Vraag

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08-2025
Mijn vraag
...
Na 2 minuten gaat het processor gebruik op 100 % . Ventilator draait , computer is nog niet gereinigd en er kom vrij wel onmiddellijk warmte uit de ventilator .

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 64 bit. 2 gb ram ...computer is nu 6 j oud . Staan bijna geen programma's op. Enkel office , en software van mijn fototoestellen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb niets gevonden .in taak beheersing draait er niets , niet dat ik zie . Het enig wat ik niet meer kan is defragmenteren . Wat ik vroeger regelmatig deed en nu blijft de partities c op 14 % staan , bij D is het ok . Systeem kan gedefragmenteerd worden maar 1 % kan niet . Enkel D blijft alles ok . Computer is zeer ,zeer traag

Iemand die raad weet ? Met dank

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wellicht is je windows ergens niet meer lekker.
Een clean install zal dat oplossen. Als je bijna geen programma erop hebt, is dat nog te overzien.

Welk proces neemt die 100% cpu gebruik? Als je in taakbeheer op procesor klikt, worden de processen gesorteerd naar meeste cpu gebruik. Als je dat weet heb je de potentiële boosdoener.

Verwijderd

Scan je laptop eens op mailware, bv met mailwarebytes

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:03:
Scan je laptop eens op mailware, bv met mailwarebytes
Of scan hem op malware, bv met malwarebytes. :)

Verder kan je nog kijken op de harde schijf nog gezond is met Crystal DiskInfo.

• hobbyist-pc
Heb hier nu op processen ge keken en alles staat op nu, of max eens een 2 bij taakbeheer . , staat terug al op bijna 100% . Dus hier zal het niet bij liggen , zijn er nog zaken die ik op ogenzien kan zien . Dank .

• Reepje
  • Niet online
hobbyist-pc schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:29:
Heb hier nu op processen ge keken en alles staat op nu, of max eens een 2 bij taakbeheer . , staat terug al op bijna 100% . Dus hier zal het niet bij liggen , zijn er nog zaken die ik op ogenzien kan zien . Dank .
Onleesbaar.
Stop eens wat tijd in juiste en duidelijke zinsopbouw.

• hobbyist-pc
Beste, je hebt gelijk, mijn schrijftaal trek op niets .

Nu ik heb steeds 100 % , gaat zeer traag ,en voorlopig is er geen proces in werking . Zou het iets te zien hebben met de koeling ? Die programma 's die jullie me opgegeven hebben is dat Free .

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens naar de kloksnelheid van de CPU. Kan best zijn dat ie te heet word en flink terugklokt waardoor ie op 100% gaat lopen.

Verder is het handig te weten welk process zoveel CPU gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 08-09-2016 17:10 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Vergeet niet om in taakbeheer bij processen het vinkje aan te zetten van "processen van alle gebruikers tonen" ;)

Probeer eens in services Windows Update te stoppen. Als Windows Update in Win7 weer kuren heeft krijg je ook continu 100 CPU.

En ja, de aanbevolen programma's zijn gratis.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoe zit het verder met RAM gebruik ? 2GB is ook wel erg weinig. Als dit vol zit krijg je ook problemen.

• hobbyist-pc
Beste,

Het ram geheugen is actief steeds schommelde tussen 1,4 en 1,6 mijn geheugen is 2gb . Ga nu kijken in taakbeheer processen van alle verbruikers tonen .

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
hobbyist-pc schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:38:
Mijn vraag
...
Na 2 minuten gaat het processor gebruik op 100 % . Ventilator draait , computer is nog niet gereinigd en er kom vrij wel onmiddellijk warmte uit de ventilator .
6 jaar oude laptop? Ik zou zeggen maak eerst de ventilator even stofvrij.

• hobbyist-pc
Beste,

Ik heb alles nagezien in taakbeheer en ik zie dat 90 % van de processor ingenomen wordt door " HOST PROCES VOOR WINDOWS SOURCE " kan er mij iemand zeggen wat er aan te doen is .want waarschijnlijk is de computer zo traag en komt er na een minimun van tijd al warmte uit .

Ventilator is onder tussen ook gekuist en daar was weinig aan te zien .

Met veel dank en kijk uit naar een reactie

Beste,

Ik heb het gevonden Bij taakbeheer en broncontrole zag ik dat" Wuaserv " update Windows is geactiveerd (waarschijnlijk normaal ).wanneer ik deze deactiveer gaat het proccessor verbruik direct naar 2 a 5 % .Mag ik dat doen ?? problemen soms bij opstarten of bestaat er een andere mogelijkheid .
Met dank
;

[ Voor 38% gewijzigd door hobbyist-pc op 11-09-2016 11:14 ]

Pagina: 1