Toon posts:

Upgrade naar simpele game-/office-pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Graag jullie hulp bij het volgende. Na een aantal jaren uitstel moet ik eindelijk mijn computer eens gaan moderniseren. Doordat ik een hele drukke baan heb en sport, game ik - in tegenstelling tot vroeger - nog maar weinig. Denk drie uur per week als de r in de maand is. Een high-end systeem is parels voor de zwijnen, ik wil gewoon weer de nieuwste games soepel kunnen draaien (zoals bijvoorbeeld de komende Battlefield).

Ik heb het budget bbg systeem van september als uitgangspunt genomen. Ik weet dat er compromissen worden gesloten om die systemen onder een bepaalde prijs te houden. Bij mij speelt zo'n harde grens niet, mocht ik ergens voor een bescheiden meerprijs grote verbetering kunnen boeken dan hoor ik het graag.

Daarnaast heb ik twijfels over het in de bbg gekozen moederbord. Ik heb veel randapparatuur en vind 4 usb-poorten te weinig (al kan ik natuurlijk een hub o.i.d. kopen). Daarnaast heb ik twee casefans en zou ik er maar één kunnen aansluiten, zo las ik. In mijn kast past gewoon een ATX moederbord en ik weet niet of ik spijt krijg van zo'n Micro-ATX bord. Omdat ik het computernieuws de laatste tien jaar niet zo heb gevolgd, zie ik voor wat betreft moederborden echt door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een?
Ik heb al een SSD (250 gb), HDD (750 gb), DVDRW, kast, vrij nieuwe voeding (Corsair CX450M), Win10 licentie, en randapparatuur (de monitor is 1080P). Het gaat nu om:
- processor;
- intern geheugen;
- videokaart;
- moederbord.

Wat is je budget?
Mwa, maximaal vierhonderd euro of zo? Ik weet het niet goed, niet meer dan nodig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Naast gamen wil ik ook kunnen werken op de computer (Office). Ik heb dan geen muziek aan en prefereer een systeem dat niet zoveel herrie maakt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 116,25€ 116,25
1Sapphire Radeon RX 460 2G D5€ 119,50€ 119,50
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 36,51€ 36,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 272,26

Bij voorbaat dank voor alle hulp!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:42
Casefans zijn inderdaad wat schaars op micro-atx, je zou deze kunnen overwegen:
pricewatch: Asus H110-PLUS

Kun je iig extra casefans op aansluiten. Verder lever je in op 2 usb poorten, aangezien er op die micro bordjes 6 zitten in totaal, maar heeft de case geen front usb poorten dan? aangezien je de case niet vermeld.

[ Voor 37% gewijzigd door livranca op 09-09-2016 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie livranca, mijn case heeft twee front usb-poorten maar die zijn van waardeloze kwaliteit en de pins zijn dusdanig verbogen dat ik die niet meer gebruik. Ik zou een keer de tijd moeten nemen om die connectoren te vervangen (geen idee of dat lastig is). Verder vind ik bekabeling aan de voorkant van de pc sowieso slordig staan. Die poorten zijn natuurlijk wel handig voor usb-sticks e.d.

Verwijderd

Als je tot 400 wil gaan kan er ook een nieuwe kast vanaf. Met bovenstaande onderdelen heb je genoeg aan een behuizing met één casefan. Dan heb je met de pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed een kastje met een uitstekende prijs/kwaliteit.
Moederbord zou je een pricewatch: MSI H110M ECO of pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H kunnen nemen.
Geheugen raad ik 1x8gb aan pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213 zodat je nog een eenvoudige upgrade naar 16gb kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank ACB, ik had mijn case niet vermeld omdat ik geen idee heb wat het typenummer is. Het is een Cooler Master van omstreeks 2009 die intern is voorzien van geluiddempend materiaal. Niet goedkoop geweest, kan ik me herinneren.
Los van het front panel ben ik er altijd zeer tevreden mee geweest. Weet dus niet of een nieuwe case een upgrade is. Zijn cases technisch verbeterd, de afgelopen jaren?

Daarnaast dacht ik dat twee kaarten intern geheugen sneller was dan één, geldt dat niet meer?

Verwijderd

In moderne behuizingen is er meestal meer ruimte om de kabels netjes weg te werken en is de voeding onderin geplaatst.
De Versa H15 heeft een redelijk stille casefan. Verder is deze behuizing niet voorzien van geluiddempend materiaal. Daarvoor kan je beter richting een Nanoxia kijken. Je lijstje zou er dan zo uit kunnen zien.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 115,65€ 115,65
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1Sapphire Radeon RX 460 2G D5€ 119,49€ 119,49
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 70,49€ 70,49
1Crucial CT8G4DFD8213€ 34,50€ 34,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 392,08
Pagina: 1