iPhone connectie met auto, wanneer is wat een auto?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De iPhone heeft de mogelijkheid om "auto" in verschillende zaken te gebruiken. Bijvoorbeeld "herinner me om de post te checken als ik uit de auto stap" of je parkeerplaats onthouden.
Wat ik kan vinden is dat dit met de bluetooth connectie van je auto gaat. Verbreekt de connectie met de auto dat gebeuren die bovenstaande acties. Maar wat mij niet duidelijk wordt is wanneer een apparaat als "auto" gezien wordt.
Als je CarPlay gebruikt, lijkt het me duidelijk. Maar een autoradio met bluetooth? Of een blueotooth-aux dongle?

Iemand een idee hoe dit precies werkt? En hoe je dat eenvoudig kun nabootsen?

Alle reacties

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Waarschijnlijk (maar ik ben geen Apple-gebruiker, dus correct me if i'm wrong) heeft dit te maken met het bluetoothprofiel wat het verbonden apparaat gebruikt. Is het een device wat alleen audio (als in: bellen) doet, of ook streaming audio over dezelfde verbinding? En worden er ook nog extra protocollen gesproken (zoals carplay ofzo)? Op basis van die data zal waarschijnlijk worden bepaald of iets wel of geen auto is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• iAR
  • Niet online
ralpje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:29:
Waarschijnlijk (maar ik ben geen Apple-gebruiker, dus correct me if i'm wrong) heeft dit te maken met het bluetoothprofiel wat het verbonden apparaat gebruikt. Is het een device wat alleen audio (als in: bellen) doet, of ook streaming audio over dezelfde verbinding? En worden er ook nog extra protocollen gesproken (zoals carplay ofzo)? Op basis van die data zal waarschijnlijk worden bepaald of iets wel of geen auto is.
En welk bluetooth profiel is daar verantwoordelijk voor? Die info kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 11:14

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Ik denk dat je dan het Hands-Free Profile (HFP) nodig hebt. Deze zal geïnstalleerd zijn in de auto en daar heb je geen invloed op voor zover ik weet. Hij werd voor het eerste gebruikt in 2002 bij Audi, dus het zal vooraf ingesteld staan.

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Roboafca schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:13:
Ik denk dat je dan het Hands-Free Profile (HFP) nodig hebt. Deze zal geïnstalleerd zijn in de auto en daar heb je geen invloed op voor zover ik weet. Hij werd voor het eerste gebruikt in 2002 bij Audi, dus het zal vooraf ingesteld staan.
Dat geeft hoop, ik heb een apparaatje gekocht met A2DP 1.3 and AVRCP 1.5 profile enable, HFP profile version1.6 compliant, HSP profile version 1.2 compliant, AVRCP profile.
Mainly voor muziek (iPhone 7 :+) maar als ik hiermee ook die andere features kan krijgen :)