Hoe kan ik deze adapter vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:59
De adapter voor een spaarlamp-achtige loep lamp heeft afgebroken pinnetjes. Ik wil deze vervangen, ik zou echter niet weten wat het ding precies doet?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W1PP3MT.jpg

De datasheet heb ik wel gevonden, maar ook dat brengt me niet echt verder :X... Iemand die weet wat ik kan bestellen om het ding te vervangen :)?

zeroxcool.net - curity.eu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 07:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lijkt gewoon een 100v adapter te zijn ? blijkbaar niet :P

[ Voor 43% gewijzigd door heuveltje op 10-09-2016 10:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:19

Genius-General

Expect the Unexpected

Lijkt mij een 100V omvormer, kan je hem niet openschroeven en een draad met stekker op solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Dus iets als dit zou de vervanging kunnen zijn?

@Genius-General: helaas geen schroefgaatjes, is zo'n gelijmd ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 13:44
Ben bang dat het een compleet voorschakelapparaat is voor je pl-lamp, dus een gewone netvoeding zal niet werken.

aanvulling:
kan ze, los te koop, niet vinden. Mss een belletje naar deze club?

http://www.allekabels.nl/...p-reserve-onderdelen.html

of wellicht Conrad.nl

[ Voor 46% gewijzigd door Tens op 09-09-2016 09:22 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Tens heeft gelijk.

http://www.tdcpower.com.t...=1064776203&picture=SMALL

Dit is een speciale adapter met de ballast en voorschakelcircuit voor je lamp er mee in , die kan je dus NIET vervangen door een gewone 110v adapter.

Het modelnummer googelen leert me ook dat je een vervanger wel zo goed als kunt vergeten.

Mijn advies is (als je elektronisch kundig bent) : uit elkaar halen en de schakeling in een ander kastje bouwen, of een andere lamp kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
Of een mailtje sturen naar die fabrikant of ze nog te koop zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Doe eens een foto van de afgebroken pootjes, mss is het mogelijk om daar een ander netsnoer aan te solderen. Veilig afwerken zal wel een puntje zijn btw

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vVhBk59.jpg

Dus dat lijkt me wat lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Als klusproject te doen, de stekker voorzichtig wegzagen zodat de draden vrijkomen, een nieuw kapje zoeken om de verbinding af te schermen en je kunt hem weer gebruiken.
Weet niet waar je zit, anders mag je hem wel langsbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

En als @hierboven te ver weg zit, kan je altijd een belletje doen aan het Repair Cafe bij je inde buurt! :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
Tens schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:10:
[...]

Als klusproject te doen, de stekker voorzichtig wegzagen zodat de draden vrijkomen, een nieuw kapje zoeken om de verbinding af te schermen en je kunt hem weer gebruiken.
Weet niet waar je zit, anders mag je hem wel langsbrengen.
Dan zou ik gewoon dat hele plastic ding slopen. De elektronica eruit halen en in een nieuw lasdoosje monteren.
Stukje kabel eraan en een stekker. Ben je voor minder dan €5 klaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Het label suggereert dat het hier om een elektronisch voorschakel apparaat gaat. Die heb ik zelf nog nooit zo gezien in adapter vorm, maar 1 keer moet de eerste keer zijn.

Je kan hier elke elektronische (aka hoog frequenste) VSA voor in de plaatst zetten. Hierbij kijk je niet naar voltage of stroom. Het gaat alleen om het aantal watt, en de VSA moet geschikt zijn voor de gebruikte lamp. Meestal komt dat niet er nauw. Wel moet je even weten of er 1 of 2 lampen op zitten.

Er van uitgaande dat het een enkele is, zal het vast een TL balkje zijn of een PL (lijkt op een spaarlamp, maar heeft een "rare" fitting.

Een dergelijke VSA is overal verkrijgbaar en hoeft niet meer dan 15-20 euro te kosten. Het gaat dan wel om een losse VSA, en niet een adapter vorm daarvan zoals in jouw foto het geval is.

• Merion
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-09 01:44
Dit is inderdaad een VSA voor een PL-lamp. Check welk vermogen die lamp(en) heeft (hebben) en in elektrozaak geschikt VSA kopen. Let wel op vermogen van de lamp zelf!!

[ Voor 20% gewijzigd door Merion op 10-09-2016 09:19 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
@zerocool:
Uit ervaring weet ik dat bijna alle adapters van deze maat draadjes aan de 230v contactpunten hebben die naar de trafo lopen, ongeveer zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
__               __
  |             |
  |             |
  |  x       x  |
  |_ | _____ | _|  
    |||     |||
    |||     |||
    |||     |||
    |||     |||
    ###     ###
    ###     ###

Waarbij er draadjes aan de X jes gepuntlast zit.

Als je de stekker vlak met de adapter rondom afzaagd zou je dus een adapterblok met een paar draadjes eruit overhouden.
Daar kan je dan een andere netsnoer aansolderen, even netjes afwerken (krimpkous/isolatietape) en je hebt een prima werkbare adapter.

Edit: Zie net dat Tens dit ook als suggestie geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door SA007 op 10-09-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Sorry voor de enorm late reactie. Dank voor de aangeboden hulp. Heb uiteindelijk maar een nieuwe lamp gekocht, een luie tweaker hier ;].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TLDR: maar is dit 'm niet ?

http://php2.twinner.com.tw/files/tdcpower/DBEA-18WP.pdf

Staat alles in.
Sorry die had je zelf al benoemd...

Aan het schema te zien hangt de lamp rechtstreeks met een ballast in het AC circuit, dus het is wisselspanning.

Is het niet een veredelde starter? Dat hij na het starten overgaat op 230v? Dan kun je met een redelijk conventionele ballast uit denk ik.

[ Voor 64% gewijzigd door Fairy op 31-10-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

zeroxcool schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:57:
Sorry voor de enorm late reactie. Dank voor de aangeboden hulp. Heb uiteindelijk maar een nieuwe lamp gekocht, een luie tweaker hier ;].
Misschien kan je er nog een welwillende tweaker blij mee maken ;) (hint)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1