Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In mijn zoektoch naar een vervanger voor mijn i9000 ben ik opzoek naar een Android telefoon die veel support krijgt vanuit een community als XDA en/of ondersteund wordt door Cyanogenmod. Mijn doel is om +- 4 jaar met één toestel te kunnen doen.

Zelf ben ik uitgekomen op de merken Oneplus en Nexus. Dit puur omdat Cyanogenmod al enkele jaren roms publiceert voor Nexus (ook de oudere modellen worden nog steeds gesupport) en voor Oneplus nu ook al 2 jaar en ik verwacht dat dit nog langer door zal zetten. Ook is de community achter deze telefoons zeer/redelijk actief met het uitbrengen van roms/updates.

Mijn budget is tot +-400 euro (goedkoper mag ook) waarbij mijn enige doel is dat het toestel lang mee kan. Ik ben verder geen veeleisende gebruiker en zal enkel wat browsen en internetten.

Tot zover gaat mijn voorkeur naar de Oneplus 3 omdat deze net uitgekomen is, bang for buck heeft en waarbij de kans dat deze lang updates krijgt groot is (denk ik). Mijn vraag is eigenlijk of ik een telefoon, die aan mijn eisen zou kunnen voldoen, over het hoofd heb gezien. Dus zijn er nog andere telefoons binnen mijn budget die ook geliefd zijn bij de rom community en de Oneplus 3 of Nexus hierin kunnen verslaan?

Moto G3/G4 valt sowieso af ;) deze had ik eerder gekocht en het scherm van de Moto G 2015 begon binnen 2 maanden kuren te vertonen

[ Voor 11% gewijzigd door AOC op 08-09-2016 22:16 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Waterkoker schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:14:
Dus zijn er nog andere telefoons binnen mijn budget die ook geliefd zijn bij de rom community en de Oneplus 3 of Nexus hierin kunnen verslaan?
Ik denk voor jou doel dat de OnePlus 3 een prachtig toestel is. Je zou eventueel nog kunnen kijken naar bepaalde Xiaomi modellen, maar ben daar zelf niet zo'n fan van.

• AOC
  • Niet online
zou een Nexus 6P 64gb een waardige telefoon zijn ten opzichte van de OP3? Via tweedehands heb je zoń apparaat ook voor +- 400. Of is een OP3 meer futureproof?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Verschil tussen nieuw en tweedehands is natuurlijk ook garantie om mee te nemen.
De 6p en OP3 worden hier goed vergeleken:
http://www.trustedreviews.com/news/oneplus-3-vs-nexus-6p

Ik zou zelf zeggen, de OP3 heeft nieuwere hardware, dus kan langer mee dan de 6P.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nexus accu's zijn waardeloos. Ik haalde met zowel de N5 als de 5x na een half jaar al geen hele dag meer op een volle accu (alleen met accusbesparing). Dus als je er een hele dag mee wilt doen voor lange tijd zou ik je geen Nexus aanraden. Voornaamste voordeel van een Nexus is lang toegang tot updates

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Binnenkort komen er nieuwe Nexus toestellen (of pixel, hoe je het noemen wilt)
Misschien daar nog op wachten als je twijfelt tussen een Nexus en oneplus?

Verwijderd

Suggestie: Xiaomi mi5.
Voor onder de EUR300,- heb je die al. Standaard staat er MIUI op, maar er zijn ook Cyanogenmodroms voor.

• AOC
  • Niet online
Dutchdeveloper schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:57:
Binnenkort komen er nieuwe Nexus toestellen (of pixel, hoe je het noemen wilt)
Misschien daar nog op wachten als je twijfelt tussen een Nexus en oneplus?
is er al een datum bekend? Wellicht interessant om daar op te wachten :)

edit: in oktober zie ik en de verwachting is dat het wel prijzig zal zijn. Ik probeer het eerst wel met de OP3 en mocht de Nexus Pixel echt een topper zijn kan ik altijd nog schipperen

[ Voor 21% gewijzigd door AOC op 10-09-2016 16:32 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:02:
Suggestie: Xiaomi mi5.
Voor onder de EUR300,- heb je die al. Standaard staat er MIUI op, maar er zijn ook Cyanogenmodroms voor.
Xiaomi maakt mooie toestellen, en doet ook goed zijn best met updates, maar 4G ondersteuning is niet volledig wat jammer is voor iets wat langer mee moet gaan. Er is nu al sprake dat sommige providers hun 3G dekking afbouwen ten gunste van 4G.

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:41
eL_Jay schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:55:
Nexus accu's zijn waardeloos. Ik haalde met zowel de N5 als de 5x na een half jaar al geen hele dag meer op een volle accu (alleen met accusbesparing). Dus als je er een hele dag mee wilt doen voor lange tijd zou ik je geen Nexus aanraden. Voornaamste voordeel van een Nexus is lang toegang tot updates
Hè zeg, geen spelletjes spelen onder werktijd!

Even serieus, als je van 9 tot 5 er niet veel mee doet (soms even mail checken, op berichten reageren) hem normaal gebruikt dan gaat ie goed een dag mee.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
eL_Jay schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:55:
Omg.. iets met appels en peren?

Nexus toestellen worden door verschillende fabrikanten gemaakt.
De genoemde 6P is van Huawei, ga die accu niet vergelijken met die van een 5 of 5X (LG)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
SampleUser schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:56:
[...]

Hè zeg, geen spelletjes spelen onder werktijd!

Even serieus, als je van 9 tot 5 er niet veel mee doet (soms even mail checken, op berichten reageren) hem normaal gebruikt dan gaat ie goed een dag mee.
De 5x ging eerst zelfs 2 dagen mee ;), nu een kleine 7 maanden later mag ik geluk hebben met 12 uur. Doze lijkt in zijn geheel ook niets meer te doen (vroegah kreeg je een bijna horizontale lijn, tegenwoordig is dat nog steeds 5% p.u)

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:41
eL_Jay schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:43:
[...]

De 5x ging eerst zelfs 2 dagen mee ;), nu een kleine 7 maanden later mag ik geluk hebben met 12 uur. Doze lijkt in zijn geheel ook niets meer te doen (vroegah kreeg je een bijna horizontale lijn, tegenwoordig is dat nog steeds 5% p.u)
offtopic:
rooten en Aggresive Doze zou helpen
Pagina: 1