• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-01 04:28
Ha,

Sinds enige tijd vertoont mijn Iiyama E2271 HDS kuren. Op onregelmatige momenten valt het scherm gewoon uit, alsof iemand de stekker uit de doos trekt. Dit probleem doet zich voor met diverse pc's en via elke input aansluiting. Garantie is helaas verlopen, dus ik zal het zelf op moeten zien te lossen.

Extra info: de monitor heeft geen interne voeding maar een extern blok (vergelijkbaar met laptop). Ik weet niet of bekend is dat daar soms problemen mee zijn?

Als het probleem zich voordoet kan ik de monitor niet met de knop aanzetten, ik moet echt de voeding aan de achterkant lostrekken en enkele seconden wachten. Te snel weer erin en geeft nog steeds geen sjoege.

EDIT: Het probleem doet zich vaker voor bij bewegend beeld (VLC) dan gewoon browsen of tekstverwerken. De ventilatieopeningen voelen niet warm aan, maar kan het ook oververhitting zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door MuFFIN 007 op 08-09-2016 03:04 ]

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-01 03:42
Ik ken het inderdaad. het lijkt op een vastloper, waarbij je het scherm moet resetten door de stekker er uit te trekken. Wat er aan te doen? Geen idee....

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01 13:40

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Even de standaard punten aankaarten. Wordt het spannender dan heb je kans dat er een onderdeel kapot is op het printboard.

- Misschien kan je er een keer een beetje lucht doorheen blazen aan de achterzijde? Misschien dat hij vol stof zit.
- Stekkertjes schoonmaken heeft nog nooit kwaad gedaan.
- Is het mogelijk een andere voeding te proberen? Misschien dat deze op sterven staat.

Ik geef persoonlijk de laatste een goede kans. Probeer volgende keer eens wat er gebeurd als je het blok er langer uit laat en wat er gebeurd als het blok er kort uit is. Komen de problemen sneller terug, of duurt het langer, of blijft het random...

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10-2025
ik heb zelf een probleem gehad met mijn pc. kon hem niet meer aanzetten met de aan en uit knop. om mijn pc aan te zetten moest ik de stekker er uit halen en weer in doen. dit soms een paar keer herhalen en dan startte hij op. een nieuwe voeding heeft dit probleem toen opgelost.

Ik had echter niet het probleem van uitvallen van de pc.