Domeinnaam delen tussen twee hosts?

Pagina: 1
Acties:

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 15:39
Beste tweakers,

Ik heb momenteel een hostingpakket + domeinnaam bij Hostingbedrijf A. Omdat ik wat problemen heb gehad met email, wil ik een goedkoop hostingpakket afsluiten bij Hostingbedrijf B, en daar tevens mijn domeinnaam naar toe verhuizen.

Ik wil graag dat domeinnaam.nl naar A blijft verwijzen, terwijl mail via de servers van B loopt. Tevens wil ik dat controlepaneelA.domeinnaam.nl verwijst naar het controlepaneel van hoster A en controlepaneelB.domeinnaam.nl verwijst naar het controlepaneel van B.

Ik moet dus een aantal DNS records aanpassen, maar wat is wijsheid? Blijf ik gebruik maken van de nameservers van B (de to-be domeinhouder) en verwijs ik DNS records (voor de website en het controlepaneel) naar hoster A, en zo ja welke?

.. of stel ik de nameservers van A in, en verwijs ik de MX records (+ één CNAME(?) voor het controlepaneel) naar die van B?

Op het pakket van A draait overigens een Let's Encrypt (via cPanel). Ik weet niet of dit nog wat uit maakt?

Dus:
Host AHost B
domeinnaam.nlEmail
controlepaneelA.domeinnaam.nlcontrolepaneelB.domeinnaam.nl
Let's Encrypt(?)

Of denk ik allemaal veel te moeilijk en is er een makkelijkere oplossing? 8)7

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:54
Waarom niet helemaal naar B (of zelfs C) verhuizen?

[ Voor 31% gewijzigd door nachtnet op 08-09-2016 21:01 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:13
Bij wie vertrouw je de DNS het meest en / of waar is de DNS-service het goedkoopst? :)

Of het controlepaneel van zo'n hoster een aparte CNAME / alias / host header snapt hangt trouwens heel erg van dat controlepaneel af... Als dat de default website op een bepaalde IP:poort-combinatie is dan gaat het goed, als het één van de vele sites op die combinatie is dan niet :)

Als het controlepaneel SSL gebruikt gaat het ook mis, dan krijg je certificate errors. Wat je wel kunt doen is zelfs een website op "controlepaneelA.website.nl" (of B ) hosten en daar een redirect op instellen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 15:39
nachtnet schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:01:
Waarom niet helemaal naar B (of zelfs C) verhuizen?
Het hostingpakket van B ga ik enkel gebruiken voor e-mail. Het hostingpakket van A biedt aanzienlijk meer performance, opslag en mogelijkheden. Bovendien zit ik pas op maand 3 van het jaarcontract, en vindt ik het zonde om dubbel te betalen (het pakket van B kost slechts enkele euro's per jaar).
Paul schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:01:
Bij wie vertrouw je de DNS het meest en / of waar is de DNS-service het goedkoopst? :)

Of het controlepaneel van zo'n hoster een aparte CNAME / alias / host header snapt hangt trouwens heel erg van dat controlepaneel af... Als dat de default website op een bepaalde IP:poort-combinatie is dan gaat het goed, als het één van de vele sites op die combinatie is dan niet :)

Als het controlepaneel SSL gebruikt gaat het ook mis, dan krijg je certificate errors. Wat je wel kunt doen is zelfs een website op "controlepaneelA.website.nl" (of B ) hosten en daar een redirect op instellen.
DNS-service zit gewoon bij de pakketten inbegrepen dus dat maakt niets uit. Waar doel je precies op met vertrouwen?

Maakt het voor Let's Encrypt (wat draait bij host A) verder niet uit waar de domeinnaam wordt beheerd? Of moet ik hier nog bepaalde records voor instellen?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Maakt allemaal niet echt uit waar je dns staat. Zelf heb ik mijn dns op een andere plek dan waar de servers draaien.

Met in een mx record die naar host b wijst en een cname / a record voor de subdomain richting b ben je klaar.

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Het maakt inderdaad niet uit wiens nameservers je gebruikt: zolang zij dit gebruik maar toestaan.
Meestal is het dan handig dat bij de partij te doen bij wie je het domein hebt. (Sommige partijen staan gebruik van hun nameservers niet toe als je domeintje elders staat).

En op die nameservers stel je dan de records in.
(MX naar B, A-record naar B voor je subdomeintje en dan nog ongeveer 3 A-records naar A voor je root, je subdomein en je wildcard. En als je helemaal fancy wil doen dan nog een TXT-record voor je SPF zodat je e-mail tenminste netjes bij je ontvangers aankomt).

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Pagina: 1