Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telfort TV update probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-11 17:15
Hi,

Sinds vandaag ben ik overgestapt van Ziggo naar Telfort Glasvezel.

Aangezien ik zelf mijn router (pfsense draaiende in Hyper-V) wilde behouden heb ik de guide van Venxir Venxblog: KPN glasvezel via PFSense gebruikt.
Alles komt online, vlan 34 voor het internet doet het, vlan4 voor tv komt online met een ip, en in de firewall zie ik netjes de IGMP request ed voor bij komen.

Nu hebi k mijn HMB2260 v2 aangesloten, en hij wil gaan updaten. Hier gaat het mis, de error code is F14 en de itv box geeft aan dat er geen update mogelijk is.

Ik heb alles al 2x nagelopen op de guide, gegoogled naar mensen die het zelfde hebben, firewall logs gecontroleerd, ik kom niets verder.

Update:

Na lang zoeken kwam ik er achter dat ik een ander VLAN4 ip en gateway kreeg nadat ik 1 tv ontvanger geactiveerd had via de Experiabox. Hierna tv werkend gekregen.

Nu heb ik alleen als ik lang naar 1 zender kijk, het beeld bevriest en ik krijg een melding dat ik moet zappen. Als ik zap doet hij het weer, maar na 15 minuten valt het beeld weer stil.

IGMP snooping staat aan voor Vlan1 (mijn standaard netwerk) en op mijn Netgear GS105E ziet ik ook dat niet alle aansluitingen Mutlicast binnenkrijgen. Alleen de aansluitingen waar ook daadwerklijk een STB op hangt. Deze knipperen als een idioot :P

Wat kan ik er aan doen om er voor te zorgen dat mijn tv blijft lopen?

[ Voor 30% gewijzigd door Bman59 op 09-09-2016 23:13 . Reden: Oplossing gevonden ]