Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aantal problemen met Thecus N2310 (o.a. app die vast loopt)

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:12
Hallo,
Onlangs heb ik een Thecus N2310 gekocht… nu loop ik tegen een aantal problemen aan qua configuratie. Net door jullie adviezen het probleem met de logins op m’n pc’s opgelost; bedankt! (topic: saken in "Thecus N2310 hoe beveiligen folders?")

Ik zal proberen om de problemen en mijn wensen m.b.t. de Thecus zo duidelijk mogelijk te definiëren:

Huidige situatie:
- ik heb 2 externe schijven aan de NAS hangen. Een met muziek en een met films;
- tijdelijk heb ik er een 1TB schijf ingezet, later wil ik hier 2 x 4TB van maken in een RAID1 setting;
- verschillende 3rd party apps geïnstalleerd o.a. Subsonic

Wat wil ik graag:
- de NAS zet ik in mijn meterkast. Als ik op school ben of bij mijn ouders zou ik graag ook bij de bestanden kunnen middels Windows Explorer dat hij de NAS via internet benaderd en het eigenlijk als een netwerkschijf behandeld; is dit mogelijk? Las iets over Webdav. Maar heb er dus 10TB aan opslag aanhangen dus het moet geen sync dropbox idee worden. M.a.w. hij moet de bestanden dan rechtsreeks ‘streamen’ en niet alles syncen met mijn HD op de laptop als ik op school ben bijv.

- Via Subsonic m’n muziek kunnen luisteren op mijn mobiel en PC.

Wat gaat er mis?:
Subsonic:
Na Subsonic voor de eerste keer te hebben geïnstalleerd kon ik met geen enkele manier de media map locatie aangeven; hij zei steeds dat hij de map niet kon vinden.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2c5e72593a3d3e5325f2ec63c73af83a.png

Ik kreeg ook de volgende waarschuwing:
Warning! The Subsonic process is running as the root user. Please consider to change this.

Vervolgens wou ik proberen om alles even opnieuw te installeren. Helaas kon ik subsonic niet meer verwijderen, kreeg errors. En als ik hem nu probeer te activeren dan zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f37b83fe334fefafa3f68d1f19479f7b.png

Ik zit nu dus een beetje vast met een installatie van Subsonic die ik er met geen mogelijkheid meer uit en / of draaiend krijg.

- Als ik de drives map krijg ik een hele andere drive size (900GB) terwijl er externe drives van 2 en 3 TB aanhangen....
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/516e8ac0df3a270afe9eb3bbc9a1dbe9.png
Verder vroeg ik me af of ik, als ik alles naar wens geconfigureerd heb, dit allemaal weg is als ik de tijdelijke 1TB schijf er uit haal en vervang door de 2x 4tb in raid 1.

- Als ik de NAS afsluit (dus compleet van stroom af) en weer opnieuw aan doe dan boot hij niet door als de USB schijven er aan hangen. Dan krijg ik de melding in de Intelligent Nas : NO Disks. Als ik dan de USB schijven uit de usb2.0 en 3.0 ports haal dan boot hij wel gewoon.

Wat ook vreemd is dat hij heel vaak vast loopt als je permissies veranderd in de ACL dan blijft hij hangen op please wait. Vervolgens moet ik dan het stroom er af halen en hem opnieuw opstarten.

[ Voor 11% gewijzigd door saken op 08-09-2016 14:23 ]