Advies voor scherpe printer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BasBas3D
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09-2025
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een haarscherpe printer die minimaal met 1400DPi kan printen op dun folie sticker papier.
Kan iemand mij daar wat in adviseren?

Normaal laat ik alles printen bij een pint winkel die alles plot alleen ik heb geen zin om contant een maand te wachten om paar stickertjes.
Een plotter kan voor mij helaas niet uit nog, daarom zoek ik een goeie printer.
Het betreft stickertjes voor model auto,s soms wel 1a 2mm klein.
De stickers die ik normaal heb kan je alle details op zien en het zijn stickertjes van 1mm groot.

En wat beter zou zijn, laser of inkt.

Ik hoor graag een advies.
Krijg bij diverse bedrijven wel de nodige printers te horen, maar die mensen hebben er duidelijk niet veel verstand van. ze zeggen dat het 9000dpi zou moeten zijn en dan kijk je op internet en dan blijft het 300dpi te zijn.. word er ook niet wijs meer uit al die nummers :)

Alle reacties

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:29
Hoe worden dan nu stickers van 1 mm geplot? Ik werk met een plotter, maar letters van 4mm zijn zo'n beetje de grens. Daarnaast lijkt plotten of printen me niet uitwisselbaar qua techniek.

• BasBas3D
Ik heb geen idee welke plotter ze gebruiken, ik weet wel dat die echt giga scherp is. ik heb stikkers van 3mm doorsnede (tellertjes van auto,s) en daar is echt alle lettertjes, schroefjes en alles goed op te zien.

• BasBas3D
jopie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:48:
Hoe worden dan nu stickers van 1 mm geplot? Ik werk met een plotter, maar letters van 4mm zijn zo'n beetje de grens. Daarnaast lijkt plotten of printen me niet uitwisselbaar qua techniek.
het is een Roland VS 540i waar ze ze mee plotten.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:29
OK, nu snap ik het, dat is geen plotter maar een printer en plotter in 1. Een plotter kan alleen plotten.
Pagina: 1