Windows installeren via USB met andere bestanden erop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MarcelRijk
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-01 13:56
Hoi mede-tweakers,

Ik steek de dag af met een lekkere dummy vraag! 8)7
Thuis heb ik een harde schijf liggen met 300GB aan allerlei bestanden, belasting, foto's en etc. Die laat ik er liever op staan, want het duurt uren om die bestanden terug te zetten.
Nu wil ik graag Windows 10 installeren op een oud laptopje van mij. Ik heb verder geen USB'tjes die groot genoeg zijn en dus zal ik die harde schijf moeten gebruiken.

Nu is mijn vraag:
Kan ik gewoon Windows 10 tussen al die andere bestanden op mijn harde schijf zetten zonder problemen?

Alvast dank voor jullie reacties! :)

EDIT: Het gaat hier om een externe harde schijf, aangesloten met USB3.0
Ik heb eerder met deze schijf Windows geïnstalleerd, maar het terug zetten van alle bestanden was een hel.

[ Voor 13% gewijzigd door MarcelRijk op 08-09-2016 09:07 ]

Beste antwoord (via MarcelRijk op 08-09-2016 09:23)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
MarcelRijk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:59:
[...]

Sorry ik ben niet duidelijk geweest, het gaat om een externe harde schijf, gewoon aangesloten met USB 3.0.
Daar staan mijn bestanden op, en daarmee wil ik een schone Windows installatie doen op een oude laptop. :)
Ah, op die manier: Je hebt gewoon geen USB stick om een Windows 10 installatie medium te maken en wilt nu (tijdelijk) daar die USB HD voor gebruiken :*)

Nee, dat gaat niet echt werken, aangezien je USB HD niet bootable is en daardoor kan je niet opstarten hiervan. Om deze weer bootable te maken dien je dus weer te formatteren en dat is iets wat je niet wilt ivm je bestanden. Kijk anders of je tijdelijk even een USB sticky kan lenen of voor een paar euro kan je deze al kopen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

• Breezers
Waarschijnlijk niet, want ik vermoed dat deze schijf geen opstartpartitie heeft en daardoor bij een nieuwe installatie van een besturingssysteem automatisch gewist/geformatteerd gaat worden.

Wat voor een harde schijf is het eigenlijk, want er zijn ook converters te koop waarmee je een harde schijf als USB schijf zou kunnen aansluiten en deze benaderen vanaf je laptop of (als je geduld hebt, kopiëren)

• MarcelRijk
Breezers schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:53:
Waarschijnlijk niet, want ik vermoed dat deze schijf geen opstartpartitie heeft en daardoor bij een nieuwe installatie van een besturingssteen automatisch gewis/geformateerd gaat worden.

Wat voor een harde schijf is het eigenlijk, want er zijn ook converters te koop waarmee je en harde schijf als USB schijf zou kunnen aansluiten en deze benaderen vanaf je laptop of (als je geduld hebt, kopiëren)
Sorry ik ben niet duidelijk geweest, het gaat om een externe harde schijf, gewoon aangesloten met USB 3.0.
Daar staan mijn bestanden op, en daarmee wil ik een schone Windows installatie doen op een oude laptop. :)

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Nee, als je een windows install disk aanmaakt moet inderdaad ook de opstart partitie aangemaakt worden, en wordt alles gewist. Als het eenmaal een install disk is kan je er echter wel wat bij zetten.

Je zou dus alles even naar je pc kunnen kopieeren, de windows media creation tool kunnen gebruiken en de data daarna terug kunnen plaatsen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Breezers
MarcelRijk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:59:
[...]

Ah, op die manier: Je hebt gewoon geen USB stick om een Windows 10 installatie medium te maken en wilt nu (tijdelijk) daar die USB HD voor gebruiken :*)

Nee, dat gaat niet echt werken, aangezien je USB HD niet bootable is en daardoor kan je niet opstarten hiervan. Om deze weer bootable te maken dien je dus weer te formatteren en dat is iets wat je niet wilt ivm je bestanden. Kijk anders of je tijdelijk even een USB sticky kan lenen of voor een paar euro kan je deze al kopen.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:32
Nee, idd zoals jij dat wilt werkt het niet.
Wat Breezers en r0n1n112 zou moeten werken denk ik, maar er is ook een issue met win10 usb installatie en usb3.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• MarcelRijk
Breezers schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:07:
[...]

Precies!
Nou dan vlieg ik maar even langs de Action vanmiddag, dankjullie wel! d:)b
Pagina: 1