Vraag

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-07 12:20
Ik heb een Samsung S4 (i-9505) die recentelijk na 2 jaar probleemloos gebruik problemen met de simkaart is gaan geven. Ik heb de simkaarthouder laten vervangen, maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Bij de klantenservice van de provider zeggen ze dat het een vaker voorkomend probleem is bij de S4.
Ik heb een simonly abonnement, en heb zojuist weer een nieuwe simkaart aangevraagd. Maar volgens mij gaat dat het probleem niet oplossen.

Komt dit probleem iemand bekend voor? Zo ja, wat zijn de opties? Een toestel van 500,- euro na 2 jaar weggooien is erg zonde.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Alle reacties

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:01
eerst maar even wachten tot de nieuwe sim binnen is?
dat sluit een en ander uit.

• StopEcocide
Arjant2 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:12:
eerst maar even wachten tot de nieuwe sim binnen is?
dat sluit een en ander uit.
Ik was vergeten te vermelden dat ik 'weer' een nieuwe simkaart had aangevraagd. Ik denk namelijk niet dat dat het probleem gaat oplossen aangezien ik vorige week een nieuwe heb geplaatst en het probleem al een paar weken speelt, door ook daarvoor al. Maar toch bedankt voor je reactie :)

[ Voor 11% gewijzigd door StopEcocide op 08-09-2016 14:17 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

• Arjant2
wat voor problemen geeft de simkaart dan?
Krijg je de melding dat hij niet gevonden wordt of wat?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
StopEcocide schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:16:
[...]

Ik was vergeten te vermelden dat ik 'weer' een nieuwe simkaart had aangevraagd. Ik denk namelijk niet dat dat het probleem gaat oplossen aangezien ik vorige week een nieuwe heb geplaatst en het probleem al een paar weken speelt, door ook daarvoor al. Maar toch bedankt voor je reactie :)
You're right if the last 6 of your IMEI number falls in the following range you're at Risk.
000001-585557

Deze IMEI nummers zouden bekend moeten zijn bij Samsung en ze zouden hem voor je moeten omwisselen als je daarom vraagt.

• Arjant2
Je zou naar een Samsung service centre kunnen gaan.
Daar kunnen ze je vast wel vertellen of het een bekend probleem is.

• StopEcocide
Momus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:19:
[...]

You're right if the last 6 of your IMEI number falls in the following range you're at Risk.
000001-585557

Deze IMEI nummers zouden bekend moeten zijn bij Samsung en ze zouden hem voor je moeten omwisselen als je daarom vraagt.
In mei is de garantie vervallen ;(

• Momus
StopEcocide schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:45:
[...]

In mei is de garantie vervallen ;(
Niet in dit soort gevallen natuurlijk.
Als je IMEI in die range valt, mag je van Samsung verwachten dat ze dit nog voor je oplossen.

• StopEcocide
Momus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:49:
[...]

Niet in dit soort gevallen natuurlijk.
Als je IMEI in die range valt, mag je van Samsung verwachten dat ze dit nog voor je oplossen.
Mijn IMEI nummer is *knip*535484... Valt niet echt binnen de range ben ik bang...

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 15:39 . Reden: IMEI verwijderd ]

• Momus
StopEcocide schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:55:
[...]

Mijn IMEI nummer is *knip*535484... Valt niet echt binnen de range ben ik bang...
Niet? Kijk eens naar de laatste 6 getallen, zoals aangegeven?
En dan eens naar de range waar hij in moet vallen?

[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 15:39 ]

• StopEcocide
Momus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:01:
[...]

Niet? Kijk eens naar de laatste 6 getallen, zoals aangegeven?
En dan eens naar de range waar hij in moet vallen?
Zojuist gebeld met Samsung Service Center. Toestel kan niet vervangen worden, want buiten de garantie. Heb ze over jouw oplossing verteld, maar daar was niets over bekend. Zou beter een nieuw toestel kopen dan laten repareren. Volgende toestel wordt geen Samsung. :(

Bedankt voor jullie reacties en hulp.

• Momus
StopEcocide schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:18:
[...]

Zojuist gebeld met Samsung Service Center. Toestel kan niet vervangen worden, want buiten de garantie. Heb ze over jouw oplossing verteld, maar daar was niets over bekend. Zou beter een nieuw toestel kopen dan laten repareren. Volgende toestel wordt geen Samsung. :(

Bedankt voor jullie reacties en hulp.
Ik zou iets standvastiger zijn als ik jou was...
Fabricagefouten moeten gewoon onderkend worden.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Momus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:19:
000001-585557

Heb je een bron voor deze tekst, zodat de TS'er iets heeft om op te staan, als die nogmaals met de klantenservice belt?

• Momus
*knip*. Google linkjes voegen niks toe.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 15:44 ]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 21:56
Dit probleem heb ik ook met mijn werk telefoon. Wat mij heeft 'geholpen' is door de microsd kaart neit meer te gebruiken. Ik had er elke dag last van en nu nog 'maar' 1x per week.

Heb ook diverse dingen geprobeerd uit dit forum, maar geen succes.
http://forum.xda-develope...sim-card-removed-t3113480

• Momus
Hier, zijn er meer die na hun garantie 0 op het rekest kregen. Er zijn ook oplossingen te vinden zonder dat je telefoon omgeruild hoeft te worden.
Ik zal even de volledige link geven, dat is wel zo makkelijk:

http://www.tomsguide.com/...card-detected-reboot.html

[ Voor 16% gewijzigd door Momus op 08-09-2016 15:52 ]

• StopEcocide
Bedankt voor de reacties! Ik heb nu een soft gel oordop tussen de simkaart en het beschermhoesje gedaan. Kijken of dat werkt, want er waren nog al wat reacties over de druk op de simkaart.

Edit: Het werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door StopEcocide op 10-09-2016 20:57 ]

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45
Heb precies hetzelfde probleem met een S4, simkaart verbinding valt steeds weg waardoor ik moet herstarten.
Nieuwe simkaart aangevraagd, probleem is gebleven.
Telefoon net 2,5 jaar oud, dus garantie ho maar waarschijnlijk.
Terwijl ik echt het idee heb dat dit een produktie/ontwerp fout is bij dit model

En ik zie zoveel mensen met hetzelfde probleem dat ze bij samsung niet kunnen ontkennen dat het een systematisch probleem is. Ga de oplossing uit het genoemde topic hierboven maar eens proberen,
En samsung emailen, afhankelijk van hoe ze het oppakken gaat dit waarschijnlijk wel mede bepalen of de volgende nog een samsung wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door Emcee op 21-09-2016 23:18 ]

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:20

The Executer

Lekker belangrijk!

Had er met mijn S4 ook last van. Omdat ik uiteindelijk niet meer op mijn toestel kon vertrouwen een S6 gekocht. Nu heeft mijn schoonmoeder het toestel in gebruik, en werkt hij weer normaal :S

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Pagina: 1