Toon posts:

celly 633 kan niet op 950

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar allemaal,ben ik de enigste die zijn celly 633 niet op 950 kan krijgen :? Waar ik ook lees vrijwel iedereen heeft 'm minimaal op 950!

Ik draai op een bh6 1.01(ss bios) met een asus v3800 ultra deluxe,128mb ram. koeling:spire model t-725(kon volgens de winkelier tot 1 g)

fsb 83 geen probleem maar 100 ho maar windows 98 over zijn nek!Hoogste voltage 1.85 heeft ook geen zin,terwijl anderen met 1.70 de 950 zelfs halen.Iemand bekend met dit probleem?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Of je hebt gewoon max bereikt denk ik...

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Als je max voltage 1.85 is dan was je originele voltage dus 1.65

Je hebt dus een SL3VS, of, (onwaarschijnlijk aangezien meeste tweakers voor OEM gaan) je hebt de SL3W9 , en dat is de In-a-Box versie.

Die zijn helaas voor jou allebei met de oudere cB0 stepping, welke door intel gebruikt is tot zo'n 800 MHz. Daarna stapten ze over op het vernieuwde betere cC0 productie proces.

Ik zou zeggen verkoop hem voor 125 oid, en zorg dat je voor fl.50 meer een celeron 667 krijgt die 1.7volts heeft (oftewel een cC0 stepping)

Wat je nog zou kunnen doen - heb ik ook gedaan met mn nu helaas overleden (GEVALLEN!!!, niet doogebrand dammit!>:) celly 566 @ 980 , en dat is em op 1.95 volt gooien .

Klinkt misschien beetje hoog , maar valt allemaal reuze mee.

Je moet je bios nu opnieuw flashen met /CC terwijl hij op hoogste voltage staat, dus gewoon awdflash /cc "bh6.bin" oid

dan pakt hij die 1.85 als default en kan ie tot 1.95

of misschien heb je slotket, zet hem daar op 1.85 en dan in je bios kan je tot 2.05

groetjes.

Verwijderd

Probeer toch het voltage te verhogen. Je kunt best nog wat hoger. Let wel op de temperatuur van je processor.

Zelf heb ik ook een celly633 en die loopt net aan op 950Mhz. Op 1.9V komt ie gewoon Win98 binnen, op 2.0V doorloopt ie SiSoft Sandra burn in test goed en pas op 2.2V is ie stabiel met 3DMark 2001. Op dit voltage is de processor idle 32 en fully stressed 42 graden.

Kleine reactie op de bovenstaande post: cbo stepping gaan helemaal niet tot 800Mhz. Mijn Celly is ook stepping cbo maar draait wel 950Mhz, boot zelfs op 1060Mhz (maar dan niet stabiel in SiSoft/ 3DMark :( )

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb net mijn voltage op 1.85 gezet en mijn bios opnieuw geflashd,maar helaas voor mij,hij komt nog steeds niet hoger dan 1.85 |:(

Verwijderd

Jammer dan, maar wees blij met wat je al bereikt hebt.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:54
Mijn BH6 1.0 SS komt gewoon op 1,9V, zonder rare dingen te doen. Het is wel de cCO stepping, die dus standaard al 0.05V hoger is dan de cBO ik geloof dat die van mij SL4NY (boxed) is. Helaas sinds gisteren doet hij niets meer (Bliksem in de buurt ingeslagen), maar tot eergisteren superstabiel.

Verwijderd

btw...mijn celly 633 was een in-the-box EN cc0...en loopt 950@1.85

Verwijderd

Yo ik heb idem probleem zit een shit beveiliging op sommige cellies en mobos
ze zeggen dat je een ander mobo nodig hebt maar eerder een nieuwe proc.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 20:15 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
btw...mijn celly 633 was een in-the-box EN cc0...en loopt 950@1.85
Hiero idem dito. En hij draait als een tiet op een Abit BH6 v1.0 (ook met SS). :)

Verwijderd

Topicstarter
Je moet je bios nu opnieuw flashen met /CC terwijl hij op hoogste voltage staat, dus gewoon awdflash /cc "bh6.bin" oid

dan pakt hij die 1.85 als default en kan ie tot 1.95

of misschien heb je slotket, zet hem daar op 1.85 en dan in je bios kan je tot 2.05

groetjes.
[/quote]

8-) bedankt man perfecte tip,ik had het gisteravond al geprobeerd maar dat haalde niets uit,net nog ff bij oc.com gekeken daar hadden ze het ook over zoiets,dus nog een keer hoogste voltage opnieuw flashen en BOEM 2.05

PS:op mijn slotket ken ik niet het voltage regelen,dus puur natuur 2.05
8-) thanx EINDELIJK 950

nog een PS:ik draai op 2.00 zonder vage foutmeldingen en verdere tests volgen (dat sandra gebeuren maar eens proberen)3 maal thanx

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
gefelici! hier ook een gelukkige BH6+celly633@950 gebruiker.

kunnen jullie mij misschien vertellen hoe warm hij ongeveer word? + voltage + natuurlijk wat voor koeler.

natuurlijk heeft mijn BH6 geen temp-monitor voor de cpu :-( maar hij word dus gewoon heet. 50 graden lijkt me wel ongeveer met een spire coolertje van norrod [f 17,50]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad hij word nu verry heet vingergevoelmatig,mijn spire coolertje(voor ca.1g)trekt het niet.Bij halfords een temp.meter gekocht,op mijn cool ribben gelegd 42 graatjes maar met 5 min. tombraider springt mijn game uit,unreal maar niet proberen!Raar is dat op 790mhz hij 40 graden aangeeft maar hier kan ik echt alles mee doen 24u per dag!en voelt ook niet echt koud aan :? 790@1.70v 950@2.00,2.05v
Bij www.coolerguys.com maar een dubbele alpha cooler bestellen denk,dan zal het waarschijnlijk allemaal beter lopen,maar ja dat gaat weer een meyer kosten.
Dus als iemand nog ideeen cq oplossingen heeft dan hoor ik het graag.
Pagina: 1