Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 814403

Topicstarter
Ik wil Excel en andere bestanden op groter PDF papierformaat opslaan. maar de grootste waaruit ik kan kiezen is A3.

ik kwam er zelf helaas niet uit. ik weet niet hoe de formaat kan vergroten. De klant die dit probleem ondervindt geeft aan dat hij ook a0 en a1 formaat willen kunnen opslaan

Het gaat hier om Office 365.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 814403 op 09-09-2016 12:11 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 814403 op 09-09-2016 13:03)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
De te selecteren formaten worden altijd door de gekozen printer bepaald, dus als je A0 wilt kunnen opslaan zal je het formaat moeten toevoegen aan de geselecteerde printer volgens de methode van Fable. Overigens kan het zo zijn dat het formaat alsnog wordt overruled door de printerdriver en dan zal je het formaat echt aan de printereigenschappen moeten toevoegen.

Maar het maakt in excel eigenlijk weinig uit in welk formaat je het naar pdf opslaat want schalen naar papierformaat is een eenvoudige handeling. In Excel is het een kwestie van de paginabreedte en/of hoogte aanpassen aan het huidig geselecteerde papierformaat en met printen van een pdf is het schalen naar papierformaat... oftewel, eigenlijk is het niet zo heel belangrijk om het op een exact formaat te willen opslaan, zolang je de data die je op 1 pagina wilt hebben ook zo in Excel hebt ingedeeld :)

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 09-09-2016 12:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:56
Wat heb je zelf al gevonden ?

Welke versie van Excel / Office gebruik je ?

We zijn hier "Helaas" geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wat heb jezelf gevonden...

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Anoniem: 814403 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:28:
Ik wil Excel en andere bestanden op groter PDF papierformaat opslaan. maar de grootste waaruit ik kan kiezen is A3.
Inderdaad weinig eigen initiatief voor een openingspost, maar :

De printer bepaalt uiteindelijk welk formaat er wordt ondersteund (niet Excel dus) en kennelijk ondersteund de door jou gebruikte (virtuele) PDF printer software het formaat dat jij zoekt niet. Dus ga op zoek naar andere PDF printer software die dat wel ondersteund ?

Zo uit mijn hoofd ondersteund o.a. pdfcreator dit wel :

https://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Anders moet je even een paar verschillende proberen zoals Cute PDF Writer etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Breezers op 09-09-2016 11:49 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je kan via het configuratiescherm --> apparaten en printers, dan je pdf printer selecteren en dan bij ''eigenschappen van afdrukserver'' extra papier formulieren aanmaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 09-09-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 814403

Topicstarter
Geldt dit ook voor het opslaan van het bestand?

[ Voor 164% gewijzigd door Anoniem: 814403 op 09-09-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Anoniem: 814403 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:56:
Geldt dit ook voor het opslaan van het bestand?
http://answers.microsoft....-a8c3-b568290d427b?auth=1

[ Voor 39% gewijzigd door Ernemmer op 09-09-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:43
WI->CSA

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
De te selecteren formaten worden altijd door de gekozen printer bepaald, dus als je A0 wilt kunnen opslaan zal je het formaat moeten toevoegen aan de geselecteerde printer volgens de methode van Fable. Overigens kan het zo zijn dat het formaat alsnog wordt overruled door de printerdriver en dan zal je het formaat echt aan de printereigenschappen moeten toevoegen.

Maar het maakt in excel eigenlijk weinig uit in welk formaat je het naar pdf opslaat want schalen naar papierformaat is een eenvoudige handeling. In Excel is het een kwestie van de paginabreedte en/of hoogte aanpassen aan het huidig geselecteerde papierformaat en met printen van een pdf is het schalen naar papierformaat... oftewel, eigenlijk is het niet zo heel belangrijk om het op een exact formaat te willen opslaan, zolang je de data die je op 1 pagina wilt hebben ook zo in Excel hebt ingedeeld :)

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 09-09-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 07:51
We verwachten wel een beetje eigen inzet op GoT. Ik haal uit je startpost totaal niet wat je zelf geprobeerd hebt om een oplossing te vinden. Ook bij je vervolgvraag eigenlijk. Volgende keer a.u.b. een beetje meer tonen dat je er zelf ook moeite voor gedaan hebt!

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.