Alternatief voor lange audio kabels?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-10 07:41
Hi,

Ik zit met het idee om wat speakers in mijn eethoek/keuken te plaatsen, die dan aangesloten zijn om mijn normale homecinema/stereo set die in de woonkamer staat. Nu heb ik nog wat speakers over van mijn oude surround set dus dacht ik die te hergebruiken.

Normaliter zou ik gewoon wat kabels trekken (kabel bestaande uit 2 dunne kabeltjes, rood/zwart, weet niet zeker hoe dit type heet), en zou deze samenvoegen in dezelfde ingang op mijn versterker als waar de originele home cinema speakers ingaan.

Maaar nu is een lange kabel trekken (per speaker, dus 2-4 kabels) zodanig lelijk, dat ik zat te denken of er niet een draadloze oplossing was. Is er iets van een transmitter/receiver systeem dat dit type kabels kan vervangen (of op z'n minst een stuk zodat ik 1 centrale receiver heb in de eethoek bv.).

Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Jag

Alles kan. Maar dan heb je los van het zender/ontvangst systeem ook nog een versterker nodig. Wat je wellicht ook kan doen is een chromecast of een andere streamer nemen + een miniAMP van ebay. Dan blijf je onder de 100e en heb je een losse set waarbij je vanaf je telefoon of andere device audio kan streamen / muziek kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
hmm ik zal er naar kijken. In principe wil ik geen nieuwe streamer (heb al een chromecast). Mijn idee is dat alle speakers wel dezelfde bron hebben (de homecinema), het gaat me dus puur om de lange kabels 'mooi' op te lossen.

Mijn homecinema heeft draadloze rear-speakers, daar gaan die 2 audiokabels van beide speakers in een kastje dat dan verbindt met de homecinema. Eigenlijk zoek ik dus zo iets, maar dan onafhankelijk van mijn homeciname systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
Zoiets heb ik inderdaad ook al voor mijn huidige rear speakers van mijn home cinema, ik zoek een zelfde systeem (maar dan hopelijk goedkoper dan 300 euro) om zo de speakers in de keuken te verbinden, lijkt me dat er wel wat ebay goedkope oplossing hier voor zijn?