Goedkoop apparaat voor spotify & USB-stick

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• az4zuf
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
In een ruimte waar af en toe bijeenkomsten worden gehouden moet de mogelijkheid zijn om muziek af te kunnen spelen. De kwaliteit van het geluid is niet van groot belang en daarom gebruik ik hiervoor mijn oude PC speakerset: de Z5500 van logitech welke gebruik maakt van een jack of van een ?optische kabel?

De bedoeling is dat er minstens twee opties zijn om muziek af te spelen:
- Via spotify
- Via een usb-stick

Nu ben ik op zoek naar een apparaat welke beide opties kan.
Uiteraard kan ik een goedkope pc ergens vandaan halen maar ik vroeg me af of ik niet toevallig een apparaat over het hoofd zie die nog minder geld kost en toch zowel spotify als een usb-stick af kan spelen.

Alle reacties

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:43

NoTimeRemains

I know

Via eem USB stick doen mensen dat nog?

Nou ja een van de twee kan de Chromecast iig wel

This is the Way.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 14:46
NoTimeRemains schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:50:
Via eem USB stick doen mensen dat nog?

Nou ja een van de twee kan de Chromecast iig wel
Er is natuurlijk ook gewoon een audio variant van die je op een speaker kunt aansluiten. ;) pricewatch: Google Chromecast Audio Zwart

Hiermee kun je muziek via Spotify afspelen, maar ook muziek die op je apparaat staat, door het te casten naar de Chromecast. Dit lijkt mij de meest goedkope optie.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-01 14:33
Danny.G schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:53:
[...]

Er is natuurlijk ook gewoon een audio variant van die je op een speaker kunt aansluiten. ;) pricewatch: Google Chromecast Audio Zwart

Hiermee kun je muziek via Spotify afspelen, maar ook muziek die op je apparaat staat, door het te casten naar de Chromecast. Dit lijkt mij de meest goedkope optie.
Is een goedkope optie maar als je ook als doel hebt dat het sturen van geluid via de telefoon ook moet kunnen is deze niet heel handig. Chromecast wordt niet door alle grote fabrikanten goed ondersteunt.

• Luca
Cave_Boy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:56:
[...]

Is een goedkope optie maar als je ook als doel hebt dat het sturen van geluid via de telefoon ook moet kunnen is deze niet heel handig. Chromecast wordt niet door alle grote fabrikanten goed ondersteunt.
Daar zijn genoeg apps voor te vinden in de Play Store hoor. :) Zoeken op"Chromecast music player" en je hebt al een handvol apps die het ondersteunen.

Het niet ondersteunen snap ik trouwens niet helemaal. Waarom zouden fabrikanten (van telefoons?) dit niet ondersteunen?

[ Voor 11% gewijzigd door Luca op 09-09-2016 11:13 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-01 14:33
Danny.G schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:04:
[...]

Daar zijn genoeg apps voor te vinden in de Play Store hoor. :) Zoeken op"Chromecast music player" en je hebt al een handvol apps die het ondersteunen.

Het niet ondersteunen snap ik trouwens niet helemaal. Waarom zouden fabrikanten (van telefoons?) dit niet ondersteunen?
Play Store is van Google en de ondersteuning is daardoor ook breder. Windows Phone gebruikers hebben naar mijn weten niks aan opties met een Chromecast of je moet via een moeilijke weg gaan. Apple werkt wel maar altijd goed is een ander verhaal. En niet alles kan altijd heb ik gemerkt.

• Luca
Cave_Boy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:40:
[...]

Play Store is van Google en de ondersteuning is daardoor ook breder. Windows Phone gebruikers hebben naar mijn weten niks aan opties met een Chromecast of je moet via een moeilijke weg gaan. Apple werkt wel maar altijd goed is een ander verhaal. En niet alles kan altijd heb ik gemerkt.
Fair enough. Zonder Android device wordt het wellicht wat lastiger. ;)

Eventueel een bluetooth receiver, iets als een pricewatch: TP-Link Bluetooth Music Receiver. Je hebt ze nog wel goedkoper, zelfs bij de Action heb je ze wel voor nog geen tientje. Chinese webshops hebben ook wel receivers voor nog geen 5 euro. Wel hebben de goedkopere apparaten vaak een minder bereik. Als je de review van die TP Link receiver mag geloven, is het bereik erg goed.
Pagina: 1