Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word/Excel 2010] Merge Word-A4tje per XLS-regel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wopper89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Goedemiddag allen,

Het leek een eenvoudige klus, maar ik kom er helaas niet uit.

Jullie zullen ongetwijfeld weten dat Word over een optie beschikt om adreslabels uit Excel te halen (mergen).

Dit principe leek mij ideaal voor een groot aantal bestanden die ik voor werk moet opstellen. Binnenkort worden nieuwe devices uitgedeeld, waarvoor iedereen een verklaring moet ondertekenen. In de verklaring staat bijvoorbeeld het volgende.

Naam gebruiker:
Merk:
Type:
Serienummer:

Deze gegevens hebben we allemaal in een Excelsheet staan. Als volgt:

Kolom A: merk
Kolom B: type
Kolom C: serienummer
Kolom D: naam gebruiker

Nu wil ik graag de gegevens uit de Excelsheet kunnen invoeren in Word. En wel graag op zo'n manier dat er voor elke rij in Excel één nieuw Word-document wordt gemaakt met de gegevens uit de Excelcellen op de juiste plekken in het Word-document.

Is zoiets mogelijk. Zo ja, hoe? Zo nee, ook niet op een andere manier (extra tool bijvoorbeeld)?

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je geeft je eigen antwoord al: mail merge gebruiken. Waar loop je precies vast, wat heb je ingericht? Wat je beschrijft lijkt namelijk heel erg standaardfunctionaliteit.

Offtopic: ik vul de topictitel even aan (Was: "[Word/Excel 2010]") en maak er een vraag-topic van aangezien je geen discussie wilt starten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:53
Je tikt gewoon 1x de brief met de betreffende mergevelden er in. Via voorbeeld zie je dan de naam per excel regel. En vervolgens bij afdrukken krijg je ze allemaal op 1 A4tje

• Wopper89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Het was uiteindelijk heel eenvoudig, maar ik keek gewoonweg niet goed. Door net niet op de juiste zoektermen te zoeken in Google, kreeg ik daar ook niet de gewenste informatie...

Het is inmiddels gelukt :-)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1