3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Voor op je PC zeer zeker niet!
Vooral op die achterkant zitten een paar lekkere aansluitingen ja!
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Nee, maar simuleert DTS en DD over 2 speakers...denk door middel van omgekeerde fase.Op donderdag 28 juni 2001 01:54 schreef Mries! het volgende:
ziet er erg gelikt uitbeter dan your average pc boxjes iig..maar wel gaaf zeg, is ook meteen een 4 kanaals geluidskaart ofzo?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
mja, maar dan heb je niet allemaal van die geile digital outputs en USB connectie naar PCOp donderdag 28 juni 2001 02:29 schreef harryslinger het volgende:
voor dik 800 piek heb je ook een fijne dolby digital versterker met een beetje meer vermogen dan 20 watt rms!
En wanneer je dit ding aanzet zegtie "Hello", doet die digitale versterker van jou dat ook?
Mijn vertaling:
De AP-U70 is de ideale weg om je geluidskaart van je laptop of desktop te opwaarderen. De CAVIT AP-U70 is een zelf bevattend geintegreerde versterker dat zal leveren hoge kracht geluid kwaliteit via passive speakers. Dit systeem is werkelijk voor de audio fanaat die naar zijn collectie MP3's luistert en er schoon van wil genieten, helder en luid!
Easy to installs it provides you with the latest in technology, including Dolby Digital and DTS processing into Virtual Modes. If you're using your computer for audio recordings then this unit is a must have.
Makkelijk te installeren voorziet het jou met de laatste technoligie, inclusief Dolby Digital en DTS verwerking naar virtuele standen. Als jij een computer gebruikt voor geluidsopnames, dan is dit apparaat iets wat je moet hebben.
EXTERNAL AUDIO SOUNDBOARD AMPLIFIER FOR COMPUTERS
The AP-U70 is a 2-channel amplifier featuring Virtual DTS and Virtual Dolby Digital decoding that connects to a Computer via USB cable. Just add speakers and your ready to enjoy.
Extere geluids geluidsbord versterker voor computers.
De AP-U70 is een 2-kanaals versterker feturerend een virtuele DTS n virtuele dolby digitale decoder, dat met een computer verbonden is via een USB kabel. Voeg slechts luidsprekers toen, je bent klaar om te genieten.
MULTI-FORMAT DIGITAL CAPABILITY
The AP-U70 is compatible with all audio formats from the computer including MP3, WMA, DVD, Computer Games, Extended Wave File Multi-Channel sound, and Direct Sound 3D, as well as providing Yamaha's DSP
Meerdere-Formaten digitale capabibliteiten.
De AP-U70 is uitwisselbaar met alle geluidsformaten van de computer, waaronder MP3, WMA, DVD, Computer Spellen, Geextendeerde Golf Multi-Kanaal geluid, en Direct Geluid 3D, zowel toevoegend Yahama's DSP.
VIRTUAL SURROUND SOUND
The processor provides 2/4/5.1 channels of Dolby Digital and DTS decoding and delivers it via Virtual Dolby Digital and DTS an incredible surround experience using only two powered speakers.
Virtueel Omgevend Geluid
De processor voorziet 2/4/5.1 kanalen van dolby digitaal en DTS decodering een levert via virtuele dolby digitaal en DTS een ongrijbpaar omgevende ervaring, gebruikmakend van enkel twee gevoedde luidsprekers.
Verder geen zin, VERTAAL ZELF MAAR!!!!
Ikke pitten! LATER!!!!!!!!!!

MULTI-CHANNEL SOUND VIA USB
Rather than process audio within the computer, the AP-U70 is linked to a Computer via a USB cable that takes the audio from the computer digitally for processing within the amplifier's processor. The result is a pure and accurate audio signal.
VERSATILE RECORDING CAPABILITY
The AP-U70 provides a bridge to record any analog to digital, digital to digital on to your hard drive while at the same time include the DSP effects to your recordings.
24-BIT / 96 kHz USB AUDIO PLAYBACK
True digital audio fidelity from computer sources.
FULL PC USER INTERFACE CONTROL
The AP-U70 can be easily controlled via the GUI (graphical user interface) supplied with the unit.
REMOTE CONTROL
The unit comes with an easy-to-use remote control.
SOPHISTICATED DIGITAL EQUALIZER
The AP-U70 features a sophisticated 7-band equalizer that's adjustable through 13 steps.
MULTIPLE INPUTS AND OUTPUTS
Inputs include 3 computer inputs via USB, Digital (coaxial/optical), and Analog. Aux. 1 provides an analog input and a digital optical input. Aux. 2 has an analog input. In addition, the amplifier has analog and digital outputs with subwoofer output and headphone outputs.
YAMAHA DSP ENGINE
Yamaha's YSS-928 ASIC Application Specific Integrated Circuit provides Silent Cinema surround for headphones and Virtual Surround. Same Chipset found on Yamaha High Performance Home Theater Products.
MULTI-PLATFORM
The AP-U70 is compatible with Win98, Win98SE, Win ME, Win2000, Mac OS 9.1 or higher.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ja, maar dan de kwaliteit. Dis wel voor de computer, maar tis bulshit om te zeggen dat het dan klote is, want tis van Yamaha. Plus al die digitale in en outs bij pc en 20 watt is VEEL. Iedereen is altijd maar zo gefixeerd op wattages, maar wil jij 50 watt in je oren hebben op 0,5 - 1 meter afstand ? NEE, want dan ben je in 1 klap doof.Op donderdag 28 juni 2001 02:29 schreef harryslinger het volgende:
voor dik 800 piek heb je ook een fijne dolby digital versterker met een beetje meer vermogen dan 20 watt rms!
Ecodan warmtepomp
en innovatief: vertikaal!
Voor versterkers geldt hetzelfde. Het zwaarste onderdeel van de versterker is de transformator, en de behuizing van het geheel. Maar ook hier is een hoog gewicht absoluut geen garantie voor kwaliteit. Integendeel: veel fabrikanten die uit commerciele overwegingen hun best doen om alles zwaar te maken, moet je met een grote korrel zout nemen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Veel gewicht icm met een goed merk (in dit geval Yamaha) geeft meestal een goed resultaat. Zwaar kan dit betkekenen :Op donderdag 28 juni 2001 11:43 schreef Exirion het volgende:
B144T
- Zware voeding
- Grote speakermagneet
- Dikke MDF behuizing
En bovenstaande punten zijn positief. Kijk, zijn het nou speakers van een of ander bagger merk die zwaar zijn, dan boeit he niet. Maar Yamaha is een goed mertk.
Ecodan warmtepomp
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Dream onOp donderdag 28 juni 2001 12:00 schreef JT het volgende:
En bovenstaande punten zijn positief. Kijk, zijn het nou speakers van een of ander bagger merk die zwaar zijn, dan boeit he niet. Maar Yamaha is een goed mertk.

Yamaha maakt best goed audiospul, maar qua speakers stellen ze erg weinig voor in my very humble opinion
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
-1 TrollOp donderdag 28 juni 2001 12:09 schreef Exirion het volgende:
[..]
Dream on
JT "BL44T" in je quote zetten komt over als "wat praat jij een verschrikkelijke poep"
Zet dan [snip] neer ofzo, ok? Staat wat gezelliger.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Een DD versterker heeft toch wel meer digitale outs? En als het goed is hebben sommige al een USb connectie.Op donderdag 28 juni 2001 02:54 schreef sjeemz het volgende:
[..]
mja, maar dan heb je niet allemaal van die geile digital outputs en USB connectie naar PC
En wanneer je dit ding aanzet zegtie "Hello", doet die digitale versterker van jou dat ook?
En ik kan de mijne met praten aandoen. Ben heel lui nl.
[ontopic]
Mooi ding hoor !! Dacht eerst dat ut een pc kast was.
[ontopic]
dikzak
En er zit echt wel een verschil tussen 20 w rms en 100 w rms bij hetzelfde volume zal die versterker van 100 w veel zuiverder klinken omdat deze veel meer reserve heeft.
Mag ik even? a.u.b.Op donderdag 28 juni 2001 13:31 schreef harryslinger het volgende:
En er zit echt wel een verschil tussen 20 w rms en 100 w rms bij hetzelfde volume zal die versterker van 100 w veel zuiverder klinken omdat deze veel meer reserve heeft.

Wat een BS
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat RMS gewoon een bullshit term is!
Tuurlijk rms is een bullshit termOp donderdag 28 juni 2001 13:35 schreef JvS het volgende:
[..]
Mag ik even? a.u.b.En nog eentje dan maar?
Wat een BS
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat RMS gewoon een bullshit term is!
Pak jij maar eens twee versterkers dan eentje van 200 w (maar geen term achter gezet bestaat volgens die jongen niet
100watt rms zegt niets... 100 watt rms in 0,00001 seconden met 30% vervorming bij 1Khz
of
10watt rms continu bij 8 ohm 20-20.000 Hz mt 0,02% vervorming.
Doe mij maar het laatste. Verder gebruik je bij normaal gebruik zelden meer dan 1watt (sterker nog, gemiddeld zal dat wel op 0,15watt zitten). Dus dat van die reserves is echt bullshit. Zeker in dez context! 20Watt rms continu met 0,1% vervorming is meer dan zat voor een setje bureauspeakers (sterker nog, het is meer dan zat voor een huiskamer!).
En verder zegt het aantal watt's ook helemaal niets over de geluidskwaliteit.
Voorbeeldje:
Een rotel ra981:
2x120watt rms (eerlijk + gespecificeerd opgegeven!)
Een Nad C320
2x45 watt rms (ook eerlijk)
Vind ik persoonlijk die nad beter klinken... Raar he? En Juist in het laag is-ie lekker strakker... Daar waar je je wattjes zo hard nodig denkt te hebben. niet dus!
Laat me niet lachenOp donderdag 28 juni 2001 13:46 schreef harryslinger het volgende:
Pak jij maar eens twee versterkers dan eentje van 200 w (maar geen term achter gezet bestaat volgens die jongen niet) en eentje van 1000 w en hangs daar maar hetzelfde type speakers achter en ga dan maar eens luisteren (dan zul je ongetwijfeld tot dezelfde conclusie komen)
En zoals JvS al zegt: vermogen zegt zoooo weinig. Met een paar hoogrendement speakers kom je in een huiskamer nauwelijks boven de 3W gemiddeld uit. Misschien af en toe 10W als je 'm keihard zet, maar echt grote vermogens heb je niet nodig. Het gaat om kwa-li-teit
Verwijderd
Verwijderd
strak design en goeie apparatuur
zit ik mooi met me dtt 3500 met me digitale versterker van plastic hehe
maar ik heb wel een afstandbediening
maar zal die ook wel hebben
alleen de prijs ? zal wel erg duur zijn
zeker met goeie sub en speakers erbij
Ik gebruik gewoon m'n oude troep, twee B&W solids + acoustitune subwoofer en een nad 3240 doen het ook prima. Later een surround vesterker erbij.
Het is nog wel meer maar er zit een volume knop op.Iedereen is altijd maar zo gefixeerd op wattages, maar wil jij 50 watt in je oren hebben op 0,5 - 1 meter afstand ? NEE, want dan ben je in 1 klap doof.
Het horizontale design bevalt me wel goed maar hier in de studeerkamer is ruimte zat.
No news is bad news.
Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken kijk ik kan ook wel een versterker pakken die er 200 w uitstouwd bij 50 ohm en eentje die dat bij 4 ohm doet dat zegt toch helemaal geen fuck over de term rms!!!!! en daar hebben we het in dit geval over, en jij verwacht zeker ook wel dat er een monsterlijk fantastische versterker in dat kastje zitOp donderdag 28 juni 2001 13:55 schreef JvS het volgende:
Ok, je vraagt erom:
100watt rms zegt niets... 100 watt rms in 0,00001 seconden met 30% vervorming bij 1Khz
of
10watt rms continu bij 8 ohm 20-20.000 Hz mt 0,02% vervorming.
Doe mij maar het laatste. Verder gebruik je bij normaal gebruik zelden meer dan 1watt (sterker nog, gemiddeld zal dat wel op 0,15watt zitten). Dus dat van die reserves is echt bullshit. Zeker in dez context! 20Watt rms continu met 0,1% vervorming is meer dan zat voor een setje bureauspeakers (sterker nog, het is meer dan zat voor een huiskamer!).
En verder zegt het aantal watt's ook helemaal niets over de geluidskwaliteit.
Voorbeeldje:
Een rotel ra981:
2x120watt rms (eerlijk + gespecificeerd opgegeven!)
Een Nad C320
2x45 watt rms (ook eerlijk)
Vind ik persoonlijk die nad beter klinken... Raar he? En Juist in het laag is-ie lekker strakker... Daar waar je je wattjes zo hard nodig denkt te hebben. niet dus!

ik heb het erover dat als je die versterker pakt en een DD-versterker pakt van dezelfde prijs-klasse dat je dan met die DD-versterker meer vermogen krijgt en een veel zuiverder geluid!!
Nee hoor. Je zegt dit (komt op ongeveer op hetzelfde neer):Op donderdag 28 juni 2001 14:53 schreef harryslinger het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken kijk ik kan ook wel een versterker pakken die er 200 w uitstouwd bij 50 ohm en eentje die dat bij 4 ohm doet dat zegt toch helemaal geen fuck over de term rms!!!!! en daar hebben we het in dit geval over, en jij verwacht zeker ook wel dat er een monsterlijk fantastische versterker in dat kastje zitdoe even normaal zeg!.
ik heb het erover dat als je die versterker pakt en een DD-versterker pakt van dezelfde prijs-klasse dat je dan met die DD-versterker meer vermogen krijgt en een veel zuiverder geluid!!
En daar ging ik op in. En Dat heb ik weerleegd. Daarnaast ben ik zo vriendelijk geweest om je even uit te leggen dat "rms" een beetje een lege term is, zonder verdere specificatie.En er zit echt wel een verschil tussen 20 w rms en 100 w rms bij hetzelfde volume zal die versterker van 100 w veel zuiverder klinken omdat deze veel meer reserve heeft.
En dan mag je nog blij zijn dat ik hier niet op in ben gegaan:
Want dit is al helemaal klinklare onzin.Pak jij maar eens twee versterkers dan eentje van 200 w (maar geen term achter gezet bestaat volgens die jongen niet) en eentje van 1000 w en hangs daar maar hetzelfde type speakers achter en ga dan maar eens luisteren (dan zul je ongetwijfeld tot dezelfde conclusie komen)
Verwijderd

btw, in de faq staat er prachtig verhaal over watts en gevoeligheid, zo moeilijk is het niet...
Wat is dat nou weer voor onzin?Op donderdag 28 juni 2001 15:44 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Dan zal ik ook maar niet ingaan op de buizen-versterker van exirion, die mooier klinkt dan transistors, omdat die massaproduktie van tegenwoordig maar troep is...

jongens, jongens, we hadden het over die Yamaha's.. niet wat voor Nadte zooi je thuis hebt staan... jullie laten je wel makkelijk afleiden of verleiden in deze discussies he? Je zou gewoon een standaard reply naar de FAQ kunnen maken, dat is afdoende. Mensen die denken dat RMS een kracht term is, helaas. Een referentie als je zoekt in dezelfde klasse, AlA, da kan. Maarjah.. die Yamaha's..Op donderdag 28 juni 2001 13:31 schreef harryslinger het volgende:
===> ETCETERA! <===
NAD schijnt zelfs zijn versterkers onder te waarderen met wattages hoorde ik. Wel grappig, maar maakt verder niet zo uit. Binnekort heb ik toch die NAD c370 in mijn kamer staan
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ja baasOp donderdag 28 juni 2001 12:11 schreef JvS het volgende:
JT "BL44T" in je quote zetten komt over als "wat praat jij een verschrikkelijke poep"
Zet dan [snip] neer ofzo, ok? Staat wat gezelliger.
Ecodan warmtepomp
Neej.. dan moet je ff blaffen..Op donderdag 28 juni 2001 16:45 schreef JT het volgende:
[..]
Ja baas
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Heb je ze wel is gehoord ? Ze hebben een aantal goede speakers, en vooral de bus hebben goede prijs/kwaliteit verhouding.Op donderdag 28 juni 2001 12:09 schreef Exirion het volgende:
[..]
Dream on
Yamaha maakt best goed audiospul, maar qua speakers stellen ze erg weinig voor in my very humble opinion
Ecodan warmtepomp
Is toch jammer verpest de topic een beetje.
(ideeetje open een nieuw topic over vermogen of RMS waarden)
"Ontopic"
Ziet er wel aardig uit design is goed en zal ook wel aardig klinken.
Is leuk voor op slaapkamer of op kantoor ofzo.
als je twee exact precies dezelfde versterkers zou hebben met dezelfde waarden en de 1 is 40 w rms en de andere 80 w rms dan is het toch zeker wel een krachtige termOp donderdag 28 juni 2001 16:10 schreef nigelator het volgende:
[..]
jongens, jongens, we hadden het over die Yamaha's.. niet wat voor Nadte zooi je thuis hebt staan... jullie laten je wel makkelijk afleiden of verleiden in deze discussies he? Je zou gewoon een standaard reply naar de FAQ kunnen maken, dat is afdoende. Mensen die denken dat RMS een kracht term is, helaas. Een referentie als je zoekt in dezelfde klasse, AlA, da kan. Maarjah.. die Yamaha's..
Ja de prijs maakt glad niet uit toch? Nee, ach joh dat zie je wel door de vingers.Op donderdag 28 juni 2001 01:24 schreef LiquidSilver het volgende:
Ziet 'r niet slecht uit!
Voor op je PC zeer zeker niet!
Vooral op die achterkant zitten een paar lekkere aansluitingen ja!![]()
20 ECHTE watts is VEEL ja, zou mij verwonderen als dit NIET gewone standaard watts zijn, zoals op allerlei versterkers(6x80watt etc.).
Design boeit verder niet, dat is alleen om te stoefen, als je 12 jaar bent ofzo is dat wel leuk. Design is voor marketing, om op te vallen en zo goed te verkopen. Ik kom zo vaak bij de Kijkshop, die ik mensen bij cd spelers "Oh dat vind ik wel ene mooike, oh en die ook wel, ja neem die maar dan". Gruwelijk is het, dat is echt waar ik niet tegen kan, maargoed moeten ze zelf weten. Ik zou liever eerder uitgelegd zien wat precies de meerwaarde van dit apparaat is. En hoeduur de complete set is. Want volgens mij is dat F1000,- plus.
Waarom zou je DD geluid willen op 2 speakers? Alsof het dan opeens als Dolbydigital SURROUND klinkt.
Waarom zijn die speakers eigenlijk goed? Zelf weleens gehoord? Volgens mij heb je gewoon een zwak voor Yamaha.
Wattage zegt nix. In huis is 10 W al ruim voldoende. Voor buiten heb je wat meer Watt nodig omdat je een grotere ruimte hebt en er verder van af staat.
Ik zou niet zo'n yamaha setje kopen. Koop liever een goede versterker met B&W boxen erbij.
Opschepmodus enabled
* jhead22 heeft als front speakers een Sansui versterker met 2x 302 B&W speakers en achter 2 staande zuilen van sony op een kenwood versterker. Kwaliteit van die achter speakers is een stuk minder... maar voor games is dat niet zo'n ramp.
Hmm....ik kan je vertellen dat 2x30 echt wel genoeg is.Op donderdag 28 juni 2001 17:44 schreef mweert het volgende:
2 x 10 watt voor thuis vind jij mischien voldoende. Maar als je net effe wat harder wil dan is het toch mooi meegenomen dat een krachtige versterker wat reserves heeft.
Ecodan warmtepomp
kijk ik woon vrijstaand dus ik zet graag de installatie lekker hard.
Maar liever hou ik graag een klein beetje reserve vermogen voor wat onverwachtse pieken.
Vooral bij actie films.
Ja, ok, films is een ander verhaal.Op donderdag 28 juni 2001 18:43 schreef mweert het volgende:
Maar met welk doel en wat voor muziek wordt bepaald of een bepaald vermogen goed is of niet.
Maar liever hou ik graag een klein beetje reserve vermogen voor wat onverwachtse pieken.
Vooral bij actie films.
Ecodan warmtepomp
Ik heb ongeveer 9 maanden met een 2x30watt buizenversterker (amc cvt3030) gespeeld. En reken maar dat ik de installatie behoorlijk open pleeg te zettnOp donderdag 28 juni 2001 18:43 schreef mweert het volgende:
Maar met welk doel en wat voor muziek wordt bepaald of een bepaald vermogen goed is of niet.
Vooral bij actie films.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
"Crest-Factor"
Ofwel: Maak maar eens het perfecte signaal (en bij een meerweg speaker hangt dat van véél factoren af!) waarbij je het vermogen van een versterker ikm speakers kan meten. Dit is onmogelijk! Een grove schatting van 20W rms is +/- 70%
Doe nou eens een keertje niet zo moeilijk over dat vermogen, maar denk na over klank en dergelijke. Of koop een fatsoenlijk dictaat over meet-technieken.
Verwijderd
Ik denk niet dat je collega's dat erg relaxt vindenOp donderdag 28 juni 2001 16:58 schreef mweert het volgende:
Is leuk voor op slaapkamer of op kantoor ofzo.
ZETTEN!!!!!!
(ik neem aan dat er een optissche ingang op zit????)
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
WAAR IS DIT KRENG TE KOOP?
kep geen zin om 'm via Amazon.com te kopen.
Verwijderd
OK, point taken. Watts zeggen niets over geluidskwaliteit, en zodra een fabrikant opscept over vee watts (wat dus gewoon slechte metingen uitstraalt), betekent dit inderdaad vaak dat de geluidskwaliteit minder zal zijn.
Je hebt gelijk dat er veel versterkers die weinig vermogen elveren beter klinken dan versterkers die claimen kilowatts uit te braken.
Ik reageerde alleen wat fel (of dom), omdat je het over buizenamps had. Buizenamps hebben inderdaad een laag vermogen, maar je moet wel een hele slechte transistoren-amp hebben, wil je dat deze slechter klinkt. Buizen klinken heerlijk warm, omdat ze allerlei fuzz in de lage frequenties produceren, en hoge tonen een beetje afvlakken. Dit ligt inderdaad wel lekker in het gehoor, maar is geen natuurgetrouwe wergave van het signaal.
Ik was even bang dat ik met een buizen/vinyl audiofiel te maken had, terwijl je heet gewoon over kwaliteitsverschil bij verschillende vermogens had, sorry...

Helemaal niet duur dus.
Never underestimate the power of very stupid people in large groups.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
ROLFVerwijderd schreef op 06 January 2003 @ 12:24:
Wel een sterk staaltje zoekwerk voor een topic van 1,5 jaar oud.
Is geen 5 kanaals hoor
Ecodan warmtepomp
dit is echt geen geld voor wat je er mee kan!!!
het design is ook mooi met dat blauwe display, dit is veel leuker als die 5.1 computer speakersetjes.
een 5.1 geluidskaart kost ook 130 euro, de duurdere dan he
hier zit er al 1 in, en omdat ie extern is heb je ook geen last van aardlus gebrom etc.
ik vindt het een heel leuk ding,
als er ook nog is mooi geluid uit komt is ie helemaal
http://yamaha-online.de/products.php?lang=e&idprod=312#
zit btw 5x12 watt op.
[ Voor 10% gewijzigd door duncanvdlinden op 06-01-2003 16:53 ]
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Zit Correct alleen in Rotterdam btw?
Ja dus. Beetje ver weg om doordeweeks effe op en neer te crossen, dat haal ik niet
[ Voor 18% gewijzigd door Yngwie- op 07-01-2003 00:37 ]
Want ik twijfel of deze up to date zullen zijn.
Iemand meer info hierover ?
Als je 'em ook als geluidskaart aan wilt sturen zul je drivers nodig hebben. Tot en met Windows 2000 zijn er hier nog drivers te downloaden. Of die onder XP ook werken kan ik nergens terugvinden.Denhomer schreef op 07 januari 2003 @ 00:45:
Hmm dit apparaat is nu wel heel erg goedkoop, maar het lijkt me dat het nog zeker bruikbaar is. Maar heeft dit ding nu drivers nodig ?
Want ik twijfel of deze up to date zullen zijn.
Iemand meer info hierover ?
Maar er zitten altijd nog analoge en digitale (zowel coax als optisch) ingangen op, alsmede DTS e.d. dus bij zeer veel apparaten te gebruiken. Denk aan PS2, DVD speler, CD-speler etc
Natuurlijk is ie dus ook gewoon als losse versterker bij je huidige geluidskaart te gebruiken
[ Voor 6% gewijzigd door Yngwie- op 07-01-2003 01:06 ]
Verwijderd
*zucht* het leven is soms zo simpelkosz schreef op 07 January 2003 @ 01:25:
Ik zit hier net naar te kijken in het krantje van Correct, die 2-kanaals ga ik morgen halen ! toch geen ruimte voor 4 speakers bij mn pc, en heb toch vaak mn koptelefoon op. 2 leuke speakers erbij en klaar.

Aannames zijn fataal.
Hmm, ik zie dat hun site down is?
Ik kon er iig geen vinden.
[ Voor 40% gewijzigd door GaMeOvEr op 07-01-2003 12:20 ]
Aannames zijn fataal.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Net gebeld met een aardige "Correct" dame:
...nee, wij zitten nog niet op internet...

The birds turned into The Flying Dutchmen!
hmm ik dacht dat het deze zaak was:Gutteguttegut schreef op 07 January 2003 @ 13:48:
[...]
Net gebeld met een aardige "Correct" dame:
[...]
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1796
Waarschijnlijk dus toch een andere shop?
Mwah, voor de prijs ist toch zeker een leuk apparaatjetbusquet schreef op 07 januari 2003 @ 13:36:
Misschien leuk voor aan de computer, maar verder ? Gewoon kleine versterker en wat luidpsprekers. Kan er niet echt heel erg warm van worden eerlijk gezegd.
Ecodan warmtepomp
Dat zou natuurlijk helemaal kewl zijn
Hey, een nieuwe Mercedes voor maar 10.000 euro. Zou er ook een caravan bij zitten voor die prijs?Procyon for life schreef op 07 January 2003 @ 15:14:
Zitten er dan luidsprekers bij voor die prijs?
Die dingen gaan als zoete broodjes over de toonbank...
Nou nog 2 geschikte speakertjes op de kop tikken, en ik heb een leuk setje voor bij de pc
Tis ook voor aan mijn Computer.tbusquet schreef op 07 januari 2003 @ 13:36:
Misschien leuk voor aan de computer, maar verder ? Gewoon kleine versterker en wat luidpsprekers. Kan er niet echt heel erg warm van worden eerlijk gezegd.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Prijs alla 250 euro staan op www.pearl.fr met bijhoorden speakers en sub
moet je maar ff rond snuffelen
Er staat nog veel meer mooie shit
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 17:01 ]
lolProcyon for life schreef op 07 januari 2003 @ 15:14:
Zitten er dan luidsprekers bij voor die prijs?

moet jij is uitrekenen wat dit tezamen gaat kosten als je iets vergelijkbaars los wil hebben.
komtie:
-soundblaster exigy: 155 euro.
-surround receiver: vanaf ongeveer 250 euro.
-digitale kabel: 10 euro.
is samen 415 euro.
dit alles zit ook in dat kastje, ja ok de receiver zal wel wat meer vermogen hebben maar Yamaha heeft een best goede geluidskwaliteit en zal de meeste speakerstjes wel trekken met 12watt. het is iig geen pnpo zoals bij de meeste multimedia produkten.
ik weet wel zeker dat je hier een hele goede koop aan hebt
hoeveel dan? die linker
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
http://www.pearl.fr/produit.php?ref=CM510Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 16:57:
Zag in een franse Year aankoop staan,
Prijs alla 250 euro staan op www.pearl.fr met bijhoorden speakers en sub
moet je maar ff rond snuffelen
Er staat nog veel meer mooie shit
Dit is de directe link.
149,90
franse euro's waren toch hetzelfde als hier?
Dacht ik ook alaatos schreef op 08 January 2003 @ 22:09:
[...]
Lijkt me wel:
[afbeelding]
ik ga er morgen 1 halen denk ik
even off topic vraagje. Hoe heet dit ding hier in Nederland? en hoe vind ik 'm in de price watch?

Verwijderd
edit// hehe ik heb nog ergens een goedkope grundig diskman, en die zegtVerwijderd schreef op 28 juni 2001 @ 02:54:
[...]
mja, maar dan heb je niet allemaal van die geile digital outputs en USB connectie naar PC
ook "hello" als ik hem aan zet, zeeeeeeer bijzonder
surround lijkt mij wel, over de optical outaatos schreef op 08 January 2003 @ 22:55:
Wat ik me afvraag is hoe het zit met de uitgangen. Als ik hier nu een dd versterker aan wil hangen met digitale ingang, heb ik dan 5.1 geluid (over de optische uitgang) of gewoon stereo?
ik heb de u200 vanmorgen gekocht.Fireman schreef op 09 January 2003 @ 22:22:
Iemand al ervaring opgedaan met een van deze dingen? ik heb die U200 (5x14 watt) heb het helaas nog niet aangesloten maar ziet er veel belovend uit.
nou is het zo dat ik hem niet helemaal gebruik zoals het bedoeld is. Ik heb namelijk een goede prologic versterker (sony ta-ve610), en die is veel beter dan de u200 zelf (is ook niet zo gek). Als ik al mijn speakers aansluit op de u200 ipv op de sony, dan kan de hele zaak niet hard meer of het vervormd als een gek. Maar goed, de u200 is ook niet gemaakt om een flinke kamer met 4 zuilen goed te vullen. De 14 watt rms is trouwens opgegeven bij 10% THD.
ik heb nu op de rec out van het ding de sony aangesloten. de rearspeakers zitten wel op de u200 (center moet ik nog even ergens vandaan plukken).
dit geeft best een aardig resultaat. spelen met de soundfields levert indrukwekkende resultaten, maar het is wel vervelend dat ik het volume van de fronts nu los moet instellen van de rears (front met de sony, rear met de u200).
Ik wil die u200 eigenlijk vooral gebruiken als externe geluidskaart met dd en dts. Die sony versterker is ook 5.1, maar heeft daarvoor alleen een analoge ingang. Verder heeft het ding prologic.
Het probleem is dat die u200 geen analoge 5.1 uitgang heeft, maar alleen een rec out en een digitale optische out. het is me niet duidelijk of die optische out nou 5.1 is of stereo. Ik heb begrepen dat er over een optisch kabeltje in ieder geval 5.1 kan, en volgens de verkoper moet het werken. Maar ik ben niet helemaal overtuigd van de technische kennis van de verkoper. De handleiding besteed er geen aandacht aan.
Eigenlijk wil ik de 5.1 analoge ingang van mijn sony gebruiken. Ik heb de u200 al open geschroefd, en ik denk dat het niet erg moeilijk is om de 5 versterkte kanalen af te tappen voordat ze de eindversterker ingaan. het .1 kanaal heeft standaard al een analoge uitgang.
Een andere optie is de 5 versterkte uitgangen te gebruiken, een paar weerstandjes ertussen en aansluiten op de analoge 5.1 in van de sony. Ik heb zo'n zelfde truc uitgehaald voor mijn acieve sub (ook al een ombouwgeval), ik weet alleen niet zeker of dit geen negatieve invloed heeft op het geluid. Bij de sub gaat alles prima, maar daar is het ook wat minder kritisch
iemand ideeen hierover?
Ik denk dat ik misschien toch maar morgen eens moet gaan bellen of ze ook bezorgen...
OK, ze bezorgen dus WEL...... Kost alleen 25 euro!!
[ Voor 38% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 11-01-2003 17:26 ]
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Daar moet je eigenlijk iets als dit bij kopen. Maar als ik jou was zou ik ff karren naar Dld; daar hebben ze vaak deze staan voor 350-400 euroReallyStupidGuy schreef op 10 januari 2003 @ 00:35:
Dit lijkt me echt de ideale budget oplossing om een mooi geluidje in mijn studentenkamer te krijgen! Verkopen ze de bijpassende boxen ook trouwens?
Ik denk dat ik misschien toch maar morgen eens moet gaan bellen of ze ook bezorgen...
Heb helaas geen tijd om van Groningen naar Rotterdam af te reizen om zo'n dingetje op te halen
Is er anders misschien iemand die het voor mij zou willen opsturen? Eventueel tegen een kleine vergoeding voor de moeite! Mail me dan op j.f.meijerink@st.hanze.nl.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
De optical out geeft OF bitrate ( digitaal signaal wat dus 5.1 kan kan zijn) ÓF Linear PCM wat dus een stereo signaal is. Meestal is een digital out een exacte verdigitalisering van de bron die op dat moment wordt weergegeven, als de bron op dat moment analoog is, dan word dit omgezet naar digitaal. Is in het geval van jouw vraag de bron dus 5.1 digitaal, ( dan krijgt ie dat dus ook via een optische /coaxiale kabel binnen en dan lust ie het via de optical out meteen weer door voor een externe decoder. Je zult dus hoe dan ook een Externe dac en processor moeten gebruiken ( helaas) maar dat had je al door. En als er geen 5.1 analoge uitgangen op die yamaha zitten dan heeft hij in jouw geval amper waarde als processor ( weer helaas)
Als je die aftap truuk van je uithaalt, zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen werken, zorg wel voor goed materiaal, dan blijft het verlies beperkt maar dat spreekt voor zich. Voor de sub heb je al een analoge uitgang dus dan ben je in prinicipe klaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 02:45 . Reden: Beter moeten lezen ;) ]
Ik heb dit setje -> Yamaha gekocht voor op mijn computerkamer (2 x 3 meter)
Nu heb ik momenteel een klein PC setje met subwoofer -> Labtec
Kan ik die op een of andere manier zo aansluiten dat ik alleen maar de rear speakers hoef te kopen?
En als dat kan, hoe precies doe ik dat?
anders ben ik bang dat t' niet mogelijk is.
wat voor aansluitingen heb je precies op de speakers?
Dus van af de sataliet met volumeknop gaat er een draadje naar de sub en dan gelijk door naar de andere sateliet speaker, nog één naar de sub (input) en de laatste naar de PC (audio out op de PC)
Ik kan niet zomaar iets door knippen denk ik want dan is mijn sub "stuurloos" Ben ik dan toch aangewezen op een sub met eigen afregeling?
Dit topic is gesloten.