Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719262

Topicstarter
Van kennissen heb ik 2 printerproblemen die precies hetzelfde zijn.
Het betreft een HP 6520e en een HP b110 printer.

Het gebeurde van het ene op het andere moment dat er niet meer geprint kon worden via de wifi.

Beide printers zijn goed geïnstalleerd op het wifinetwerk en geven ook aan verbinding te hebben.
Toch als je vanaf de pc wilt printen geeft de pc eerst aan 'Gereed' en als je op afdrukken klikt komt er geen print uit. Je krijgt dan de melding 'kan niet afdrukken'.
Als je echter de printer laat uitlijnen komt er wel een print uit.
Ga je weer terug naar een document om te printen kan hij het niet printen en krijg je weer bovenstaande melding.

Sluit ik de printer aan met een usb-kabel werkt deze perfect. Zowel voor als na de herinstallatie.

Ik heb:
- De printersoftware opnieuw geïnstalleerd (vanaf cd).
- De wifi van de printers af gegooid en opnieuw verbonden. (Printer is dus verbonden met wifinetwerk)
- Originele HP inktpatronen geïnstalleerd.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Anoniem: 719262 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:45:
Ik heb:
- De printersoftware opnieuw geïnstalleerd (vanaf cd).
Op de cd staat waarschijnlijk een oude versie, kijk even op de site van HP voor de nieuwste software/drivers en installeer alles opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
Anoniem: 719262 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:45:
Beide printers zijn goed geïnstalleerd op het wifinetwerk en geven ook aan verbinding te hebben.
Om dat toch even te controleren: kan je eens beschrijven hoe je lokale netwerk er uit ziet, inclusief modem, routers, accesspoints, mediaboxen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het printen stopte gewoon tussen 2 prints en daarna werkte niets meer.

Het netwerk bestaat alleen uit 2 laptops, een tablet, 2 telefoons en een wireless printer. Verder staat het modem aan de andere kant van de muur waar de printer en de laptop staan dus het bereik is 90 - 100%.
Bij dat andere huis ook zo. Ik heb al eens gekeken naar de netwerkinstellingen, maar niets geks kunnen ontdekken.

Zou een firmwareupdate kunnen helpen? Bij de HP 6520e wil de eigenaar het liefste huismerk inktpatronen gebruiken...ik weet niet of door een firmware daar iets in kan blokkeren.

Zou het eraan kunnen liggen dat op de HP 6520e huismerkinktpatronen zijn gebruikt in het verleden dat HP een signaal wil afgeven door de wifimodule uit te schakelen? is een vraag vd eigenaar.

Alvast dank voor jullie moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:43
Bij de HP 6520e wil de eigenaar het liefste huismerk inktpatronen gebruiken...ik weet niet of door een firmware daar iets in kan blokkeren.
Dat is iets wat ik kan bevestigen, dat is inderdaad mogelijk. Wij hebben in het verleden problemen gehad met alternatieve HP 364 cartridges. Deze werkte uitstekend totdat ze na een firmware update opeens niet meer geaccepteerd werden door de printer.

Met het probleem kan ik je waarschijnlijk verder niet helpen, wat trouwens bij mijn HP printer veel extra stabiliteit heeft opgeleverd is het toekennen van een vast IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je Nooberke! Dat zou ik inderdaad kunnen proberen.

Maar ik kan me niet voorstellen dat HP er voor zorgt dat het printen (met originele die ik daarna erin heb gestopt) niet meer gaat via de wifi, omdat er een keer een huismerk in heeft gezeten...
De eigenaar denkt dat dat het probleem is...maar dat zou heel raar zijn.

Groetjes en dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 817171

hallo,
zowel bij mijn ouders als bij mezelf ook van de een op andere dag dat de hp printer het niet meer doet. Status is onderbroken maar kan nergens een vinkje vinden dat ik kan weghalen.

gr foz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Kan het wellicht dit zijn?

http://nos.nl/artikel/213...n-huismerk-inkt-meer.html

Als de printers die problemen geven zelf updates kunnen downloaden via de printer lijkt me dit iets om gelijk actie te ondernemen als het al niet te laat is. Op mijn router heb ik alle printers nu uitgesloten van internet toegang, gelukkig kunnen de hp 5520's die ik bij familieleden heb aangeraden niet zelf updaten, scheelt mij weer wat werk om dat te voorkomen.

Jammer dat zoiets op vrijdag pas in het nieuws komt als het dinsdag al is gebeurd, dan kan je het lastig voorkomen.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 16-09-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 817171

Beiden hebben we originele hp cardridges erin zitten, dus voor ons geldt dit niet.
Wellicht dat er wel iets met een update fout is gegaan. Maar er zat enige tijd tussen het niet werken van de printers, het was niet vanaf een bepaald moment dat beiden het niet deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Balen, als je HP belt kost het je ook een vermogen om een monteur te laten komen (als ze al willen komen). Bij onze vorige Canon printer van 320 euro wilde Canon niet eens komen nadat de garantie was omdat het volgens Canon duurder zou worden dan 320 euro om het bakje waarin inkt wordt opgevangen te vervangen door een nieuw bakje (voorrijkosten en wat al niet meer).

Zonder garantie heb je met een consumentenprinter in veel gevallen gewoon pech. Vind het niet kunnen, maar wat doe je eraan.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:31
Helaas hier hetzelfde probleem.
HP Officejet 6700 Premium, verbonden in het netwerk (2,4ghz).
Wanneer ik wil afdrukken vanaf de iMac of iPhone bijvoorbeeld, krijg ik de melding dat er geen communicatie mogelijk is met de printer. Op de printer zelf kan ik ook niet communiceren met de webservices van HP, zoals ePrint. Dan geeft de printer aan niet verbonden te zijn met het netwerk o.i.d.

Printer is dus wel verbonden, blauw indicatie lampje brandt ook gewoon. Héél irritant dan, al uren mee bezig geweest.
- Modem opnieuw opgestart
- Router opnieuw opgestart
- Printer naar fabrieksinstellingen en netwerk opnieuw toegevoegd
- Printer opnieuw opgestart
- Geprobeerd firmware vanaf USB op printer te installeren, kan niet helaas
- Firmware kan ik nu niet op de printer installeren, want niet verbonden met netwerk (terwijl hij dus wel op de wifi zit)

Iemand enig idee? Iets met de router instellingen? (Asus RT-N66U). Kan zelf niets vreemds ontdekken in ieder geval...

[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 17-09-2016 20:07 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Anoniem: 817171 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:00:
hallo,
zowel bij mijn ouders als bij mezelf ook van de een op andere dag dat de hp printer het niet meer doet. Status is onderbroken maar kan nergens een vinkje vinden dat ik kan weghalen.

gr foz
Die had ik hier laatst ook, maar bij mij was het dus wel het vinkje bij 'afdrukken onderbreken' in het scherm met de printopdrachten (apparaten en printers --> rechtermuis op printer --> afdruktaken weergeven --> printer in de menubalk --> 5e of 6e optie). Wat gebeurd er als je die optie aan en weer uit zet?
remzor schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:07:
Helaas hier hetzelfde probleem.
HP Officejet 6700 Premium, verbonden in het netwerk (2,4ghz).
Wanneer ik wil afdrukken vanaf de iMac of iPhone bijvoorbeeld, krijg ik de melding dat er geen communicatie mogelijk is met de printer. Op de printer zelf kan ik ook niet communiceren met de webservices van HP, zoals ePrint. Dan geeft de printer aan niet verbonden te zijn met het netwerk o.i.d.

Printer is dus wel verbonden, blauw indicatie lampje brandt ook gewoon. Héél irritant dan, al uren mee bezig geweest.
- Modem opnieuw opgestart
- Router opnieuw opgestart
- Printer naar fabrieksinstellingen en netwerk opnieuw toegevoegd
- Printer opnieuw opgestart
- Geprobeerd firmware vanaf USB op printer te installeren, kan niet helaas
- Firmware kan ik nu niet op de printer installeren, want niet verbonden met netwerk (terwijl hij dus wel op de wifi zit)

Iemand enig idee? Iets met de router instellingen? (Asus RT-N66U). Kan zelf niets vreemds ontdekken in ieder geval...
toon volledige bericht
Ik had laatste een keer een probleem met een IP adres. De printer had een ander IP adres dan het adres wat oorspronkelijk gebruikt was toen ik de printer installeerde. Nadat ik de printer handmatig weer op het oude IP had gezet deed ie het weer.

[ Voor 52% gewijzigd door Rupie op 17-09-2016 22:02 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
De netwerk printer driver opnieuw installeren heeft mij geholpen.

En staat je printer ingesteld als default printer, in het configuratiescherm ?

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:31
Rupie schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:00:
[...]

Die had ik hier laatst ook, maar bij mij was het dus wel het vinkje bij 'afdrukken onderbreken' in het scherm met de printopdrachten (apparaten en printers --> rechtermuis op printer --> afdruktaken weergeven --> printer in de menubalk --> 5e of 6e optie). Wat gebeurd er als je die optie aan en weer uit zet?

[...]

Ik had laatste een keer een probleem met een IP adres. De printer had een ander IP adres dan het adres wat oorspronkelijk gebruikt was toen ik de printer installeerde. Nadat ik de printer handmatig weer op het oude IP had gezet deed ie het weer.
Tsja.. ik heb geen idee welk ip adres de printer had toen ik deze jaren geleden heb geïnstalleerd. Alles hier op de wifi werkt gewoon, ik hoef zelf nooit ergens handmatig een ip-adres aan te koppelen.

Hoe kan ik dit nu het beste doen/testen dan? Ik kan de printer nu simpelweg gewoon niet toevoegen op de iMac omdat hij de printer (die AirPrint en bonjour ondersteunt) gewoon niet kan configureren. Op de printer zie ik dus nog wel steeds dat deze verbonden is met mijn wifi netwerk.

Edit: het updaten van de firmware gaat dus niet, aangezien de HP firmware updater de printer dan zoekt in mijn netwerk om de firmware van de printer te updaten. De printer kan dus niet gevonden worden...

[ Voor 8% gewijzigd door remzor op 18-09-2016 20:33 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Kan je op de printer niet zien welk IP hij heeft? Kan je de printer wel pingen vanaf je systeem als je het ip achterhaalt hebt?

Desktop | Server | Laptop

• Kennyyy01
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03-2021
Paar dingen zijn bovenstaand al genoemd maar zou het volgende eens proberen:

-Nieuwste software update van website
-Firmware update
-Printer als default instellen
-Printer statisch IP geven
-Bij printereigenschappen - poorten - nieuwe TCP poort aanmaken met juist aangemaakt statisch ip
Pagina: 1