Vraag

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste mede-Tweakers,

Ik heb ongeveer een jaar geleden zelf een PC gemaakt. Ongeveer een half jaar geleden heb ik een aantal onderdelen geüpgraded maar (weet niet of het sinds dat moment is of later) ik heb sinds dat moment heel erg last van frame-drops en toch wel lagere prestaties, terwijl het een best wel prima PC is. Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen bij het vinden van dit probleem.

Ik denk zelf dat één van mijn componenten zorgt voor bottleneck en mijn vraag is dus:
Wat is de oorzaak van de slechtere prestaties van mijn PC terwijl dit toch een uitstekend presterende PC moet zijn?

De componenten in mijn PC:
Processor: Intel Core i5-4460 + Standaard Intel koeler
Moederbord: ASRock Fatal1ty B85 Killer
Videokaart: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Geheugen intern: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Harde schijf: Seagate Desktop HDD, 1TB
Voeding: Corsair CX750M

Ik hoop dat iemand misschien weet wat het probleem hier kan zijn, ik kan er zelf echt niet achter komen!

Met vriendelijke groet,

Rayfano Appel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welke games krijg je framedrops en wanneer?
Welke onderdelen heb je vervangen?
Welke behuizing heb je?
Wat zijn de temperaturen idle en load?

• rayfano
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:38:
Welke games krijg je framedrops en wanneer?
Welke onderdelen heb je vervangen?
Welke behuizing heb je?
Wat zijn de temperaturen idle en load?
Speel vooral CoD: Black Ops 3, AC: Unity en Battlefield 1 bèta sinds een paar dagen, bij alle 3 de games best hevige framedrops. Battlefield 1 en Unity best lastig om normaal te spelen op 1920x1080 low, en Black Ops 3 met framedrops tot 40-50, wat niet heel fijn is.

Ik ben van GTX 960 naar GTX 970 gegaan en daarmee van voeding CX430m naar CX750m. Het rare is dat, mijn broertje die veel dezelfde componenten heeft zoals processor, hdd, ram en dan mijn 960 die hij heeft overgenomen, en hij draait solid 100 FPS op zelfde settings als waarop ik ongeveer 60-70 FPS gemiddeld haal.

Mijn case is NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood

Temperaturen en dergelijken weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien toch maar eens temps in de gaten gaan houden en die posten want nu kunnen we ook niet veel zeggen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer eens MSI Afterburner en lees de de temperatuurwaarden van de cpu en videokaart af.

• rayfano
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:37:
Installeer eens MSI Afterburner en lees de de temperatuurwaarden van de cpu en videokaart af.
Ik ben er door MSI Afterburner achter gekomen dat mn CPU zo'n 90 graden wordt wanneer ik aan het gamen ben en ongeveer 70 graden is wanneer ik normale dingen doe... 8)7

Dus ik ga even kijken voor een beter processorkoeler want nu zit die stock fan van Intel erop.

In ieder geval heel erg bedankt voor het advies om MSI Afterburner te downloaden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

90 graden is ook met gebruik van de boxed koeler teveel. Die zou het koeler moeten houden. Is de koeler goed bevestigd, zitten de pushpins er goed in? Eventueel de koelpasta vervangen.

• rayfano
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:14:
90 graden is ook met gebruik van de boxed koeler teveel. Die zou het koeler moeten houden. Is de koeler goed bevestigd, zitten de pushpins er goed in? Eventueel de koelpasta vervangen.
Als het goed is zitten die 4 pinnen er goed in, verder weet ik niet of de koelpasta inderdaad nog goed is. Was zoals altijd van tevoren aangebracht. Was wel al van plan nieuwe koeler te kopen.

Als je de fan eraf haalt, moet je opnieuw koelpasta aanbrengen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

rayfano schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:27:
[...]

Als het goed is zitten die 4 pinnen er goed in, verder weet ik niet of de koelpasta inderdaad nog goed is. Was zoals altijd van tevoren aangebracht. Was wel al van plan nieuwe koeler te kopen.

Als je de fan eraf haalt, moet je opnieuw koelpasta aanbrengen toch?
Als het goed is, zegtie... :F Je temperaturen beweren het tegengestelde. :)

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/collection-images/productreview/1920x1080/82019.jpg?d=1398350697

In de witte kunststof delen zit een uitsparing die wat weg heeft van een hoek, die moet door je moederbord heen zitten, verder moet het zwarte puntje boven de witte punten uitsteken.

De bovenstaande temperaturen zijn van de bijgeleverde intel HSF (boxed) koeler i.c.m. Arctic Silver 5 in IDLE toestand.

[ Voor 6% gewijzigd door Lip op 10-09-2016 21:18 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemen dus schopje naar PMG.

Verwijderd

Met andere woorden: maak eens een foto.
Pagina: 1