Director en ODBC-Xtra

Pagina: 1
Acties:

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
ik heb 2 globals die ik wil uploaden naar een database.

In lingo ziet het er ongeveer zo uit maar de code is niet correct. Ik krijg een leuke error als ik het project draai:

global ODBCInst
global naamleerling
global klas
on mousedown me
naamleerling = member("naamleerling").text
klas = member("klas").text
end

on mouseUp me

ODBCExecSQL(ODBCInst,"INSERT INTO leerling VALUES(", naamleerling , klas)
go to frame 15
end

Je ziet dat ik 2 tekstvelden heb in een ander frame waar de gebruiker zijn gegevens invult. Deze gegevens moeten daarna in de database worden gepropt in de tabel leerling in de kolommen naamleerling en klas.

Wat doe ik hier fout?

Verwijderd

Lang Leve Ip-22:)

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:32

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

hey yo floppy, is dit niet iets meer voor Programming en wabscripting? :? Morph, idd, langleve IP-22

[uitleg mode] wij doen allemaal VIA op de HHS en zitten bij elkaar in de klas... [/uitleg mode]

We've got that ring of confidence

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik doe al 3 jaar niks met director meer maar wel veel in asp en databases, meestal moeten string variables tussen quotes staan. Druk anders je sql statement ffnaar scherm af en voer hem dan in de query tool van je db af

• Badger
Lijkt wel een normale dag aan de hoge school:) Ik kom bijna iedereen hier tegen:)

Heb um nu omgebouwd naar

ODBCExecSQL(ODBCInst,"INSERT INTO leerling(klas, naamleerling) VALUES('"&klas&"','"&naamleerling&"')")

en nog steeds error. erm :?

In PB6.5 ( :r ) geeft ie geen error bij het executeren

• Badger
sow probleem opgelost:)
Kom na de presentatie het antwoord maar vragen >:)

Verwijderd

Nou, hier nog zo'n IP-22 gast ( = Mijn probleem heeft met ditzelfde te maken, alleen hoef ik niets weg te schrijven in een database, maar moet ik iets uit een database op m'n scherm zien te toveren. Er wordt een variabele gemaakt, de database is geconnect, en de query wordt uitgevoerd, met het volgende script:

on exitFrame me
global ODBCInst
OpenXLib the moviePath & "OpenDBC.X32"
set ODBCInst = new(xtra "OpenDBC")
ODBCConnect(ODBCInst, "coo", "dba", "sql")
ODBCExecSQL(ODBCInst, "Select * from vragen", Return, Tab, 1)
end

Nou is mijn vraag: hoe krijg ik dit op het scherm? Ik heb een tekstveld ingevoegd waar dit in zou kunnen komen te staan, maar hoe zorg ik hier voor?

Een eventuele 2de vraag is deze: ik maak met global ODBCInst een variabele aan die door heel de applicatie opvraagbaar is. Kan ik hier ook gewoon "global pietje" ofzo invoeren?

Bedankt alvast!

Heel fijn, zo'n IP.. We hebben de superronde gehaald en willen t nog even perfectioneren, toetsvragen zouden wel handig zijn :P

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Sir_Floppy schreef op 28 June 2001 @ 22:00:
sow probleem opgelost:)
Kom na de presentatie het antwoord maar vragen >:)
zeik hoor - helemaal tegen draad van dit forum imho - ik zou het best ook willen weten al zit ik niet in "IP-22" - als jullie huiswerk maken moeten jullie er maar mee leven dat dit Forum 'open' is en dat verwacht word dat je de oplossing post.
Pagina: 1