[Advies]Aankoop extreme GamePC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 15:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel is toch wel om de komende 1,5 jaar alle games op ultra te kunnen spelen op minimaal Full-HD
resolutie. Na die periode overstappen na SLI om dit voort te kunnen zetten. :P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor de complete config (zonder randapparatuur) ligt tussen de 2000 en 3000 euro. (rekbaar)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel wellicht een SSD, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik niks mee neem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik nu zelf heb samengesteld, waarvan ik dus wil weten of het voldoet aan mijn eisen/wensen is:
Case: Aerocool DS 200 - Black Edition
PSU: Corsair HX750i - 750W
Mobo: Asus Z170 Pro Gaming
CPU: Intel Core i7-6800 - Boxed
CPU-Cooler: Cooler Master MasterLiquid Pro 240
RAM: HyperX Predator 16GB 3200MHz DDR4 Kit
SSD: Samsung 850 EVO - 500GB
HDD: Western digital Black - 2TB
GPU: Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING
DVD-RW: Asus DRW-24D5MT

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel voor de GPU, ben echt wel een Nvidia aanhanger...vraag me niet waarom 8)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Strak - Stil - Supersnel :9

Ga je overklokken?
In principe wil ik niet overklokken

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies en sturing om het snelste en stilste systeem binnen budget te bouwen waarmee ik voorlopig alles
kan draaien net nergens meer naar om hoef te kijken. Het budget is rekbaar dus op 100 a 200 euro wordt
zeker niet gekeken. ;)

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:11
Ten eerste, om een computer te hebben die 1080p op high quality alles kan draaien heb je geen 2000 tot 3000 euro nodig. Op een gegeven moment zit je aan de limiet en ga je geld tegen de balk aan smijten voor minimale performance winst.

1. Een z170 moederbord is niet nodig als je niet gaat overklokken, je kan kijken naar een b150 chipset.

2. een i7-6800 komt in een K versie, wat handig is voor overclocken. Jij hebt aangegeven dat je niet gaat overclocked dus dit is niet nodig. Ik denk dat deze CPU sowieso te veel gaat zijn voor wat jij nodig gaat hebben voor 1080p, tenzij je ook nog video's gaat renderen of veel multitasken(streamen). Met een i7-6700 boxed ben je veel beter uit met dit budget. Je zou zelfs naar een i5-6600 kunnen gaan om geld te besparen.

3. GTX 1080 is heel erg overkill om 1080p te draaien. Maar in dit budget, why not. Ik zou zelf persoonlijk voor de 1070 gaan aangezien die betere bang for buck is en je dan geld bespaart.

4.Ik kan niet exact het model van het RAM geheugen vinden, maar het zal vast duurder zijn dan wat je nodig hebt. 3200mhz ram gaat je mobo uberhaupt niet ondersteunen. Waste of money. Ga voor 2133 MHZ bijpassend bij je moederbord.

Ten slot: Ik heb even in een nutshell gekeken naar de belangrijkste dingen waar ik verstand van heb. PSU/Kast etc moeten andere tweakers maar naar kijken. Ik denk persoonlijk dat je voor 1500 euro ongeveer klaar kan zijn, eventueel kan je er een 1070 bij gooien als je per se dat SLI wilt doen.

$ alias cd='rm -rf'

Verwijderd

Waarom kies voor een z moederbord als je niet van plan bent om te overklokken?
kan je beter een b moederbord nemen. kan je over gebleven geld ergens anders insteken

Verwijderd

SLI raad ik nooit aan over een betere singlekaart oplossing in verband met frametimes en games die geen sli ondersteunen

Verwijderd

http://pcpartpicker.com/list/mYYrvV

Ik zou zo iets doen. dan ben je al goed opweg en dan is systeem super stil. de stilste 1080 gpu is nu momenteel de zotac variant die is super stil. en als cpu cooler kan hem altijd op lagere fan snelheid zetten of als super stil wilt kan je altijd nog gaan voor een paar noctua fans en case fans weg laten. en de fan hyper evo vervangen met een noctua fan.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 17:15 ]

• UniPer
1. Een z170 moederbord is niet nodig als je niet gaat overklokken, je kan kijken naar een b150 chipset.
Waarom kies voor een z moederbord als je niet van plan bent om te overklokken?
kan je beter een b moederbord nemen. kan je over gebleven geld ergens anders insteken
Goed punt, zal de lijst met hardware herzien.
een i7-6800 komt in een K versie, wat handig is voor overclocken. Jij hebt aangegeven dat je niet gaat overclocked dus dit is niet nodig. Ik denk dat deze CPU sowieso te veel gaat zijn voor wat jij nodig gaat hebben voor 1080p, tenzij je ook nog video's gaat renderen of veel multitasken(streamen). Met een i7-6700 boxed ben je veel beter uit met dit budget. Je zou zelfs naar een i5-6600 kunnen gaan om geld te besparen.
Zal ik verschil met zware games niet gaan merken?
4.Ik kan niet exact het model van het RAM geheugen vinden, maar het zal vast duurder zijn dan wat je nodig hebt. 3200mhz ram gaat je mobo uberhaupt niet ondersteunen. Waste of money. Ga voor 2133 MHZ bijpassend bij je moederbord.
Gaat om dit geheugen: https://www.afuture.nl/pr...tor-16gb-3200mhz-ddr4-kit
Op iedere site waar ik kijk staat dat 3200mhz wel ondersteund wordt.
SLI raad ik nooit aan over een betere singlekaart oplossing in verband met frametimes en games die geen sli ondersteunen
Heeft het vanuit dat perspectief wellicht zin om te wachten op de 1080ti of zal dit te lang duren? Die komt wellicht pas over een jaar gezien ze de populariteit van de 'gewone' 1070 en 1080.
Ik denk persoonlijk dat je voor 1500 euro ongeveer klaar kan zijn, eventueel kan je er een 1070 bij gooien als je per se dat SLI wilt doen.
Thanks..neem ik mee in de overweging.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• UniPer
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:11:

Ik zou zo iets doen. dan ben je al goed opweg en dan is systeem super stil. de stilste 1080 gpu is nu momenteel de zotac variant die is super stil. en als cpu cooler kan hem altijd op lagere fan snelheid zetten of als super stil wilt kan je altijd nog gaan voor een paar noctua fans en case fans weg laten. en de fan hyper evo vervangen met een noctua fan.
Ziet er mooi uit inderdaad, maar waarom geen waterkoeling? Dat is toch sowieso stiller en koeler dan (de meeste) fans?

Verwijderd

waterkoeling maakt in verhouding meer geluid omdat je ook nog een pomp hebt. en met air cooling ben je zo goed uit. Air kan net zo goed zijn als water het maakt niet veel meer uit. meestal is luchtkoeling veel stiller dan waterkoeler

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 17:18 ]

Verwijderd

dat hangt er natuurlijk ook van af hoe snel je fans laat draaien*

Verwijderd

de ti serie komt pas volgend jaar uit anders zou dit de titan x verkoop hinderen, omdat 1080 ti serie altijd sneller blijkt te zijn dat titan variant zelf. daarom is hij er nog niet. En als cpu kies i7 6700k dat is beste optie voor gamen. in alle benchmarks verslaat i7 6700k alle andere processors.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 17:22 ]

• UniPer
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:17:
waterkoeling maakt in verhouding meer geluid omdat je ook nog een pomp hebt. en met air cooling ben je zo goed uit. Air kan net zo goed zijn als water het maakt niet veel meer uit. meestal is luchtkoeling veel stiller dan waterkoeler
Hmm...oké...in mijn beleving is het zo dat als ik bijvoorbeeld zoiets neem, dat de fans in verhouding veel rustiger hoeven te draaien om de CPU koel te houden en er ook geen pomp bij zit. Of zie ik hier iets over het hoofd?

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:11
Timo, kan je alsjeblieft niet 3 keer achter elkaar reageren maar gewoon je eerste post editen?

$ alias cd='rm -rf'

Verwijderd

yep sorry xD

Verwijderd

ja maar je hebt ook een pomp die maakt ook geluid meestal meer dan de fan zelf.

Verwijderd

luchtkoelers kunnen net zo goed werken als waterkoeling. waterkoeling zou ik eerder in itx build doen waar je maar weinig ruimte hebt om goede lucht koeler te installeren.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Mooi dat je dat dan nóg een keer presteert. Kick je topic niét binnen 24u aub :).

• UniPer
br00ky schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:29:
[Modbreak]Mooi dat je dat dan nóg een keer presteert. Kick je topic niét binnen 24u aub :).[/]
Huh? :?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Die waarschuwing was voor timowolaar123 :).

• UniPer
br00ky schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:51:
Die waarschuwing was voor timowolaar123 :).
Ohja hehe...logisch :) 8)7

• keihardekip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 02:50
UniPer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:15:

http://www.legitreviews.c...4-memory-kit-speed_170340

Dit is wel leuk leesvoer om beste memory speed te vinden. Ik zou voor een iets lagere kiezen om wat geld te besparen. En op een Z170 kan je dus wel hoger dan 2133 nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door keihardekip op 08-09-2016 18:01 ]

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-08 14:28
Voor Full HD gamen de komende jaren zou de pc uit de best buy guide prima voldoen.

reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

Zou dan het overige geld apart houden over 2 jaar de huidige videokaart vervangen door een nieuwe ipv SLI wat lang niet altijd goed werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:11:

Wat een slechte lijst. En waarom niet gewoon een pricewatchlijstje? Kunnen we het meteen zien zonder eerst op een link te klikken.

• UniPer
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:30:
[...]

Wat een slechte lijst. En waarom niet gewoon een pricewatchlijstje? Kunnen we het meteen zien zonder eerst op een link te klikken.
Heb jij wellicht een betere suggestie qua samenstelling?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tbh ik ben niet precies op de hoogte wat elk spel nodig heeft tegenwoordig voor ultra instellingen, maar het zou mij niet verbazen als je met een GTX1060 + een normale core i5 er al bent zolang we het enkel over full-HD @ 60Hz hebben. Misschien is een GTX1070 noodzakelijk.

Oftewel voor mij zou de vraag zijn: Is het doel van de PC de richtlijn, of het budget?

• UniPer
In mijn eerste post heb ik bewust neergezet:
Het doel is toch wel om de komende 1,5 jaar alle games op ultra te kunnen spelen op minimaal Full-HD resolutie.
Dit omdat het goed zou kunnen dat ik over een half jaar een 4k-scherm ga kopen. Ik wil dan niet tegen het probleem aanlopen dat ik dan direct moet upgraden. Mede om deze reden heb ik het budget hoog gehouden om volledig future-proof te kunnen samenstellen.

Verwijderd

Een i7 6800k gaat ten eerste niet werken op een Z170 (1151) bord. Daarvoor heb je een X99 (2011) bord nodig. Verder is deze alleen interessant voor gamen als je hem flink gaat overklokken, anders is een i7 6700k al sneller hierin. Pas als je aardig gaat videobewerken, renderen en dat soort dingen is de 6800k pas interessant als je niet gaat overklokken.

Je zou kunnen denken aan zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 146,-€ 146,-
1Palit GeForce GTX 1080 JetStream 8GB€ 690,99€ 690,99
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 70,95€ 70,95
1NZXT S340 Zwart€ 70,95€ 70,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 49,90€ 49,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 83,95€ 83,95
1Corsair RM650x€ 102,75€ 102,75
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.685,44

Kan later als je dit wil zo nog een GTX 1080 bij geplaatst worden, als is het misschien slimmer en goedkoper om in plaats daarvan dan een nieuwe snellere kaart te kopen en je 1080 te verkopen. Maar je hebt dus de mogelijkheid. De voeding kan dit prima aan en met de CPU koeler ben je ook klaar voor eventuele overclocks.

• UniPer
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:27:
Een i7 6800k gaat ten eerste niet werken op een Z170 (1151) bord. Daarvoor heb je een X99 (2011) bord nodig. Verder is deze alleen interessant voor gamen als je hem flink gaat overklokken, anders is een i7 6700k al sneller hierin. Pas als je aardig gaat videobewerken, renderen en dat soort dingen is de 6800k pas interessant als je niet gaat overklokken.

Je zou kunnen denken aan zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 146,-€ 146,-
1Palit GeForce GTX 1080 JetStream 8GB€ 690,99€ 690,99
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 49,90€ 49,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 83,95€ 83,95
1Corsair RM650x€ 102,75€ 102,75
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.685,44

Kan later als je dit wil zo nog een GTX 1080 bij geplaatst worden, als is het misschien slimmer en goedkoper om in plaats daarvan dan een nieuwe snellere kaart te kopen en je 1080 te verkopen. Maar je hebt dus de mogelijkheid. De voeding kan dit prima aan en met de CPU koeler ben je ook klaar voor eventuele overclocks.
Ziet er goed uit, wel nog een paar vragen:

- De reviews die ik lees over de behuizing zijn niet echt mega enthousiast, de kast heeft ook een hoop nadelen zie ik.

- Zou het qua videokaart niet lonen om voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming Water cooling 8GB te gaan. Deze heeft een snellere base-clock snelheid en is voorzien van watercooling. Wat er wellicht voor zorgt dat deze stiller is? En wellicht beter presteert onder load?

- Heeft het qua prestaties (lezen-schrijven) nu om een Intel DC P3500 schijf in te bouwen? Het is een duur apparaat maar wel vele malen sneller dan een gewone SSD op SATA III. En zo niet vraag ik mij af waarom de keuze voor Sandisk? Voor zover ik altijd heb begrepen is Samsung één van de betrouwbaarste merken op SSD gebied. Of heb ik dit mis?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
UniPer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:57:

- Heeft het qua prestaties (lezen-schrijven) nu om een Intel DC P3500 schijf in te bouwen? Het is een duur apparaat maar wel vele malen sneller dan een gewone SSD op SATA III. En zo niet vraag ik mij af waarom de keuze voor Sandisk? Voor zover ik altijd heb begrepen is Samsung één van de betrouwbaarste merken op SSD gebied. Of heb ik dit mis?
De intel is niet altijd sneller dan reguliere SSD's als ik deze test geloven mag (de gekleurde balkjes geven pcie ssd weer, de anderen zijn sata SSD's).
http://techreport.com/rev...formance-with-pcie-ssds/5

Samsung is een van de betrouwbaarste merken op SSD gebied, net zoals de Crucial, Kingston, Plextor SSD's. Sandisk hoor je ook geen problemen over.

• UniPer
Reepje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:22:
[...]

De intel is niet altijd sneller dan reguliere SSD's als ik deze test geloven mag (de gekleurde balkjes geven pcie ssd weer, de anderen zijn sata SSD's).
http://techreport.com/rev...formance-with-pcie-ssds/5

Samsung is een van de betrouwbaarste merken op SSD gebied, net zoals de Crucial, Kingston, Plextor SSD's. Sandisk hoor je ook geen problemen over.
Interessante test, qua specs is die intel PCIe vele malen sneller. In de praktijk merk je daar dus bar weinig van. Waarschijnlijk komt dat verschil pas echt naar voren bij het verwerken van grote bestanden.

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
UniPer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:15:
Dan nog ondersteunt je CPU het niet. Je kan hem vervolgens wel nog steeds open een hogere frequentie laten draaien maar de performance winst zal minimaal zijn.

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-07 00:04
Voor het bedrag wat de OP zou uitgeven zou ik mij richten op een goed gebalanceerd systeem voor 1440p scherm en met 1440p scherm erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UniPer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:57:
[...]

Ziet er goed uit, wel nog een paar vragen:

- De reviews die ik lees over de behuizing zijn niet echt mega enthousiast, de kast heeft ook een hoop nadelen zie ik.

- Zou het qua videokaart niet lonen om voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming Water cooling 8GB te gaan. Deze heeft een snellere base-clock snelheid en is voorzien van watercooling. Wat er wellicht voor zorgt dat deze stiller is? En wellicht beter presteert onder load?
De behuizing is erg goed voor de prijs, iedere kast heeft nadelen. Wat bij deze kast jammer is is dat hij niet ideal is voor waterkoeling. Over welke nadelen heb je het nog meer?

Als je bijna €200,- extra voor het kleine beetje extra performance het waard vind, kun je natuurlijk voor die Gigabyte gaan. Mijns inziens is het weggegooid geld. De Palit heeft ook nog overklokruimte waardoor je dezelfde snelheden zou moeten kunnen behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
UniPer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:09:
In mijn eerste post heb ik bewust neergezet:

[...]

Dit omdat het goed zou kunnen dat ik over een half jaar een 4k-scherm ga kopen. Ik wil dan niet tegen het probleem aanlopen dat ik dan direct moet upgraden. Mede om deze reden heb ik het budget hoog gehouden om volledig future-proof te kunnen samenstellen.
Het wordt zo alleen maar onduidelijker. Moet hij nu 1.5 jaar lang op full-HD het kunnen, of moet hij het 1.5 jaar lang op 4k het kunnen? Dat tweede is namelijk een beetje problematisch, en dan is jouw budget ook nog erg krap. Voor het eerste zijn de voorstellen hier gigantische overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Sissors schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:32:
[...]

Het wordt zo alleen maar onduidelijker. Moet hij nu 1.5 jaar lang op full-HD het kunnen, of moet hij het 1.5 jaar lang op 4k het kunnen? Dat tweede is namelijk een beetje problematisch, en dan is jouw budget ook nog erg krap. Voor het eerste zijn de voorstellen hier gigantische overkill.
Excuses voor de verwarring.

Het is zo dat ik (een must) de komende 1,5 jaar zeker op 1080p moet kunnen draaien om max. settings.
Daarbij kan het zijn dat ik binnen een jaar toch overstap naar 1440p. Dat ik dan niet op max. settings kan
draaien dan neem ik dan voor lief. Echter wil ik ook niet terug hoeven zakken naar low settings in-game.

Met andere woorden...het systeem mag voor nu overkill bieden om voorbereid te zijn op de stap die wellicht later gezet gaat worden.

Heb ik het hiermee duidelijker gemaakt of alleen maar meer onduidelijk 8)7 |:( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Neu dat maakt het wel duidelijker. Voor 1440p is meer rekenkracht al wel zinvol dan een GTX1060. Dan nog steeds zou ik het persoonlijk op een GTX1070 houden, maar ik begrijp wel dat het ook persoonlijk is hoeveel je er nu aan wil besteden. Dus dan lijkt het me niet verkeerd dat gewoon je budget redelijk gebruikt wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Bottomline is dat ik gewoon het best mogelijk binnen het budget wil halen om voorlopig nergens tegen limieten aan te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Waarom binnen dit budget niet kiezen voor een I5 6600 setup, met een GTX 1070, om vervolgens een goede 1440P monitor in het budget te passen. En onder aan de streep alsnog ruim onder de 2000,- te eindigen?

Welke games wil je eigenlijk gaan spelen?

Om maar een voorbeeldje te noemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 230,-€ 230,-
1Asus H170 PRO GAMING€ 133,80€ 133,80
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 498,50€ 498,50
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 299,-€ 299,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/16€ 72,70€ 72,70
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 154,90€ 154,90
1Samsung PM961 256GB€ 102,33€ 102,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.652,08

[ Voor 86% gewijzigd door dewil1990 op 09-09-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Waarom binnen dit budget niet kiezen voor een I5 6600 setup, met een GTX 1070, om vervolgens een goede 1440P monitor in het budget te passen. En onder aan de streep alsnog ruim onder de 2000,- te eindigen?

Welke games wil je eigenlijk gaan spelen?
Mijn inziens is qua performance de i7 een stuk sterker. Daarbij is de 1080 in sommige gevallen toch wel 10 tot 20 fps sneller in-game. Dat kan net het verschil maken...dus zolang het budget er voor is...waarom niet? :)

Qua spellen die ik speel/ga spelen:
Mafia III
Watch Dogs 2
Battlefield 4 en 1
Far Cry Primal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-09 18:56
UniPer schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:38:
[...]

Excuses voor de verwarring.

Het is zo dat ik (een must) de komende 1,5 jaar zeker op 1080p moet kunnen draaien om max. settings.
Daarbij kan het zijn dat ik binnen een jaar toch overstap naar 1440p. Dat ik dan niet op max. settings kan
draaien dan neem ik dan voor lief. Echter wil ik ook niet terug hoeven zakken naar low settings in-game.

Met andere woorden...het systeem mag voor nu overkill bieden om voorbereid te zijn op de stap die wellicht later gezet gaat worden.

Heb ik het hiermee duidelijker gemaakt of alleen maar meer onduidelijk 8)7 |:( ?
Vind het hier persoonlijk niet duidelijker door :p Gezien je budget (2000-3000 euro) zou ik gewoon lekker aangeven dat je budget 3k is, je op 1440p wil gamen in ultra en dat je ook nog een scherm zoekt. En dit ook in je topicstart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiampp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 15:23
Ik heb voor mijzelf dit bij elkaar gezocht. Zit in je budget maar dan wel met 1440p 144hz (dure) monitor erbij.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 177,49€ 177,49
1EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 785,-€ 785,-
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 89,73€ 89,73
1Fractal Design Define S€ 79,90€ 79,90
1Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 799,-€ 799,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 50,30€ 50,30
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 84,49€ 84,49
1Corsair RM650x€ 102,45€ 102,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.669,21

• UniPer
Een herziene lijst met daarin meegenomen dat ik niet direct met een SLI setup zal beginnen. Daarbij kwaliteit belangrijker vind dat resolutie. Als ik dus voorlopig alles in high/ultra wil kunnen spelen kan ik
voor nu genoegen nemen met een 1440p scherm. ;)

Daarnaast de 950 Pro vervangen door een 850 Evo en de waterkoeler voor de CPU vervangen door een Noctua. Tevens de PSU aangepast naar de goed geteste RM7650x. 8)

Benieuwd of hier nog verbeteringen haalbaar zijn. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers ROG MAXIMUS VIII FORMULA€ 339,95€ 339,95
1Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING€ 809,49€ 809,49
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Grijs€ 161,99€ 161,99
1Asus MG279Q Zwart€ 585,95€ 585,95
1Noctua NH-U14S€ 61,-€ 61,-
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FB2K4/32€ 158,95€ 158,95
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Samsung 850 EVO 1TB€ 296,95€ 296,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.025,03

[ Voor 64% gewijzigd door UniPer op 10-09-2016 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Heb je nu ook maar enigszins geluisterd naar wat iedereen aangeeft? Of gewoon weer het duurste bij elkaar gezocht omdat het budget op moet?

Waarom in vredesnaam?:
-een moederbord van >300 euro
-32 GB geheugen
-de duurste 1080
-een voeding van 750 watt terwijl er duidelijk aangegeven is dat SLI veel meer problemen geeft dan gewoon op dat moment een nieuwere kaart kopen, en je systeem dus makkelijk met veel minder watt af kan?
-een freesync monitor kopen in combinatie met een Nvidiakaart?

• UniPer
White Feather schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:45:
Heb je nu ook maar enigszins geluisterd naar wat iedereen aangeeft? Of gewoon weer het duurste bij elkaar gezocht omdat het budget op moet?

Waarom in vredesnaam?:
-een moederbord van >300 euro
-32 GB geheugen
-de duurste 1080
-een voeding van 750 watt terwijl er duidelijk aangegeven is dat SLI veel meer problemen geeft dan gewoon op dat moment een nieuwere kaart kopen, en je systeem dus makkelijk met veel minder watt af kan?
-een freesync monitor kopen in combinatie met een Nvidiakaart?
You've got a point >:)

Oke...Mobo aangepast, geheugen gehalveerd (was wellicht teveel van het goede), GPU blijf ik toch op de duurste 8) En de voeding is teruggebracht naar 650 Watt.

Anders scherm uitgezocht na wat wikken en wegen dus hoop nu wat moois te hebben op deze manier:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A GAMING M7€ 206,50€ 206,50
1Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING€ 803,44€ 803,44
1Dell S2716DG Zwart€ 605,-€ 605,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 78,99€ 78,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.817,17

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

De Maximus Formula, SOC Force, OC Formula, Classified etc zijn inziens alleen interessant voor extreme overclocking.

Eveneens, heeft iets hoger geclocked geheugen ( hoger dan 2133mhz, niet boven de 3000mhz) ergens gelezen dat 2666 de sweet spot is met enigszins lage latencies. in sommige games een significant FPS voordeel.

Uiteraard kan je zelf je geheugen overclocken, maar 2133mhz XMP zijn low bin, en kan dus zijn dat ze niets hoger kunnen zonder gigantische hoeveelheden aan voltage.

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Als ik iets omhoog ga qua geheugen, voor het Asus scherm ga en ook de GPU dan aanpas dan komt de final lijst er zo uit te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A GAMING M7€ 206,50€ 206,50
1EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC GAMING ACX 3.0€ 746,-€ 746,-
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 823,01€ 823,01
1Kingston HyperX Savage HX426C13SB2K2/16€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.991,65

CAS Latency van 13 en een memory speed van 2666 Mhz

IPS paneel: Asus PG279Q

Lees alleen heel veel reviews met negatieve verhalen over IPS-glow en microstutter. In hoeverre is dit echt een issue? Er is bijna geen winkel waar je dit scherm eerst kan bekijken...is het dan echt zo'n gok om voor dit scherm te gaan?

Het is verder wel één van de mooiste schermen als je het mij vraagt en komt verder ook briljant uit de tests. Wat is wijsheid?

[ Voor 7% gewijzigd door UniPer op 11-09-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Kleine kick...geen suggesties meer? Ook niet ten aanzien van de Asus PG279Q?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22

RvL

Ga je overklokken
In principe wil ik niet overklokken
Waarom dan toch een K processor en een Z170 moederbord? Budget hebben is natuurlijk leuk maar als je de mogelijkheden niet gaat gebruiken, waarom zou je er dan (veel) geld aan uitgeven?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. een i7 geeft geen voordeel ten opzichte van een i5 mtb gaming.
2. overklokken is duur, en heeft nauwelijks voordelen.

Daarom, neem een i5-6600 met een mobo met de chipset B150. Doet alles wat je wil.

3. Neem geheugen met de snelheid 2.133 Mhz. Je cpu en mobo kunnen niet sneller aan. Latency maakt niet uit, dat meet je in nanosecondes. 1 ns is 0.000000001 seconde, dus 1 ns meer of minder doet dus niet ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Met dat budget en toekomstgericht zou ik zelf wel kiezen voor een i7 (heck, ik heb nu ook een i7), maar niet voor een K variant, alhoewel dat beetje extra als je het geld hebt en het waard vind, op zich nog interessant zou kunnen zijn.

Maar inderdaad, het komt over op veel geld uit willen geven.

Een B150 moederbord zou eerder de keuze zijn en de asus variant heeft ook RGB verlichting (je hebt een Window in je behuizing. ;) ).

Heb ook even een opzetje voor je gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Tray€ 308,50€ 308,50
1Asus B150 Pro Gaming/Aura€ 119,-€ 119,-
1Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING€ 490,05€ 490,05
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 776,35€ 776,35
1Scythe Mugen 4€ 39,95€ 39,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 77,90€ 77,90
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.515,49

Scheelt bijna duizend euro en volgens mij verlies je er niets op.
Even mijn keuze uitleggen.
CPU: non-K versie simpelweg omdat je die 200MHz niet merkt. Scheelt 30 euro.
Mobo: B150 versie met verlichting (kan ook eentje zonder zijn) omdat een Z moederbord hoofdzakelijk voor overclocken is en dat ga je niet doen.
GPU: Geen 1080, maar een 1070. Je kunt beter wanneer je tekort gaat komen, kiezen om deze te verkopen en een nieuwe te kopen (niet het top model). Deze zal echt nog wel even mee gaan. Ik game op max met een R9 290x. Dan zal deze dat voorlopig ook wel moeten kunnen. De STRIX zet overigens de fan stil wanneer de temperatuur laag blijft. Dus, stil tijdens normaal gebruik.
Case: is persoonlijk, dus jouw keuze aangehouden.
Scherm: Tja, heb zelf een Dell 2713HM. Maar dat is een minder snelle dan die Asus. Alleen ik wil voor fotobewerking betere kleuren hebben dan een TN paneel.
CPU fan: Ikzelf heb eerlijk ook een Noctua, maar heb geen open behuizing. Qua kleurstelling is een Noctua echt een drama als je een venster hebt. Vind je het wel mooi met de rest rood, dan uiteraard gewoon de Noctua nemen. Wellicht dat er een betere is dan deze, maar ik had zelf toen deze op het oog, maar die paste bij mij niet.
Geheugen: Iets langzamer, maar in de praktijk merk je dat echt niet. Scheelt weer wat tientjes.
PSU: Iets minder zwaar wat weer geld scheelt. Je hebt echt niet meer nodig. Crossfire of Sli levert meer drama op dan voordelen in mijn ogen. Dus meer heb je niet qua voeding nodig. Dit is al erg ruim bemeten.
SSD: Wat je al had. 2TB enkele SSD is veel duurder dan op deze manier. Dus is dit een betere keuze wanneer je echt die ruimte nodig zou hebben.

Zo, mijn 2,5k euro.

[ Voor 85% gewijzigd door Arunia op 13-09-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:47:
1. een i7 geeft geen voordeel ten opzichte van een i5 mtb gaming.
2. overklokken is duur, en heeft nauwelijks voordelen.

Daarom, neem een i5-6600 met een mobo met de chipset B150. Doet alles wat je wil.

3. Neem geheugen met de snelheid 2.133 Mhz. Je cpu en mobo kunnen niet sneller aan. Latency maakt niet uit, dat meet je in nanosecondes. 1 ns is 0.000000001 seconde, dus 1 ns meer of minder doet dus niet ter zake.
Volgens de website van MSI:
DDR4 Memory 3600(OC)/ 3200(OC)/ 3000(OC)/ 2800(OC)/ 2600(OC)/ 2400/ 2133 MHz

Voor wat betreft de CPU heb ik begrepen dat het enkel het aanpassen van het XMP profiel in de BIOS is
en de CPU voor de rest geen enkel probleem heeft met deze snelheden.

Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik ging er bij het geheugen vanuit dat je een goedkoper B150 mobo zou kiezen. Daar past alleen een 2133 geheugen bij. Kijk ook even naar de lijst van Arunia.
Echt, de hoeveelheid geld die je voor een duurdere mobo uitgeeft levert je zeer weinig op in termen van snelheid en grafische prestaties. Het is weggegooid geld imo.
Pagina: 1