• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem aangeschaft en gebruik daarin nog wel twee HDD's van mijn vorige PC.

Nu heb ik Steam geïnstalleerd op de SSD en ga hier mijn meest gebruikte spellen op spelen.
Wel heb ik graag die oude spellen nog beschikbaar, op de HDD dus.

Het programma wijst nu al naar de oude map, dus dat is goed.

Maar mijn vraag / probleem is :

Volgens mij (niet meetbaar, taakbeheer zegt 0% schijfgebruik) weerhoud Steam de harde schijf er nu van zich af te sluiten. Graag heb ik dit wel vanwege het geluid en levensduur van die schijf.
Steam afsluiten heeft ook geen effect.

Heeft iemand enig idee of mijn bevindingen ook kloppen of weet iemand het te omzeilen / monitoren?g
Er is volgens mij een Windows programma die alles ziet wat er op de schijf wordt uitgevoerd, maar die weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Wat bedoel je precies met: "weerhoud Steam de harde schijf er nu van zich af te sluiten"?

Bedoel je dat Steam bepaalde bestanden actief houdt, waardoor je bestanden niet kan overzetten of dat je de hele harde schijf niet kan verwijderen?

Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je probleem is, want Steam afsluiten zou prima moeten kunnen namelijk.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:07
Hij bedoelt dat de harde schijf niet in slaapstand gaat. Maar met steam afgesloten kan het niet aan steam liggen (als Steam daadwerkelijk is afgesloten en niet op de achtergrond stiekem nog draait) Wat zegt je energiebeheer over de schijven?