Aanschaf nieuwe 43 INCH TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Bonkers12
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
TV rond de 43 INCH

Wat is je budget?
Max 800,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en series kijken in de slaapkamer (afstand circa 3 meter)

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat uit naar het merk Samsung of LG omdat ik daar de meeste positiven berichten over hoor. Zelf heb ik een aantal gevonden die mijn intresse wekken: Samsung EU43KU6400, Samsung EU40KU6470 gevonden bij de consumentenbond website televisietest

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wat is je kijkhoek, staat de tv recht voor je, staat/hangt hij hoger of lager?
De kijkhoek vanuit bepaalde posities kan soms bijzonder slecht zijn bij samsungs tv's.

Kijk je veel in het donker TV of met het licht aan?
LG tv's hebben een IPS scherm wat wel goede kijkhoeken heeft, maar zwart is niet echt zwart en dat zie je vooral in donkere ruimtes.

De samsung heeft met zijn VA panelen hier een stuk minder last van, maar als je met het licht aan kijkt zie je het verschil bijna niet.

• Bonkers12
REDSD schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:40:
Wat is je kijkhoek, staat de tv recht voor je, staat/hangt hij hoger of lager?
De kijkhoek vanuit bepaalde posities kan soms bijzonder slecht zijn bij samsungs tv's.

Kijk je veel in het donker TV of met het licht aan?
LG tv's hebben een IPS scherm wat wel goede kijkhoeken heeft, maar zwart is niet echt zwart en dat zie je vooral in donkere ruimtes.

De samsung heeft met zijn VA panelen hier een stuk minder last van, maar als je met het licht aan kijkt zie je het verschil bijna niet.
De tv komt op een hoogte te hangen van 115 cm. Vaak in het donker kijk ik tv. Ook af en toe eens s'middags en dan door de 2 ramen bij me slaapkamer komt er veel licht binnen.
Wat zijn de dingen waar ik nog meer voor moet opletten met aanschaf van een tv?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Wat heb je zelf al gevonden?
[i] Zelf heb ik een aantal gevonden die mijn intresse wekken: Samsung EU43KU6400, Samsung EU40KU6470
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...
Ik zoek een?
TV rond de 43 INCH

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en series kijken in de slaapkamer (afstand circa 3 meter)
Bij deze kijkafstand en dit formaat televisie is het menselijk zo goed als onmogelijk om het verschil tussen FHD en UHD te zien. Zelfs bij een toestel van 55" zul je een goed zicht moeten hebben om het verschil bij een perfect contrast waar te kunnen nemen.

Inleveren op beeldkwaliteit of meer geld neerleggen voor die extra pixels is dus af te raden.
gevonden bij de consumentenbond website televisietest
De Consumentenbond test televisies vooral subjectief en niet objectief. Zo is 40% van de score bepaald door de beeldkwaliteit, waarvan 32% met het oog door amateurs die niet weten waar ze op moeten letten en 8% met meetapparatuur. En die metingen worden vervolgens ook nog eens onder slechte omstandigheden uitgevoerd.

Het is dus vooral wat de Consumentenbond vindt en niet zozeer wat het ook daadwerkelijk is.

https://www.consumentenbond.nl/tv/hoe-wij-testen/

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Kijk eens naar de J6200 van Samsung.
Ik heb er ook 1 op de slaapkamer hangen, en geeft zeker voor zijn geld perfect beeld.
Ook beschikt hij over een 100Hz paneel met een goed contrast en Smart mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkers12
Bedankt! dit gaat me zeker helpen, ik weet nu aan welke eisen die moet voldoen.
Pagina: 1