook edimax, en ik werd afgescheept met een magere 150 KB p/s max naar de server toe. kabel vervangen en ik pomp weer met 4mb p/s via FTP.

mischien domme vraag maar capt het ftp programma mischien de bandbreedte af?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar [NT] :)

Verwijderd

Topicstarter
>>Als je nu eens 100Half gebruikt in plaats van full.

Al geprobeerd. Geen effect.

>>Welke ip-rangen gebruik je,

De 192 range.

>>welk ossen zitten er op

Windows 98SE English, beide PCs.

>>en wat voor type netwerk kaarten heb je (exact)

In de 1ste PC zit een (Edimax?) Realtek 8139. Gekocht bij de Memo.
In de 2de PC zit een Edimax Realtek 8139, zoals al eerder aangegeven. Ook gekocht bij de Memo.
Beiden 10/100 (open deur).
Misschien handig, op de doos van de 'echte' Edimax staat 'EN-9130TXA' en made in China, maar dat laatste boeit niet :)

Ik moet er wel bijzeggen dat zowel de slechte prestaties van de Geforce2 GTS (vastlopen van het systeem constant, kan ook een Athlon+Geforce+DirectX8 probleem zijn -- SLECHTE fpsrates in Q3A) als deze pathetische transferrate mij niet bepaald blij maken. Het lijkt er op dat op elk niveau van kennis je toch altijd alleen staat en er maar mee moet leren leven (net zoals Compaqgebruikers).
Ik koop wel over een maand of 6 een Intel processor, heb ik tenminste dat incompatibility/stability gezeik niet meer. I guess all the pro-Intel guys were right after all :'(

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 23:14

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ik heb het ook eens geprobeerd via een crosslink kabel, had ook magere transferrates. En dat niet alleen ook allerlei errors.
Ik heb een unex kaartje ND010 geloof ik, zit ook een RTL chip op zal ook wel zo'n 8193 zijn. Ik heb ook een 3com boomerang 3c9x ofzoiets. Beide ofcourse 10/100 Mbit. Voor 3com kaartjes heb je een proggje daar zag ik toen al die erros in, crc erros en alles. Wel handig zoiets. Ook alle mogelijke instellingen uitgeprobeerd, HALF/FULL duplex autodetect 10 & 100 en wat allemaal nog niet meer. Via dos setup proggje, windows noem het maar op. Ik ben er toen ook redelijk lang mee bezig geweest zonder resultaat. Toen toch maar een 10/100 MBit switching hub gekocht.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
eventjes off-topic: probeer ja AGP eens naar 1x te zetten op die GTS van je.

uhh. heb je al nieuwe windows-install geprobeert? ik denk dat dat wel kan helpen.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
check de bekabeling eens, ik had ook bij een 100mbp's netwerkaart eens een niet 'netjes' aangesloten kabel, 70% pakket loss... checken dus.

A wise man's life is based around fuck you

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 12:26
Op donderdag 28 juni 2001 01:52 schreef Dexyrunner_ het volgende:
Dit is ook een leuke :

Het is mij al te vaak voorgekomen dat ik bij anderen was, maar ook bij mijzelf dat netwerkkaarten mij nauwelijks de snelheid geven die ze me behoren te moeten geven.
Even om alle lame kb kB KB Kb bps, bytes/sec etc uit de wereld te helpen (voor wie het nog steeds niet snapt :)) : 10 mbps = 1.25 Megabyte/seconde. 100 mbps = 12.5 Megabyte/seconde.
Je weet vast wel dat dat theoretische waarden zijn? Als de belasting op de kabels ergens richting de 60-70% gaat, krijg je teveel collisions e.d. waardoor de effectieve transer rate ergens maximaal 0,7 a 0,8 Megabyte/seconde is (voor 10Mb), enz.

Altijd nog veel sneller dan wat jij krijgt, dus het probleem is nog niet opgelost >:)

No production networks were harmed during this posting

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
met 100mbps full duplex heb je geen collisions...

A wise man's life is based around fuck you

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06

frapex

got r00t

win98 poept zwaar als je over netwerken gaat beginnen :r

maar dit is wel wat extreem... Het zou best kunnen als je Win2k of XP gaat draaien dat het wel goed gaat. (of linux :9)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Voor het grootste gedeelte ligt het aan windows, op het moment dat 1 van de 2 pc`s al windows 2000 is en daar de ftp server op draait dan haal je al een veel hogere upload vanaf die pc.

wat ik ook merk is als ik 2pc`s via een crosslink aanluit dat ik meestal niet harder gaa dan 2 MB per seconde, op het moment dat ik er een Switch tussen zet gaat dat omhoog naar 4 tot 6 MB per seconde. dit wel met 2 windows ME pc`s

• ParoXysm
  • Laatst online: 17-08 18:48
Heb je je MTU-Settings wel goed staan?
Maak anders ff een regfile met dit erin:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"SackOpts"=dword:00000001
"TcpWindowSize"=dword:0003ebc0
"Tcp1323Opts"=dword:00000001
"DefaultTTL"=dword:00000040
"EnablePMTUBHDetect"=dword:00000000