Gomez12 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:46:
Om maar even in dezelfde trant als TS te blijven : ja, die mensen zijn er.
Je zal toch echt een heleboel meer moeten vertellen over wat er gebeurt en wat er ongewenst is voordat er iets zinnigs over valt te discussieren (en dan nog een heleboel meer voordat je op OLTP uitkomt maargoed).
Met een 40GB dbase zou mijn 1e blinde optimalisatie zijn : Stouw er 64 / 128 GB geheugen in zodat gewoon je hele dbase in memory past. Met de huidige geheugenprijzen kan er amper een uurtje consultancy vanaf en consultancy heeft minder effect.
Het probleem (zoals ik het bekijk) is een beetje : Als je serieus voor In-Memory OLTP in aanmerking kwam dan had je al een heel traject doorlopen en had je dat traject grofweg in je TS gepost.
Nu post je niets in je TS wat mij doet vermoeden dat je gegoogled hebt op slow sql-server oid en dat daaruit OLTP kwam.
De server draait virtueel op windows server 2012 R2 op een esxi machine met onderliggend netapp storage. Geen flash.
Een test van dezelfde database en een upload met een lokale SSD schijf geeft ongeveer 20seconden dat de upload duurt. Op ons systeem duurt het ongeveer een minuut.
Ik was aan het zoeken naar een mogelijkheid om de server in memory te draaien, zoals jij aangeeft. Ik kwam , via google, ook uit op in memory oltp. Onderliggen op SSD schijf is nu niet mogelijk.
Ik zal er is 64GB in stouwen :-)