• kupsani
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 11:50
Hoi, Ik ben al weken op zoek naar een nieuwe tv en kom er maar niet uit.

Ik zit op zo'n 6 meter afstand van mijn tv waardoor ik een flink formaat nodig heb. Volgens de vele websites waarop ik gelezen heb geen uhd nodig omdat ik er zover vanaf zit.

Ik wil rond de €1500 - €2000,- uitgeven.

nu heb ik 2 totaal verschillende tv's op het oog namelijk de platte sony KDL-65W855c van €1500,-
en sinds vandaag zie ik dat bij hofma de curved LG 55ec930v OLED tv ook voor 1500,- staan.

Dus mijn vraag om advies. Kies ik beter voor de curved OLED 55" of de platte 65" van Sony met mijn kijkafstand van 6 meter.

Wie o wie kan (en wil) mij helpen :)

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 11:04
Poe, dat is lastig om te adviseren.. Hangt ook echt af van jouw eigen voorkeur en referentiekader qua beeldformaat. UHD zal in ieder geval niet veel voor jou toevoegen maar de zwartwaardes van Oled wel. Kijk anders ook eens naar de LG eg910 is ook wel curved trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkatoen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik zou met 6 meter echt voor een 65 inch gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Grootte heeft meer impact op de kijkbeleving dan beeldkwaliteit, wel is een redelijke beeldkwaliteit nodig.
In jouw geval zou ik zeker voor een 65-er gaan, maar bij Sony wegblijven.

Ik heb zelf recentelijk 2 65X85C Sonies gehad en beide tv's waren niet goed, veel teveel banding en vastlopers.
Sony geeft piss poor service en zegt dat een tv waar je niet eens fatsoenlijk voetbal mee kunt kijken, dat deze binnen de door hunzelf bedachte norm valt.
Dit onfatsoenlijke gedrag heb ik met Panasonic en Samsung niet gehad.

Ik koop meestal een overjarig topmodel, dan krijg je veel bang voor tha buck.
Ik heb nu een overjarig Panasonic model, 65CX800, en deze tv is wel goed en heeft ook nog beter beeld ook.

[ Voor 0% gewijzigd door Marcel9970 op 09-09-2016 09:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Ik zit/zat in de zelfde situatie,

65" is echt een mooie maat op zo een afstand, maar de black levels van een OLED zijn echt super, daar kan gewoon geen LCD tegen op. Mijn budget was 2300,- en daar kan ik dan net een Samsung 65'' KS7000 voor krijgen of een LG B6v 55'' oled.

Samsung is totaal niet mijn merk, maar volgens veel reviews wel een heel goed scherm voor een LCD, beter dan de Sony's en ook beter dan LG(LCD). Panasonic bevindt zich in andere prijzen, wel mooi en goed beeld.

Helaas ben ik tot conclusie gekomen dat LCD niks voor mij is, sla deze techniek voor tv's maar al te graag over. Het is voor mij dus of een 55'' OLED of ik spaar nog even door en koop volgend jaar een TV.

6 Meter is wel veel, je zit echt tegen de 60/65'' grens aan als je mijn mening vraagt, maar ook ik zit met 5 meter steeds meer de kant op te kijken naar de 55'' OLED.

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:21
Ik zit eveneens met dezelfde vraagstelling. Ik zit ook ongeveer 6 meter van de tv vandaan. Heb nu een 55 inch Curved hangen. Wil naar 65 inch. De 65 inch Oled vind ik nog veel te prijzig. Dus keuze zou zijn 55 inch Oled vs 65 inch Samsung Ks 7000/8000. Tja en nu ..... Ik weet het gewoon niet. Bang dat 55 inch Oled op deze afstand te klein is. Alhoewel een Oled vermoedelijk meer detail geeft.

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
AngelusHD schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:30:
Ik zit/zat in de zelfde situatie,

65" is echt een mooie maat op zo een afstand, maar de black levels van een OLED zijn echt super, daar kan gewoon geen LCD tegen op. Mijn budget was 2300,- en daar kan ik dan net een Samsung 65'' KS7000 voor krijgen of een LG B6v 55'' oled.

Samsung is totaal niet mijn merk, maar volgens veel reviews wel een heel goed scherm voor een LCD, beter dan de Sony's en ook beter dan LG(LCD). Panasonic bevindt zich in andere prijzen, wel mooi en goed beeld.

Helaas ben ik tot conclusie gekomen dat LCD niks voor mij is, sla deze techniek voor tv's maar al te graag over. Het is voor mij dus of een 55'' OLED of ik spaar nog even door en koop volgend jaar een TV.

6 Meter is wel veel, je zit echt tegen de 60/65'' grens aan als je mijn mening vraagt, maar ook ik zit met 5 meter steeds meer de kant op te kijken naar de 55'' OLED.

Succes met je keuze.
Op 5 meter naar een 55-er kijken, dan kunnen je ogen max. 1080p waarnemen.

Realiseer je wel dat de zwartwaardes van een Oled alleen volledig tot zijn recht komen zonder enige andere verlichting. Heb je 's avonds wat lampen aan dan is een een goed VA panel LCD gelijkwaardig qua zwartwaardes.
Totale beeldkwaliteit wint imo een Oled het, mits je niet te gevoelig bent voor de motionproblemen die LG Oleds hebben. Ik ben er helaas erg gevoelig voor en heb daarom nog geen Oled.

Zelf heeft een Plasma of Oled mijn voorkeur qua natuurlijkheid van beeld, maar stonden de LCD's die je hebt bekeken wel goed ingesteld?
Je kunt bij de betere LCD's met de juiste instellingen vrij dicht bij plasma beeld komen :).

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus trap richting CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Neeeeee, geen curved!

Ik zit hier op 5 meter op een 55 Inch. Altijd spijt gehad dat ik toch niet de 65 inch heb gepakt.

Ga voor een Oled, maar noooooooooit voor een curved. Maar dat is mijn mening. Drama altijd maar centraal voor je scherm moeten zitten en dan nog vertekend beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:45:
Neeeeee, geen curved!

Ik zit hier op 5 meter op een 55 Inch. Altijd spijt gehad dat ik toch niet de 65 inch heb gepakt.

Ga voor een Oled, maar noooooooooit voor een curved. Maar dat is mijn mening. Drama altijd maar centraal voor je scherm moeten zitten en dan nog vertekend beeld hebben.
De curve in een lg is maar weinig en absoluut niet zoveel als bij een Samsung.

De 930 voor 1500,- is veel geld. De opvolger 910v zou je ook voor die prijs kunnen krijgen.

Maar met die kijkafstand moet je gewoon gaan voor groot, die Sony bijvoorbeeld.
Pagina: 1