Apple TV 4 - 64 GB niet vloeiend (games)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Gotharan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 11:59
Sinds een paar dagen in het bezit van een Apple TV 4 64GB. Mooi apparaat voor video's en streaming en dat werkt allemaal goed, alleen in games zoals Real Racing 3 en Asphalt 8: Airborne, hapert / stottert het beeld regelmatig.

Ik heb 'Clear motion' instellingen van m'n Philips TV eens uitgezet of dat hielp en heb een duurdere en korte high speed HDMI kabel gekocht, maar het helpt allemaal niet.

Is dit een probleem van de Apple TV 4 of zijn bepaalde spellen gewoon eigenlijk niet geschikt voor de Apple TV?

Alle reacties

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Ik denk dat de chipset deze games simpelweg niet perfect draait. Heeft niets te maken met je kabels of instellingen van je televisie in ieder geval.
One thing I like about the Apple TV version of Real Racing 3 is that the graphics are just as good as the mobile version, and it really feels like you’re playing a console game. I’ve read that some users have had issues with the framerate when the environment gets a little busy, like having a lot of cars on the screen at once, but I didn’t experience any jittering or lag at all. I’m sure that Real Racing 3 tests the capabilities of the Apple TV’s graphics, but it seemed to perform great for me.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:59
Een oplossing die ik technisch niet kan onderbouwen, maar probeer eens een andere HDMI poort van je tv.
Ik had dit probleem dus ook. Zelfs Youtube haperde. Meerdere HDMI kabels geprobeerd, maar uiteindelijk een andere HDMI poort gepakt en toen werkt het wel.

Denk dat het niet met chipset te maken kan hebben. Apple TV laat geen spellen toe wat de ATV niet aankan. Vooral omdat er zo weinig te controleren valt, zullen ze het zeker wel nagekeken hebben. Er is momenteel geen snellere ATV dan 4, dus daar ligt het probleem echt niet.

• Gotharan
Alle HDMI poorten geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

Heb net op m'n iPhone 6 (niet de S) die dezelfde A8 processor heeft als de TV 4, even Real Racing 3 gezet en ook dat loopt niet helemaal vloeiend. Lijkt er dan toch op dat spellen als Real Racing 3 en Asphalt 8 niet goed in elkaar zitten of dat de A8 het niet goed aan kan.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Denk dat het niet met chipset te maken kan hebben. Apple TV laat geen spellen toe wat de ATV niet aankan. Vooral omdat er zo weinig te controleren valt, zullen ze het zeker wel nagekeken hebben. Er is momenteel geen snellere ATV dan 4, dus daar ligt het probleem echt niet.
Hij heeft het gewoon over framedrops of denk je dat Apple iedere baan en situatie gaat controleren? Het is gewoon de chipset en laat het denken in vervolg aan mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Wifi of utp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotharan
Via Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Even via utp kabel aansluiten en dan even hetzelfde spelletje doen.
Grote kans dat het daar aan ligt.

• Gotharan
Grandisimo schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:23:
Even via utp kabel aansluiten en dan even hetzelfde spelletje doen.
Grote kans dat het daar aan ligt.
Dankje. Ga het proberen.
Pagina: 1