Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop MBO opleiding

Pagina: 1
Acties:

• jordy2007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09-2023
Goedemiddag,

Voor mijn zusje ben ik opzoek naar een laptop voor haar opleiding. Ik heb al het een en ander bekeken, maar kom er niet helemaal uit.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat gebruikt worden voor Office, surfen en mailen, verder niks speciaals. Als OS heeft de voorkeur Windows 10.

Wat is je budget?
De laptop mag +/- €350 euro gaan kosten, zie ook de reeds gevonden modellen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt regelmatig mee genomen, een 15,6" kan nog wel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen bepaalde merk voorkeuren.

https://tweakers.net/pric...1-531-c8s7/specificaties/
Voordelen:
- 5ghz ondersteuning
- Voldoende opslag

Nadelen:
- HDD
- Glanzend scherm

https://tweakers.net/pric...0sa-dm538t/specificaties/
Voordelen:
- SSD
- Mat scherm

Nadelen:
- Slechts 128gb opslag
- Geen 5ghz ondersteuning

Weet iemand toevallig hoeveel gb er overblijft met windows 10 inclusief alle updates?

Graag hoor ik jullie mening over bovenstaande laptops en eventuele alternatieven.

Alvast bedankt.

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 08:23
Persoonlijk zou ik voor die 2e gaan.
Heb betere ervaringen met Asus (overigens geen hele slechte hoor met Acer).
SSD is stukken sneller, mat scherm stukken fijner,heeft FullHD en is bijna een halve kilo lichter.

Die opslag, als ze er office op gebruikt en verder weinig bijzonders dan is dat wel voldoende.
Maar wil ze er veel muziek, fotos en filmpjes op zit hij zo vol, maar daar zijn dan weer usb-sticks of externe harde schijven voor die dat op kunnen vangen.

W.b.t. 5ghz, ik heb het wel maar gebruik het eigenlijk nooit. Geloof niet dat ze hier nou zoveel van zal merken in de praktijk.

[ Voor 4% gewijzigd door robg1984 op 08-09-2016 21:59 ]

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Ik denk dat een Full HD resolutie en een SSD de twee belangrijkste dingen zijn.
128GB SSD is niet veel, maar inderdaad, als ze niet al te gek veel opslaat en ze een externe HDD heeft dan is dit te doen. Muziek kan ze streamen i.p.v. lokaal opslaan.

Dan kom je inderdaad uit bij de al reeds aangegeven modellen, ga je iets verder kijken dan kom je uit bij de Acer Aspire ES1-571-P3TZ. Deze zit boven het budget maar deze processor is weer een stukje krachtiger dan de eerdergenoemde laptops.

Verwijderd

Zonder twijfel de tweede optie! Ssd in combinatie met 4gb is prima te doen, en dan ook nog FHD.

• jordy2007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09-2023
Goede avond heren,

Bedankt voor het advies. Het is uiteindelijke de Asus geworden.