Toon posts:

[HTML5] Banners, beste optie qua software/opbouw?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een lange tijd aangeknoeid te hebben met .gif banners wil ik graag de overstap maken naar "het echte werk" namelijk: HTML5 banners. Ik heb al een tijdje research gedaan en verschillende tutorials gekeken. Echter kwam ik niet tot één beste optie qua ontwikkeling. Er zijn veel partijen die verschillende tools aanbieden, echter wil ik niet afhankelijk zijn van een extra partij waarbij ik per banner moet betalen.

Nu kwam ik tot de volgende opties:
• Google Web Designer
• Adobe Edge
• HTML + GreenSock (GSAP)

Nu ben ik benieuwd of jullie een van de bovenstaande tools gebruiken of andere alternatieven.

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Haroldovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Greensock is inmiddels wel zo'n beetje de standaard; groot voordeel (in mijn ogen) is dat het open is en je niet afhankelijk bent van standaarden van derden (Google, Adobe, etc...).

Sowieso is je banner uiteindelijk gewoon HTML, dus waarom zou je daar weer wrappers overheen gooien.

Greensock is niet heel toegankelijk out of the box, maar extreem krachtig als je er mee gaat stoeien; zelf gebruik ik het vooral voor .SVG animaties (één .SVG afbeelding die je vervolgens omtovert tot een (interactieve) animatie).