Vraag

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-01 08:41
Mijn vraag:

Ik zoek een paar oortjes voor in de bus, ik hou wel van een beetje 'overpowerde' bass, ze mogen niet meer dan €30 kosten, Als de eq uit balans is maakt dit niet heel veel uit omdat ik dit zelf wel aan kan passen. Moeten wel in-ears zijn ik 'standaard' oortjes vallen er bij mij uit.

Wat ik zelf al gevonden had:

Xiaomi pistons v3: Lekkere bass en goedkoop, €20 uit NL verzonden.
Sennheiser CX 300-II: Goed geluid, handig opbergzakje €25,- incl verzending
Sony MDR-XB50: Goed geluid, opbergzakje, randje kantje budget €30 incl verzending.

Zou graag willen weten welke jullie zouden kiezen, en of jullie nog alternatieven hebben.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via tjallo op 09-09-2016 07:32)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

tjallo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:47:
[...]

Zijn de hybrids niet in nederland bekend als de Xiaomi Iron Piston? Ze zien er wel hetzelfde uit, anders ga ik natuurlijk voor die ;), ik luister namelijk bass heavy EDM maar ook wel regelmatig hard rock.

Ik zou ze namelijk ook graag via nederland bestellen, is mij de prijs wel waard want ik moet ze binnen 3 weken hebben...
Zou best hetzelfde kunnen zijn.

Overigens, via Banggood kun je ook priority mail kiezen voor 1,30 ofzo meer, en dan heb je het gewoon binnen de 10 dagen die vermeld staan. Heb zo al meerdere dingen besteld die ik vrij rap nodig had, en het ene had ik met 5 dagen, het andere met 7.

Voor jouw muziekkeuze moeten de Hybrids prima zijn.

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Overpowered bass?

Dan zijn de Xiaomi Hybrids wel wat, die dingen hebben een behoorlijk stevige bass, maar ik vind ze zelf wat detail missen in de bass. Nu is dat niet bij alle muziek een even groot probleem natuurlijk, als je bijvoorbeeld naar hip-hop en muziek in die richting luistert is het niet echt een ramp, maar, luister je naar bijvoorbeeld metal en hard-rock, dan vallen ze toch wat tegen naar mijn mening.

De beste die ik ken, zijn de KZ Ate, maar, die zijn eigenlijk erg goed in balans, dus de bass is niet heel erg aanwezig, natuurlijk wel op te lossen door te prutsen met de EQ, maar, ik betwijfel eigenlijk of ze dan nog wel zo goed klinken, want ze zijn er gewoon niet voor gemaakt.

De Pistons 3 heb ik niet getest, maar zouden wat minder bass-heavy zijn dan de Hybrid, maar dat is niet heel moeilijk :+

Over de Rock Zircon hoor ik ook goede dingen, zou beter zijn dan de KZ Ate, maar ook met die heb ik nog geen ervaring.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:17

Daniel36

Het oude liedje

Ik ben heel tevreden met de Sennheisers en zou die zo weer kopen.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:58
Ik koop eigenlijk ook altijd oortjes in deze prijsrange, en gebruik nu de pistons V3. Erg tevreden over. Goede bouwkwaliteit en ook prima geluid.

Hiervoor Pioneer oortjes gehad, die klonken eigenlijk beter, maar gingen al wel vrij snel stuk.

Heb je een microfoon en volumeknoppen nodig trouwens? Dit is ook handig om naar de vorige/volgende track te gaan.

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
Ik zou, zoals hierboven gemeld, ook kijken naar oordopjes van merk KZ op aliexpress. Heb zelf de oordopjes van 6,- +/- en die hebben weliswaar teveel bass voor mij. Ik denk dat je ook bij andere modellen etc wel goede kwaliteit in huis haalt daar.

• tjallo
HallonRubus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:29:
Ik koop eigenlijk ook altijd oortjes in deze prijsrange, en gebruik nu de pistons V3. Erg tevreden over. Goede bouwkwaliteit en ook prima geluid.

Hiervoor Pioneer oortjes gehad, die klonken eigenlijk beter, maar gingen al wel vrij snel stuk.

Heb je een microfoon en volumeknoppen nodig trouwens? Dit is ook handig om naar de vorige/volgende track te gaan.
Nee heb geen volume knoppen nodig o.d. bedankt allemaal voor de snelle reacties ga waarschijnlijk voor de v3's

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:05

FeaR

In GoT we trust

CEA > MAA

Zogenaamde dopjes vallen onder Mobile.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• tjallo
RobinHood schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:26:
Overpowered bass?

Dan zijn de Xiaomi Hybrids wel wat, die dingen hebben een behoorlijk stevige bass, maar ik vind ze zelf wat detail missen in de bass. Nu is dat niet bij alle muziek een even groot probleem natuurlijk, als je bijvoorbeeld naar hip-hop en muziek in die richting luistert is het niet echt een ramp, maar, luister je naar bijvoorbeeld metal en hard-rock, dan vallen ze toch wat tegen naar mijn mening.
Zijn de hybrids niet in nederland bekend als de Xiaomi Iron Piston? Ze zien er wel hetzelfde uit, anders ga ik natuurlijk voor die ;), ik luister namelijk bass heavy EDM maar ook wel regelmatig hard rock.

Ik zou ze namelijk ook graag via nederland bestellen, is mij de prijs wel waard want ik moet ze binnen 3 weken hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door tjallo op 08-09-2016 19:49 ]

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-01 14:52
De Hybrids zijn bij banggood nu tijdelijk voor een heel scherpe prijs, levertijd duurt 2-6 weken maar als je ze niet direct nodig hebt. http://www.banggood.com/O...e-With-Mic-p-1010328.html

• tjallo
Dit is de foto van de Xiaomi Hybrid op banggood:Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/thumb/large/oaupload/banggood/images/44/A2/4df22648-db66-4801-b9fa-b31470cb66dc.jpg

En dit die van de Xiaomi Iron Piston op tweakers:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000825777.png

Deze zijn toch precies hetzelfde of ben ik nou gek 8)7

Evenals in deze review waar Tokko1 ook praat over de 'Hybrids'

[ Voor 11% gewijzigd door tjallo op 08-09-2016 20:05 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07

timovd

Voorsprong door techniek

*knip*. Offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door rens-br op 09-09-2016 09:13 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • Beste antwoord

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

tjallo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:47:
[...]

Zou best hetzelfde kunnen zijn.

Overigens, via Banggood kun je ook priority mail kiezen voor 1,30 ofzo meer, en dan heb je het gewoon binnen de 10 dagen die vermeld staan. Heb zo al meerdere dingen besteld die ik vrij rap nodig had, en het ene had ik met 5 dagen, het andere met 7.

Voor jouw muziekkeuze moeten de Hybrids prima zijn.

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 15:18
Ben zelf erg tevreden met deze (mega cheape) oortjes:
https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.263.OPzZbz

Zijn veel beter dan het geld doet vermoeden. Ik zelf de neiging om oortjes kwijt te raken, dus zorg dat ik altijd 2 setjes heb, als ik dan een setje kwijtraak bestel ik gelijk weer even nieuwe.

• tjallo
Heb uiteindelijk toch de sony mdr-xb50 gekocht en ben er erg tevreden mee!
Pagina: 1