Op 1 van onze vestigingen draait een Poweredge 2900 met raid (Perc 6/i). Altijd naar tevredenheid. Er werken een man of 20 tegelijk op.
Gisteren kreeg ik een belletje dat de boel traag was met opslaan, en het soms gewoon niet meer lukte. De server bleek onbereikbaar geworden, en bij elke actie die ik probeerde sloeg de boel nog meer vast. Uiteindelijk gekozen voor een koude herstart.
Nu blijkt 2 weken aan data verdwenen.
De bestanden staan er wel, en de grootte klopt ook, maar als ik ze open zijn ze gevuld met nulletjes. Valt ook niks te herstellen dus. Hoe kan dit, en hoe zorg ik dat het in de toekomst niet weer gebeurt? Ik weet dat RAID een cache functie heeft, maar dacht dat die om een paar KB / MB ging?
Overigens is raid module voorzien van een batterij, en wordt deze als prima gerapporteerd.
Gisteren kreeg ik een belletje dat de boel traag was met opslaan, en het soms gewoon niet meer lukte. De server bleek onbereikbaar geworden, en bij elke actie die ik probeerde sloeg de boel nog meer vast. Uiteindelijk gekozen voor een koude herstart.
Nu blijkt 2 weken aan data verdwenen.
Overigens is raid module voorzien van een batterij, en wordt deze als prima gerapporteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 09-09-2016 10:08 ]