Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop HBO ICT

Pagina: 1
Acties:

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 21:05
Beste mensen,

Aangezien mijn 4 jaar oude HP Pavilion is overleden ben ik nu van plan een nieuwe aan te schaffen. Ik ben ook net gestart met de studie HBO ICT, dus dat komt goed uit.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wat sowieso belangrijk is, is dat de laptop krachtig genoeg is om 4 jaar mee te gaan. Waarschijnlijk zal ik ook virtuele machines draaien en programmeren, en af en toe series kijken en een game spelen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik denk zo rond de 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja, 4 dagen per week naar school dus liefst rond de 2 kg en niet groter dan 15 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

8 GB RAM is een must. Liefst ook een SSD en minimaal i5 processor.

Mijn oog is gevallen op deze laptops:

https://shop.fourit.nl/55...i5-6200U-156_FHD_SVA.html

http://www.laptopshop.nl/...Luu-NvLgM8CFU4o0wodGdkEOg

http://www.laptopshop.nl/...vobook-a541ua-dm074t.html

Anyone? Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Suren01 op 09-09-2016 00:06 ]

• Pascal.
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-10 20:49
Ik doe een vergelijkbare opleiding en ben ook opzoek naar een nieuwe laptop rond hetzelfde budget.
Voor een opleiding ICT zal ik zowieso minimaal 256 gb opslag nemen inverband met software en VM's die je vaak moet installeren.

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Even gekeken naar de mogelijkheden, maar ik denk dat deze toch de meeste mogelijkheden biedt (laaste in jouw lijst):
pricewatch: Asus VivoBook A541UA-DM074T
- 1080p scherm
- 128gb SSD (Eventueel een HDD en bay kopen en op de plek van de optical drive zetten)
- Nieuwste generatie I5
- HDMI én VGA (kan soms handig zijn met presentaties etc.)
- Nummeriek toetsenbord (vind ik persoonlijk fijner)

• Suren01
kazuyakevin schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:56:
Even gekeken naar de mogelijkheden, maar ik denk dat deze toch de meeste mogelijkheden biedt (laaste in jouw lijst):
- 1080p scherm
- 128gb SSD (Eventueel een HDD en bay kopen en op de plek van de optical drive zetten)
- Nieuwste generatie I5
Thanks! Zal er verder naar kijken :)

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:13
Ik doe zelf de opleiding en je kan prima met minder dan 256GB doen. Alhoewel dit wel het minimale is dat ik je aanraad aangezien Windows flink wat opslag voorzichzelf vereist. Dus aan je opslag hoef je niet bepaald strenge eisen te stellen voor schoolwerk als dat aan je gevraagd wordt. De optie boven is een goede keus, maar een laptop met HDD zal ook prima voldoen en is nog goedkoper ook. Dan pleur je er zelf een SSD in naar keus en vervang je de optical drive met een HDD bay. Heb op die manier 2TB opslag door een 850 EVO 1TB en een 1TB HDD. Het is algemeen bekend dat je voor een laptop met SSD veel meer betaald en dan krijg je ook nog is SSD die crap is erbij. Ik had er standaard een Sandisk SSD in zitten, de 850 evo is echt een verademing. Snelheidsverschil was erg groot. Ik heb voor schoolwerk, software etc. minder dan 10GB in gebruik. Succes met je studie en keuze!

• Suren01
LostInNight schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:25:
Ik doe zelf de opleiding en je kan prima met minder dan 256GB doen. Alhoewel dit wel het minimale is dat ik je aanraad aangezien Windows flink wat opslag voorzichzelf vereist. Dus aan je opslag hoef je niet bepaald strenge eisen te stellen voor schoolwerk als dat aan je gevraagd wordt. De optie boven is een goede keus, maar een laptop met HDD zal ook prima voldoen en is nog goedkoper ook. Dan pleur je er zelf een SSD in naar keus en vervang je de optical drive met een HDD bay. Heb op die manier 2TB opslag door een 850 EVO 1TB en een 1TB HDD. Het is algemeen bekend dat je voor een laptop met SSD veel meer betaald en dan krijg je ook nog is SSD die crap is erbij. Ik had er standaard een Sandisk SSD in zitten, de 850 evo is echt een verademing. Snelheidsverschil was erg groot. Ik heb voor schoolwerk, software etc. minder dan 10GB in gebruik. Succes met je studie en keuze!
Thanks! Meeste laptops worden nu met SSD geleverd, er is vaak niet eens een optie voor HDD :+

Heb je nog een specifieke laptop die je mij zou aanraden?

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Persoonlijk denk ik dat die HP die je als eerste aangeeft meer waar voor je geld biedt dan de Asus, met een 256 gb SSD. Voordeel van de asus is dat die de VGA poort heeft? maar geen dvd speler... Je zou eventueel nog naar de Medion Akoya E6421 kunnen kijken, biedt ook veel waar voor zijn geld, maar dan moet het merk je wel aanstaan.

• Pascal.
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-10 20:49
wat is het grote verschil tussen de HP 15-AY029ND (met 256 gb sdd) en HP 250 G5?

Verwijderd

kazuyakevin schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:56:
- 1080p scherm
- Nieuwste generatie I5
Zou voor deze laptop gaan ziet er kwalitatief goed uit en de specs zijn ook goed voor het bedrag.

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:06:
[...]

Zou voor deze laptop gaan ziet er kwalitatief goed uit en de specs zijn ook goed voor het bedrag.
Uiteraard blijft het altijd jouw eigen keuze, maar na de benoemde feiten naar mijn weten toch de beste keus.

• Suren01
Mn oog is gevallen op deze laptop

https://www.paradigit.nl/...tm_source=tweakerslaptops

Dit is een identieke laptop lijkt mij? (preorder)

[ Voor 13% gewijzigd door Suren01 op 14-09-2016 20:04 ]

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 14:31

NickvB

Web/App Developer

Suren01 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:41:
Mn oog is gevallen op deze laptop

https://www.paradigit.nl/...tm_source=tweakerslaptops

Dit is een identieke laptop lijkt mij? (preorder)
SSD van 128GB en dan VM's draaien? Ik zou dan een iets grotere SSD aanraden

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Of een externe schijf voor je VM's, dat gaat ook nog wel als het een ssd betreft :) Zo'n Samsung T serie is zijn geld wel waard. Kan er best een stuk of 3 Vm's tegelijk op draaien. Moet je hem wel niet kwijtraken in je tas zoals ik meerdere keren voorhad xD

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:25
Ik doe ook ICT opleiding en een met een 256 gig ssd ga je t echt niet redden. Ik zou ssd met hdd halen dan kunnen je vm's op hdd en de rest op ssd.

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:13
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:29:
Ik doe ook ICT opleiding en een met een 256 gig ssd ga je t echt niet redden. Ik zou ssd met hdd halen dan kunnen je vm's op hdd en de rest op ssd.
Hoeveel heb je in gebruik? Ik heb voor de opleiding nog niks met VMs gedaan maar, heb zelf met flink wat sofware van Adobe Premiere, Afteraffects, Audition, Dreamweaver, Photoshop, Lightroom, Media Encoder, paar spelletjes (LoL) , vm's, heel het office pakket met visio, 4 IDE's en nog heel wat... En ik heb niet meer dan 180GB ingebruik op een 1TB SSD. Het ligt denk ook aan hoe opgeruimd en georganiseerd houdt. Mijn laptop is namelijk heel erg schoon, en er staat niks dat ik niet nodig heb op.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:25
LostInNight schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:58:
[...]

Hoeveel heb je in gebruik? Ik heb voor de opleiding nog niks met VMs gedaan maar, heb zelf met flink wat sofware van Adobe Premiere, Afteraffects, Audition, Dreamweaver, Photoshop, Lightroom, Media Encoder, paar spelletjes (LoL) , vm's, heel het office pakket met visio, 4 IDE's en nog heel wat... En ik heb niet meer dan 180GB ingebruik op een 1TB SSD. Het ligt denk ook aan hoe opgeruimd en georganiseerd houdt. Mijn laptop is namelijk heel erg schoon, en er staat niks dat ik niet nodig heb op.
Ik heb ongeveer 300 gb in gebruik voor vm's op mn D schijf (hdd). En op mijn ssd heb ik alle programma's staan. Verder heb ik al mijn backups op mijn hdd staan.
Pagina: 1